Viesti Tampereelta kahdelle palstalaiselle

Yllätyin piispan kovasanaisesta kannanotosta koronarokotuksiin.
Kuin suoraan minun näppikseltä.
Sananvapaus kukkii tällä palstalla. Jopa paavi on palstaluudan hampaissa. Vaihtaisin toiselle puolelle katua,
jos tuntisin tämän palstafriikin ennestään. Vastenmielisempää tyyppiä on vaikea kuvitella olevan olemassa.
Miksi taas aloitat riidan? Mä en ole sulle kohdistanut pitkään aikaan mitään, miksi v-ttuilet mulle?

Voisitko olla ihan oikeasti lukematta mun viestejä, kuten nykyään toitotat?
Sä näköjään luet mun tekstejä, koska aina kun kirjoitan jotan feminismin vastaista tai rokotteenvastaista, tulee puolen päivän viiveellä sun hapanta ja passiivis-aggressiivista v-ttuilua.

Oletko vainoharhainen, tulkitsetko mun mielipidekirjoitukset sulle kohdistetuksi v-ttuiluksi? Kuule kun mä olen ollut asioista tätä mieltä ja kirjoittanut mielipiteitäni ennen sun tuloa palstalle.
Kerroit muistaakseni että sua on kiusattu joskus - tiedätkö, että semmoisesta poikii joillekin vainoharhaisuutta? Tunnistatko itsessäsi?

Sopiiko että sä et välitä täällä mun teksteistä ja mä jatkan sun teksteistä välittämättömyyttä?
Säilyisi joku sopu.

Koita kestää erilaisia mielipiteitä kuin sun omasi.

Koita kestää erilaisia mielipiteitä kuin sun omasi.

Koita kestää erilaisia mielipiteitä kuin sun omasi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Vau!
Reactions: m1es
Jahas, Mtv3:n uutisissa oli että Laajasalon takia on ihmisiä eronnu kirkosta.

Kirkon pitäisi oikeesti miettiä, kannattaako mennä yleisen mielipiteen mukaan, kuten paperittomien tph:iden majottamisen suhteen - se etäännytti ihmisiä kirkosta.

Toki konservatiiviuskovan Räsäsenkin kommentit teki kirkosta eroamisia, vaikka ihmettelen että eikö ihmiset tienneet ennen sitä haastatteluohjelmaa Raamatun kantaa homouteen...
 
annatko linkin tähän lausuntoon. ja ei se nyt läpeensä paha ole on siellä hyvääkin esim mitä mieltä tästä biisistä?
Linkittämäsi biisi on kaunis. (y)
Siis katolisuudessa on yksittäisiä, kivoja uskovaisia. Jumala kohtaa sitä, joka häntä lähestyy, kirkkokunnasta huolimatta.

Mutta ko.kirkon virallinen linja on p*rseestä.

Tää mun lähde on Mv-lehdestä jota EN lue juuri koskaan, mutta mun miehen tuttu linkkasi tän mun miehelle. Uskon että paavin sitaatti on aito.

 
Tämmöinen julistaminen on ihan turhaa, eikä se ole edes sopivaa. Jokaisella suomalaisella ihmisellä on itsemäärämisoikeus omaan kehoonsa esim. voi olla ottamatta rokotetta.

Rokottamattomia ei myöskään saa syrjiä.
Jep. Mä oon jälleen piirun verran lähempänä kirkosta eroamista. Jos arkkipiispakin liittyy syyllistäjien joukkoon, niin saatan erota.
 
9MM
Siis katolisuudessa on yksittäisiä, kivoja uskovaisia. Jumala kohtaa sitä, joka häntä lähestyy, kirkkokunnasta huolimatta.

Mutta ko.kirkon virallinen linja on p*rseestä.

Tää mun lähde on Mv-lehdestä jota EN lue juuri koskaan, mutta mun miehen tuttu linkkasi tän mun miehelle. Uskon että paavin sitaatti on aito.

ööh aika jännä et tästä ei ole ollut mainintaa paavin sivuilla ja seuraan siis paavia instagramissa ni ei se ainakaan tuollaista oo siellä höpötellyt. mut ei löytynyt et ois jättänyt palkat maksamatta voisko olla niin et muka paavi jättäisi köyhän leivän saamatta jos ei jaa tässä asiassa hänen mielipidettä ja saattaisi jumalanpalvelian kurjuuteen omalla ehdottomuudellaan? siis ei rakastaisikaan kaikkia vaan erottelisi heidät ja tuomitsisi heidät kurjuuteen kun ei olisi enään varaa ostaa ruokaa joka pitää immuniteettia yllä? vaan saattaisi vaaraan kanssa veljensä ja sisarensa?
 
ööh aika jännä et tästä ei ole ollut mainintaa paavin sivuilla ja seuraan siis paavia instagramissa ni ei se ainakaan tuollaista oo siellä höpötellyt. mut ei löytynyt et ois jättänyt palkat maksamatta voisko olla niin et muka paavi jättäisi köyhän leivän saamatta jos ei jaa tässä asiassa hänen mielipidettä ja saattaisi jumalanpalvelian kurjuuteen omalla ehdottomuudellaan? siis ei rakastaisikaan kaikkia vaan erottelisi heidät ja tuomitsisi heidät kurjuuteen kun ei olisi enään varaa ostaa ruokaa joka pitää immuniteettia yllä? vaan saattaisi vaaraan kanssa veljensä ja sisarensa?
Mutta huomioi, tuo on diiba-daaba -paavi.
 
Miksi taas aloitat riidan? Mä en ole sulle kohdistanut pitkään aikaan mitään, miksi v-ttuilet mulle?

Voisitko olla ihan oikeasti lukematta mun viestejä, kuten nykyään toitotat?
Sä näköjään luet mun tekstejä, koska aina kun kirjoitan jotan feminismin vastaista tai rokotteenvastaista, tulee puolen päivän viiveellä sun hapanta ja passiivis-aggressiivista v-ttuilua.

Oletko vainoharhainen, tulkitsetko mun mielipidekirjoitukset sulle kohdistetuksi v-ttuiluksi? Kuule kun mä olen ollut asioista tätä mieltä ja kirjoittanut mielipiteitäni ennen sun tuloa palstalle.
Kerroit muistaakseni että sua on kiusattu joskus - tiedätkö, että semmoisesta poikii joillekin vainoharhaisuutta? Tunnistatko itsessäsi?

Sopiiko että sä et välitä täällä mun teksteistä ja mä jatkan sun teksteistä välittämättömyyttä?
Säilyisi joku sopu.

Koita kestää erilaisia mielipiteitä kuin sun.
Hän kuulema aina ohittaa sun viestit. Niin hän on ainakin kehuskellut.😁
 
  • Haha
Reactions: Echo
9MM
Mutta huomioi, tuo on diiba-daaba -paavi.
no onhan se koittanut saada muslimeita ja kristittyi yhteen tai siis lähentymään et vihanpito vähenis ja tehnyt hyvääkin työtä ja siis saannut tätä pedofiliaa ja muita raiskauksia ja tuominnut ne ja vaatinut heidän eroaan. ja puheissaan yrittänyt saada valtiot pitämään paremmin huolta köyhistään. mikä paavi sulle on kolahtanut eniten sun aikoina? millanen paavali2 oli?. mä olin sen aikana tosi nuori enkä ollut kiinnostunut uskon elämästä
 
no onhan se koittanut saada muslimeita ja kristittyi yhteen tai siis lähentymään et vihanpito vähenis ja tehnyt hyvääkin työtä ja siis saannut tätä pedofiliaa ja muita raiskauksia ja tuominnut ne ja vaatinut heidän eroaan. ja puheissaan yrittänyt saada valtiot pitämään paremmin huolta köyhistään. mikä paavi sulle on kolahtanut eniten sun aikoina? millanen paavali2 oli?. mä olin sen aikana tosi nuori enkä ollut kiinnostunut uskon elämästä
Mutta eikö se käytännössä tarkoita myönnytyksiä vain kristityiltä?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Onko teidän omassa seurakunnassa kuitenkin hyvä (järkevä) pössis?
No on. Siellä on uskovia työntekijöitä, oon siellä vapaaehtoisena välillä, ja oon yhdessä ihanassa ruuhkavuosia elävien naisten rukous-Raamattu-valivali-arjenkomiikka-ukkojenhaukkumis-tilitys -piirissä.
Nuo on mun syitä pysyä kirkossa.

(Eeei me ukkojamme haukuta, köh)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
ööh aika jännä et tästä ei ole ollut mainintaa paavin sivuilla ja seuraan siis paavia instagramissa ni ei se ainakaan tuollaista oo siellä höpötellyt. mut ei löytynyt et ois jättänyt palkat maksamatta voisko olla niin et muka paavi jättäisi köyhän leivän saamatta jos ei jaa tässä asiassa hänen mielipidettä ja saattaisi jumalanpalvelian kurjuuteen omalla ehdottomuudellaan? siis ei rakastaisikaan kaikkia vaan erottelisi heidät ja tuomitsisi heidät kurjuuteen kun ei olisi enään varaa ostaa ruokaa joka pitää immuniteettia yllä? vaan saattaisi vaaraan kanssa veljensä ja sisarensa?
Juu, pitää tuota selvittää jos jaksan ja ehdin. Mv-lehti on hyvä lehti mutta varmistua pitää...
 
Nauroin just mun miehelle että pitäsköhän erota kirkosta ja lähettää Laajasalolle iloinen viesti "Soronoo, Teemu!
Lukisitko pliis joskus Uutta Testamenttia eikä aina Hesaria?"
Kokeile ensin uhkailua ja jospa muutkin lähtis kirjoittelemaan Teemulle vähän mielipiteitään hänen tulkinnoistaan….?

Miten kirkolla on enää varaa päästää ihmisiä pois? Eihän niillä ole enää edes kattorahoja kasassa!😁
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Latimeria ja Echo
9MM
Mutta eikö se käytännössä tarkoita myönnytyksiä vain kristityiltä?
noh en tiedä paavin ja muslimien oppineiden keskusteluista. mut onhan tossa perääkin muslimit on koko ajan vaatimassa ja miten he lähestyvät kristittyä ei ole hyvä kristittyi vainotaan monissa maissa kun taas muslimit saa elää rauhassa suht koht täällä euroopassa ja harrastaa uskoaan. on aika et muslimien on lopetettava vainoominen niinhän kristitytkin tekee muslimeille. eli kristityt ovat olleet jo pitkän aikaa hyviä esimerkkei sopusoinnusta. nyt on muslmien vuoro parantaa tapansa
 
noh en tiedä paavin ja muslimien oppineiden keskusteluista. mut onhan tossa perääkin muslimit on koko ajan vaatimassa ja miten he lähestyvät kristittyä ei ole hyvä kristittyi vainotaan monissa maissa kun taas muslimit saa elää rauhassa suht koht täällä euroopassa ja harrastaa uskoaan. on aika et muslimien on lopetettava vainoominen niinhän kristitytkin tekee muslimeille. eli kristityt ovat olleet jo pitkän aikaa hyviä esimerkkei sopusoinnusta. nyt on muslmien vuoro parantaa tapansa
Muslimit ovat niin jyrkkiä. Länsimaiset kristityt ovat tosi pehmeitä. Sellainen liitto ei oikein ole kannattava.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kokeile ensin uhkailua ja jospa muutkin lähtis kirjoittelemaan Teemulle vähän mielipiteitään hänen tulkinnoistaan….?

Miten kirkolla on enää varaa päästää ihmisiä pois? Eihän niillä ole enää edes kattorahoja kasassa!
Hmm...piispan uhkailu? :LOL: Tulee ihan Lalli-olo....

No, karsikoot muutamat kalliit lehtikulta-sipulitornit pois. Ei Jumala krumeluureja tarvitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Muslimit ovat niin jyrkkiä. Länsimaiset kristityt ovat tosi pehmeitä. Sellainen liitto ei oikein ole kannattava.
noh ei kaikki muslimit tietty oo jyrkkiä mut nyt puhutaan esim talibaaneista ja muista ääri muslimeista. ei nykyään kristitty halua tehdä ristiretkeä ja teurastaa muslimeita mut monella jyrkän kannan omaavalla tätä taipumusta on eika turvaa kaikkien elämää
 
vierailija
Millon susta on tullu sillanrakentaja? Rakensit sillan ensin omaan norsunluutorniisi?
En taatusti halua elää norsunluutornissa. Vihaan salametsästäjiä.
Tekisi mieli kirjoittaa kliseinen lause: "Ettekö tiedä kuka minä olen?"
Kun kirjoittaa virlailijana lukija sotkee kirjoittajia toisiinsa.
Uutisissa kerrottiin, että huijarit myyvät netissä 500 eurolla väärennettyjä koronapasseja.
Avoimella nettifoorumeilla on huijareita. En luota yhteenkään tämän palstan kirjoittajaan.
Luotan vain julkisuudessa nimellään esiintyviin viranomaisiin. He joutuvat vastuuseen sanomisistaan ja tekemisistään.
Ihan turhaan taotte näppiksiä kommenteistani. Käyttäkää se aika perheenne hyväksi.
 
Jos lähetyssäätiö Patmos ei pelota, niin tässä on heidän työntekijänsä Jukka Ahvion todella hyvä vastine Laajasalon kirjoitukseen. Ei sisällä Ahvion puolelta hihhulointia, vaan voisi olla ei-uskovankin puhuma.

Vähän pelotti mutta kuuntelin kumminkin :D

Tämä Jukka jauhotti tyylikkäästi Teemun 10-0, ja kertoi paljon muutakin mielenkiintoista faktaa, vrt. esim israelilaisen rokoteasiantuntijan lausunto (kun ei se autakaan) ja lääkäreiden suuresta vastustuksesta myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä