Viesti Tampereelta kahdelle palstalaiselle

Me ollaan Echon kanssa yhdessä, mutta eri puolella galaksia näiden herrojen suhteen :cool:

"Joistain" asioista ollaan keskenämme eri mieltä, mutta uskallan väittää, että tuon rokotetuubin jälkeen ollaan samaa mieltä kuin ennenkin. Mekin uskotaan faktoihin. Mutta eri sellaisiin, kuin herrat tuossa.

Onnittelut hyvästä löydöstä kuitenkin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
@Echo ja @Latimeria, teille tärkeä viesti Tampereelta!

No hyvä jos noi on löytäny sovun. :LOL:
Ei kuule arkkipiispakaan sais mua pyörtämään päätöstäni, koska tilastojen mukaan menen, en jonkun mielipiteen mukaan...
❤tilastot❤

Tai otan sen kurarokotteen vasta kun töiden tms.takia on pakko.

Mutta olen iloinen kun olen saanu ainaki ekan kierroksen oltua piilossa, koska ei siitä rokotteesta mitään hyötyä mulle tai lähipiirilleni ois ollu ees, kun en saanu koronaa, ja riskit on edelleen pienet jatkossakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Me ollaan Echon kanssa yhdessä, mutta eri puolella galaksia näiden herrojen suhteen

"Joistain" asioista ollaan keskenämme eri mieltä, mutta uskallan väittää, että tuon rokotetuubin jälkeen ollaan samaa mieltä kuin ennenkin. Mekin uskotaan faktoihin. Mutta eri sellaisiin, kuin herrat tuossa.

Onnittelut hyvästä löydöstä kuitenkin
Skepsiksen puheenjohtaja Denis Galkin on huomannut, että suurimmat tunteet ja eniten väärää tietoa on liikkeellä juuri koronarokotteeseen liittyvissä keskusteluissa.

– Kommenteissa ollaan järkeen perustuen sitä mieltä, että myrkkyä ei pitäisi kehoon työntää. Mutta rokottamisen riskiä pitäisi pystyä vertaamaan koronataudin riskiin, kertoo Galkin, joka on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri.

 
Skepsiksen puheenjohtaja Denis Galkin on huomannut, että suurimmat tunteet ja eniten väärää tietoa on liikkeellä juuri koronarokotteeseen liittyvissä keskusteluissa.

– Kommenteissa ollaan järkeen perustuen sitä mieltä, että myrkkyä ei pitäisi kehoon työntää. Mutta rokottamisen riskiä pitäisi pystyä vertaamaan koronataudin riskiin, kertoo Galkin, joka on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri.

Rokotetta vs.taudin tuomaa vaaraa ei voi vertailla suoraan.

Koska:Galkin unohtaa sen, että kaikki eivät saa koronaa, ja se on levinny kaikesta huolimatta hitaasti.

Ja Galkin unohtaa järeämmät maskit: mä ainaki käytän FFP2-maskia. Se vähentää riskiä ainaki yhtä paljon ku rokote.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Sain kuulla, että nelikymppinen sukulaismies on sairastunut koronaan pk-seudulla.
Hän on liikkuvassa ammatissa ja luultavasti saanut tartunnan työpaikallaan.
En tiedä ehtikö hän saada rokotukset.
Eduskunnassa sanottiin, että Suomi on rokottamattomien kidnappaama.
Tauti ei hellitä, jos sitä vastaan ei taistella.
Tuski Latemeriaa Lapissa katsotaan hyvällä.
Suomi on tällä hetkellä punaisella kartalla matkailussa. Taudin esiintyvyys on korkealla.
Ei ihmisen ajatuksia voi muuttaa eikä se ole tarkoituksenikaan.
Onneksi tällä palstalla ei ole useampia hörhöjä kuin nämä kaksi nimeltä mainitut nimimerkit.
 
Sain kuulla, että nelikymppinen sukulaismies on sairastunut koronaan pk-seudulla.
Hän on liikkuvassa ammatissa ja luultavasti saanut tartunnan työpaikallaan.
En tiedä ehtikö hän saada rokotukset.
Eduskunnassa sanottiin, että Suomi on rokottamattomien kidnappaama.
Tauti ei hellitä, jos sitä vastaan ei taistella.
Tuski Latemeriaa Lapissa katsotaan hyvällä.
Suomi on tällä hetkellä punaisella kartalla matkailussa. Taudin esiintyvyys on korkealla.
Ei ihmisen ajatuksia voi muuttaa eikä se ole tarkoituksenikaan.
Onneksi tällä palstalla ei ole useampia hörhöjä kuin nämä kaksi nimeltä mainitut nimimerkit.
Ja taas sä "muka hyvyyden ja rauhan lähettiläs" halusit päästä v-ttuilemaan....:cautious:

Sun on ihan turha valittaa jostain karkeasta kielenkäytöstä kun itselläsi on jo pakkomielle aloittaa riita. :mad:

Surullisinta on, että et itse huomaa käytöstäsi.

Me kalistellaan täällä sapeleita mutta asiat tappelee, suurin osa on sovussa silti. Sä vaan v-ttuilet.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Rokotetta vs.taudin tuomaa vaaraa ei voi vertailla suoraan.

Koska:Galkin unohtaa sen, että kaikki eivät saa koronaa, ja se on levinny kaikesta huolimatta hitaasti.

Ja Galkin unohtaa järeämmät maskit: mä ainaki käytän FFP2-maskia. Se vähentää riskiä ainaki yhtä paljon ku rokote.
Miten niin ei voi vertailla suoraan? Koska rokotevastaiset sanoo, että se on vaaallinen, niin sitten täytyy listata ne vaarat ja sitten täytyy listata taudin vaarat. Sitten saadaan todennäköisyyslaskennalla tulokset. Ihan ok helppoa ja ihan yleisesti käytössä ollu jo sadat vuodet. Vai tuhannet... Tätä käytetään paljon vaikkapa vakuutuksien hinnoittelussa.
 
vierailija
Ja taas sä "muka hyvyyden ja rauhan lähettiläs" halusit päästä v-ttuilemaan....

Sun on ihan turha valittaa jostain karkeasta kielenkäytöstä kun itselläsi on jo pakkomielle aloittaa riita.

Surullisinta on, että et itse huomaa käytöstäsi.

Me kalistellaan täällä sapeleita mutta asiat tappelee, suurin osa on sovussa silti. Sä vaan v-ttuilet.
höpöhöpö taas. Ihan asiallinen kommentti omista mielipiteistä. Sä se tässä pyrit päästä v-ttuilemaan taas.
Miksi et myönnä olevas v-mäinen riidanhaastaja?
 
Miten niin ei voi vertailla suoraan? Koska rokotevastaiset sanoo, että se on vaaallinen, niin sitten täytyy listata ne vaarat ja sitten täytyy listata taudin vaarat. Sitten saadaan todennäköisyyslaskennalla tulokset. Ihan ok helppoa ja ihan yleisesti käytössä ollu jo sadat vuodet. Vai tuhannet... Tätä käytetään paljon vaikkapa vakuutuksien hinnoittelussa.
Vakuutusmaailmasta en tiedä, mutta nuo suoraan vertailijat unohtaa pari juttua.

-rokottamattomatkin ihmiset osaa suojautua maskein ja olla hillumatta yöelämässä, eli moni on vapaaehtoisesti syrjässä eli eivät hanki koronaa (mutta tällä ei saa oikeuttaa koronapassia, koska sit on jo natsimeininki)

-alueelliset erot on isoja. Joku lieksalainen Keijo jos hakee ruokaa maaseudun lähikaupasta seuraavat 2 vuotta, niin ei saa koronaa.
Edelleen on kuntia joissa on alle 5 koronatapausta.
 
Mä kävin vasta lapissa ja siellä paikalliset oli vihasia turisteille, jotka veteli kaupassa ilman maskia. Vai tilaatko ruoan kotiinkuljetuksena ovelle?
Ymmärtäähän sen.

Juu, vaikka mökkiovelle. Totta puhuen, viihdyn Suomenlahden saaristossa vielä paremmin. Ja sieltä löytyy saaristokauppoja, voin tilata ostokset siihen kaupan oven ulkopuolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
höpöhöpö taas. Ihan asiallinen kommentti omista mielipiteistä. Sä se tässä pyrit päästä v-ttuilemaan taas.
Miksi et myönnä olevas v-mäinen riidanhaastaja?
Mä en ole viitannu pitkään aikaan elämänkertaharmaaseen enää, jos se itse ei erikseen ala keljuilemaan mulle, mulle osoitettuine vihjailuineen.
Eli yritän olla sovussa.

Tää keskustelu ei liittyny häneen pätkän vertaa, mutta hänen on silti pakko haukkua Lattea ja mua hörhöiksi "joita onneks ei oo palstalla enempää."
Sitäpaitsi, Laten ja mun lisäks on muitaki rokotevastaisia palstalla.
 
vierailija
Vakuutusmaailmasta en tiedä, mutta nuo suoraan vertailijat unohtaa pari juttua.

-rokottamattomatkin ihmiset osaa suojautua maskein ja olla hillumatta yöelämässä, eli moni on vapaaehtoisesti syrjässä eli eivät hanki koronaa (mutta tällä ei saa oikeuttaa koronapassia, koska sit on jo natsimeininki)

-alueelliset erot on isoja. Joku lieksalainen Keijo jos hakee ruokaa maaseudun lähikaupasta seuraavat 2 vuotta, niin ei saa koronaa.
Edelleen on kuntia joissa on alle 5 koronatapausta.
Mut puhuinkin yksilötasolla. Et kumpi on vaarallisempaa, rokote vai tauti. Koska vastaset sanoo, että rokote on myrkkyä. Osaatko sä sanoa, että mikä se myrkky sit on? Mistä se koostuu ja miten se vaikuttaa?
Me tiedetään aika hyvin, et mitä tauti aiheuttaa.
 
Mut puhuinkin yksilötasolla. Et kumpi on vaarallisempaa, rokote vai tauti. Koska vastaset sanoo, että rokote on myrkkyä. Osaatko sä sanoa, että mikä se myrkky sit on? Mistä se koostuu ja miten se vaikuttaa?
Me tiedetään aika hyvin, et mitä tauti aiheuttaa.
Sitä ei tiedä edes tiedemiehetkään että miks tulee monille niin voimakkaita rokoteoireita. Pandemrixissä tajuttiin vasta jälkikäteen että ongelmia tuli sen rokotteen kuljetusaineesta, adjuvantista.
 
vierailija
Ymmärtäähän sen.

Juu, vaikka mökkiovelle. Totta puhuen, viihdyn Suomenlahden saaristossa vielä paremmin. Ja sieltä löytyy saaristokauppoja, voin tilata ostokset siihen kaupan oven ulkopuolelle.
Tosi hienoa. Kyllä musta saa olla rokottamatta, jos eristäytyy. Mut mites sit yhteiskunta. Selvästikkään kaikki ei ole eristäytynyt, koska porukka tukkii tehohoidon. Vai onks ne eristäytyny ja silti sairastuu?
 
Tarkotat sikotautia, josta narkolepsian sai 235 ihmistä ja sen narkolepsian olis saanu siitä taudistakin?
Luin tuosta myös.

Mutta mikä ois ratkaisu sikalenssussa ja koronassa: et ota rokotetta, mutta et tautiakaan.

Sikatauti ei levinny ärhäkästi, en tiedä ketään kellä se ois ollu, ja olin niiden vuosien aikana puheissa ja tekemisissä satojen ihmisten kanssa. Sen takia ei tarvinnu tehdä mitään erityisempää suojausta (no silloin moni suomalainen oppi oikean yskimistavan, eli kyynärtaipeeseen (y)).

Korona leviää nopeammin eli jonkin verran kannattaa suojautua:
-FFP2/3-maski on paras
-turvavälit
-baarielämän ja isojen tapahtumien välttäminen
-ruokaravintoloissa mennä kauimpaiseen nurkkaan
-käsihygienia, vaikka sen merkitys ei oo niin iso
 
vierailija
Luin tuosta myös.

Mutta mikä ois ratkaisu sikalenssussa ja koronassa: et ota rokotetta, mutta et tautiakaan.

Sikatauti ei levinny ärhäkästi, en tiedä ketään kellä se ois ollu, ja olin niiden vuosien aikana puheissa ja tekemisissä satojen ihmisten kanssa. Sen takia ei tarvinnu tehdä mitään erityisempää suojausta (no silloin moni suomalainen oppi oikean yskimistavan, eli kyynärtaipeeseen ).

Korona leviää nopeammin eli jonkin verran kannattaa suojautua:
-FFP2/3-maski on paras
-turvavälit
-baarielämän ja isojen tapahtumien välttäminen
-ruokaravintoloissa mennä kauimpaiseen nurkkaan
-käsihygienia, vaikka sen merkitys ei oo niin iso
Eli onks ne tehopaikat täyttävät rokottamattomat toimineet väärin?
 

Yhteistyössä