Vietkä 4v "virike" hoitoon jos lasta ei kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellu76

Uusi jäsen
12.03.2007
11
0
1
Meille on tässä pikapuoliin syntymässä vauva ja ajatus oli, että kohta 5-vuotias esikois tytär jatkaisi tutussa lähistöllä olevassa päiväkodissa 3 lyhyttä päivää viikossa ma-ke. Ihan siksi että saisi välillä ikäistään leikkiseuraa. Kaikki ympäristön saman ikäiset joita tunnemme ovat päivät hoidossa, samoin tuttavaperheiden lapset.

No ongelmaksi näyttää nyt kuitenkin muodostuvan se ettei tytärtä oikeastaan kiinnosta pätkääkään lähteä sinne päikkyyn vaikka siellä onkin tosi hyviä kavereita. Mieluummin olisi siis minun kanssani kotosalla täyttelemässä astianpesukonetta ja pesemässä pyykkiä...toki välillä valittaa ettei ole mitään tekemistä. Kaikkiin harrasteisiin lapsi taas lähtee mielellään tuo päiväkoti vain ei inspaa.

Eli mites muut tämän ikäisten kanssa ovat toimineet? Kerhopaikat ovat alueellamme tällähetkellä täynnä, olen niitä kyllä nyt hakenut koska jokatapauksessa syksyllä olisi edessä kerhoon vaihto jotta saamme kuntalisän kodinhoidon tukeen.

Itselle ei olisi mikään ongelma pitää lasta myöskään kotosalla...oman jaksamisen takia en halua häntä hoidossa pitää vaan lähinnä tuo oman ikäisen seuran ja sosiaalisten kontaktien takia...oikeastaan kotosalla oleminen vauvan kanssa saattaa ajoittain olla jopa hyvinkin tylsää ja puistoilu vanhemman lapsen kanssa ihmisten ilmoilla kuulostaa ihan mukavalta vaihtoehdolta =) Ainoa vaan että siellä puistossa tuppaa olemaan niitä mammoja vauvan ja 2-3v:n kanssa...

No vastataan nyt itselle...eli päädyin hankkimaan lapselle kerhopaikan ja kaikeksi onneksemme seurakunnalta sellainen löytyi! Aika hiljaista täällä näköjään tämä keskustelu, mutta kokemuksia kaipailen edelleen muilta äideiltä. Näin kuitenkin meillä nyt!

Mun 3,5-vuotias esikoinen on kotona, kerhossa ja viikoittain jonkin tunnin serkkujensa luona leikkimässä. Jokin oma juttu on hyvä, jotta saisi kavereitakin, mutta kyllä tuo näyttää ihan hyvin kotonakin viihtyvän, vaikken jaksa mitään virikeparaatia pitää täällä hänelle. Tyttö on tosi innoissaan kerhosta ja se tuntuu riittävän hänelle. Tällä meidän alueella jo kaikki 2-vuotiaat ovat päiväkodeissa. Perhekerhoissa ja puistoissa käy vain vauvoja ja 1-vuotiaita. Olin todella yllättynyt, kun tajusin asian. Tyttö on vielä sellainen, että leikit ei helposti lähde liikkeelle kuin tuttujen lasten kanssa.

Yhteistyössä