viestin poistaminen gmailissa pysyvästi, miten?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruusutarha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ruusutarha

Jäsen
21.02.2014
991
3
16
Helsinki
Voisiko joku osaava neuvoa?

Alkaa mennä hermo. Teen siis näin. Merkitsen haluamani viestit ja painan poista. Viestit häviävät. Kun kirjoitan hakukenttään hakusanan, nämä viestit löytyvät kuitenkin taas.

Toinen yritys. Merkitsen viestit roskapostiksi, siirrän ne roskapostien kautta roskakoriin. Valitsen valikosta tyhjennä roskakori. Gmail kysyy että haluanko poistaa varmasti viestit kaikilta tileiltä, ja että viestit poistuvat pysyvästi. Painan kyllä ja viestit katoaa. Sitten kirjoitan hakukenttään tietyn hakusanan, niin taas ne viestit löytyvät joka ikinen D:

Pää räjähtää kun en pääse näistä eroon arrrrrg. Mitä täs nyt pitää tehdä? Siinä alapalkissa näkyy, kun viestit palautetaan, kun olen kirjoittanut hakukenttään hakusanan. Se antaa ne siis heti. Mitä helvettiä… Pääseekö niistä edes eroon?

Ongelma on, että mä oon tehnyt sen kuten selitin, eli siirtänyt roskakoriin ja sieltä valinnut poista pysyvästi jne. ja viestit on poistunu hetkeksi. Mut sit ne palautuu sinne gmailiin kun kirjoitan hakusanaksi niiden viestien lähettäjän.

Siis eikö niitä saa poistettua niin, että ne pysyvät poissa vaikka kirjoittaisi jotain? Eihän se ole mitään poistamista jos ne tulee takaisin itsekseen, esim. jos haen jotain toisen tämän henkilön viestiä niin sitten niitä tulee 200 siihen heti. o.O

Mul on täs koneen gmail-ikkunassa sellanen iso valkoinen hakuruutu yläkulmassa, se on ihan vaan siis etsimistyökalu jos et jaksa selaa johonkin kuukausi sitten tulleeseen viestiin. En tajua miksi se palauttaa poistettuja viestejä kun alan kirjoittaa siihen avainsanaa, se vaan automaattisesti kasaa ne poistamani viestet mulle heti :mad:

Eli se on aika ilmeistä että miten. Mutta en tiedä miten se onnistuu siinä gmailissa johon kirjaudutaan jonkin selaimen kautta netistä. En oo löytänyt sieltä sitä haku-ikkunaa.

Mun pitäis päästä jollekin sähköpostinkäyttökurssille :D

[QUOTE="tyty";29606202]Oonkohan ihan väärässä kun muistelen että ne poistuu lopullisesti 60 päivän kuluttua??[/QUOTE]

30 päivää tuolla lukee. Voihan sen tyhjentää hetikin.

Kiitos avusta, olen poistanut monta kertaa toiminnolla "poista pysyvästi" sieltä roskakorin tyhjennyskohdasta, mutta ne aina palaa. Mutta toi voi olla ratkaisu, että ne poistuvatkin itsekseen 30 päivän kuluessa, toivon niin käyvän :) se ei vaan onnistu se pysyvä poisto kun siihen ne palautetaan heti, mutta ehkä se vaan vie kuukauden.

Itse myös haluaisin tyhjentää omat gmail postini omalle koneelleni josta varastoin ja arkistoin ne ulkoiselle kovalevylle.

Omalla koneella on Thunderbird ohjelma jolla postit saa kyllä kätevästi ladattua omalle koneelle mutta huomasin että ei niitä alkuperäisiä viestejä enää saakkaan niin vaan samalla kertaa pois sieltä Googlen palvelimilta.

Olisi kätevää kun saisi entiseen tyyliin kaiken sen ryönän samalla Thunderbird latauksella pois sieltä googlen palvelimiltakin.

Gmail viestien poistaminen pysyvästi on hieman vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Poistetut viestit siirtyvät Googlen serverillä arkistoon, jossa niitä säilytetään määräämättömän ajan myöhempää käyttöä varten. Tällaisia ovat esim. rikostapausten viranomaistutkinnat. Ongelma on se että kaikki ohjelmat eivät näe arkistoa, puhumattakaan siitä että sen sisältöä voisi hallita.

Viestit voi kylläkin poistaa pysyvästi seuraavalla tavalla. Asiaan tarvitsen iPhone puhelimen ja Mac tietokoneen, jossa käytössä Mail -ohjelma (tulee ilmaiseksi koneen mukana). Tämä ohjelma näkee myös arkistoidut sähköpostit.

1. Asenna iPhone puhelimeen Applen AppStoresta Gmail ohjelma, eli sähköposteja ei katsota selaimella vaan tällä sovelluksella.

2. Avaa ko. iPhone ohjelma ja valitse vasemmalta ylhäältä (kolme viivaa päällekkäin) valikosta Asetukset (hammasratas). Avaa sitten ylhäältä oma tilisi. Seuraavasta ikkunasta valitse "Kun poistan viestejä, valitsen..." kohdasta "Siirrä roskakoriin". Tämä asetus muuttaa tätä asetusta Googlen serverillä, eikä pelkästään koneillasi.

3. Tämän jälkeen avaa Mac koneellasi Mail -ohjelma. Vasemmassa reunassa näkyy myös arkisto -kansio. Sieltä ja muista kansioista voit poistaa viestejä ja ne poistuvat oikeasti Googlen serveriltä 30 vrk:n kuluttua.

Voit poistaa viestit hetikin valitsemalla kansion päältä hiiren oikeanpuoleisella napilla (tai vasemmalla + ctrl) valinnan "Hävitä poistetut kohteet..." ja "Hävitä roskapostit..."

Jos haluat antaa pienen palkkion hyvästä tiedosta, osoita se bitcointililleni 3D2oetdNuZUqQHPJmcMDDHYoqkyNVsFk9r

Yhteistyössä