vihaan armeijaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mies on ollut kertausharjoituksissa kohta kaksi viikkoa ja voi että kun mua voi nyppiä ja kovaa. meillä on kolme lasta, 6v, 2v ja 3kk. meistä jokainen on vuorollaan tässä parissa viikossa sairastanut noroviruksen. mies on rovajärvellä jossain hevon helvetin perseessä eikä siihen ole saanut puhelimella yhteyttä kun aina ihan sillon tällön, viestien läpimeno kestää monta tuntia. hiukan alkaa nyt kyrpimään tää touhu et perheellisiä miehiä on pakko raahata jonnekin jumalan selän taakse kahdeksi viikoksi.

ja mulla on ikävä perkele!

ps. anteeksi kielenkäyttö.

ja joo, tiedän että on yksinhuoltajia jotka joutuu aina selviämään näistä yksin mutta mä en kuulu niihin enkä haluais sitä myöskään tällaisissa kahden viikon pätkissä harjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
kyllä se kuule sieltä takaisin tulee, ei ne sitä siellä ikäänsä pidä

ellei halua jäädä :)

on ollu itsekin ihan v.ittuuntunut jo siitä asti kun käsky tuli. ei todellakaan ole mitään armeijatyyppiä. että tuskinpa sinne jää kuitenkaan. luojan kiitos.

eihän kertausharjoitukset ole pakollisia? Vai oonko muka ihan väärässä? Mies ois vaan sanonut, ettei pääse, kun nuorinkin noin pieni. Yks tuttu ainakin vapaaehtoisena niissä on rampannut.

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
eihän kertausharjoitukset ole pakollisia? Vai oonko muka ihan väärässä? Mies ois vaan sanonut, ettei pääse, kun nuorinkin noin pieni. Yks tuttu ainakin vapaaehtoisena niissä on rampannut.

on jättänyt kaksi kertaa menemättä noiden vanhempien syntymien takia. kolmas käsky oli pakollinen. tai siis siinä oli saatekirje että tarvii olla joku todella hyvä syy ettei nyt tulisi. mies kyllä haki vapautusta pienen takia mutta ei tippunut. päätös oli että pakko mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mies on ollut kertausharjoituksissa kohta kaksi viikkoa ja voi että kun mua voi nyppiä ja kovaa. meillä on kolme lasta, 6v, 2v ja 3kk. meistä jokainen on vuorollaan tässä parissa viikossa sairastanut noroviruksen. mies on rovajärvellä jossain hevon helvetin perseessä eikä siihen ole saanut puhelimella yhteyttä kun aina ihan sillon tällön, viestien läpimeno kestää monta tuntia. hiukan alkaa nyt kyrpimään tää touhu et perheellisiä miehiä on pakko raahata jonnekin jumalan selän taakse kahdeksi viikoksi.

ja mulla on ikävä perkele!

ps. anteeksi kielenkäyttö.

Aattele mun mies oli 1 vuoden silloin ku odotin ensimmäistä.
Olisi/olisiN halunnut että pääsis joskus ultraan tms mukaan, mutta ei. Kerran intistä pääsi sairaalaan mukaan ja se oli se kun kun tuli lähtö synnyttämään.
Silloin mies läks keuruulta ajamaan tuhatta ja sataa kotiin päin..sitten sairaalassa nähtiin ja ei mikään parhain vastaanotto parin viikon erossa olon jälkeen kun olin niin äkänen ku sattu pirusti joka paikkaan, olin hermostunut ja pelotti. :''( :D Voiii niitä aiiikoja. :) Aika kultaa muistot. Sitten jäikin samontein isyysvapaalle, pari viikoa jäi armeijaa jäljelle kun olisi kotiutunut. Meillä tuli pari viikkoa ennen laskettua ja siivoilin siinä ihan kaikessa rauhassa, mutta niin sitä vaan 4 tuntia myöhemmin oli pienokainen maalimassa. <3

Miten noi kertaamiset vaihtelee niin paljo?

Mun ukolla on ens syksynä tiedossa muistaakseni 4 päivän kertausharjoitukset. Armeijan kävi jotai 10 vuotta sitte, ja aiemmin ei oo ollu kertausharjotuksia.
Sit monta vuotta sitte ku seurustelin exän kans, se joutu muutamaksi päiväksi kertaamaan ja hällä oli armeijasta vaan muutama vuosi (n. 3 ehkä ).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

on jättänyt kaksi kertaa menemättä noiden vanhempien syntymien takia. kolmas käsky oli pakollinen. tai siis siinä oli saatekirje että tarvii olla joku todella hyvä syy ettei nyt tulisi. mies kyllä haki vapautusta pienen takia mutta ei tippunut. päätös oli että pakko mennä.

Voi. :hug: Miehellä taas riitti aikoinaan armeijaan menon lykkäämiseen se, että pomo kirjoitti "todistuksen" siitä, miten tarpeellinen mies työpaikalla on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hui kauheata, aikuinen ihminen luulis vähän aikaa pärjäävän yksin

kuka sanoi etten pärjää yksin? hyvinhän mä oon pärjänny, ja lapset kanssa. ollaan kaikki elossa ja kunnossa. mutta saa kai mulla olla miestäni ikävä? ja eikö se ole ihan hyväkin asia että on. olis se nyt kamalaa jos mulle olis aivan se ja sama kuinka kauan mies on poissa ja et missä on. luojan kiitos meillä on viel 12 vuoden jälkeen sellainen parisuhde että molemmat rakastaa toisiaan ja kaipaa toista kun ollaan kaks viikkoa erossa.

Kertausharjoituksiin ei tarvitse enää mennä, jos ryhtyy Jehovan todistajaksi. Sitten miehellä kaikki illat kuluvatkin kokouksissa ja ovelta ovelle kiertämisessä. Mutta onpahan ainakin yöt kotona, eikä enää mangu verilettuja päivälliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
kahden viikon harjoitukset, taitaapa olla ihan jossain muualla..

myös mun veli on siellä ihan samassa paikassa... ja miehen pikkusisko. et taitaapa vaan olla. ja voit vaikka itse googlettaa rovajärvi 2010 niin sieltä löytyy ihan tietoa kyseisestä sotaharjoituksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:
Oishan ne tuollaisessa perhetilanteessa antaneet lykkäystä kun vaan olis hakenut. Mutta tais haluta kotoota vähäksi aikaa lomalle poikaseuraan?

kuten sanoin, lykkäystä haettiin, jopa kahteen kertaan mutta ei myönnetty kun oli jo kaksista kutsutuista kertauksista ollut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siviilipalvelushakemus mukaan ja esikuntaan.

Saa pullakahvit ja perseennuolennan kaupan päälle, kun upseeri anelee, että ei jätä lappua. Kertaamaankaan ei tarvitse lähteä.

lääkärintodistuksella c-mieheks... oma mies haki näin.. sitä häikättiin koko ajan niin se kävi sanomassa lääkärille, että pää hajoaa kun on pienet lapset ja stressaava työ ja koko ajan vaaditaan viel kertauksiin.. nyt se on c-mies...

Yhteistyössä