Vieroitus vuoden ikäisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amanda

Vieras
Heippa!

kaipaisin kokemuksia imetyksen lopettamisesta. Poikani on nyt reilu 11kk ja olen pikkuhiljaa ajatellut lopettaa imetystä. Syynä siihen, että itsellä palaa hihat raskauden jälkeisiin menkkoihin, jotka ovat ihan järjettömät ja pillereillä saisin ne taas kuriin. Ehkä jonkin mielestä itsekästä, sama minulle.

Täysimetin 5kk ja sitten aloitettiin kiinteät. Nyt ruokalistalla ovat viili, jogurtti, piimä ja tavallinen maito pieninä annoksina. Maitotuotteita menee alas vaihtelevasti. Minua huolettaakin Calsiumin määrä, miten tiedän että lapseni saa tarpeeksi sitä? onko jotain hyvää nyrkkisääntöä? vinkkejä, miten maitotuotteet on saatu maistumaan. Nyt imetyskertoja on vuorokaudessa n.3-4 ja syö noin 5 minuuttia yhdestä rinnasta (syönyt aina vain yhdestä). Maitoa kyllä tulee hyvin ja poika saa sitä riittävästi. Ravitsemuksellista merkitystähän käsittääkseni tässä vaiheessa ei rintamaidolla enää ole? lähinnä tuo kalkki ja läheisyys ja tietysti neste.

Onko ihan mahdoton ajatus nyt lopetella kokonaan? oletteko pystyneet vieroittamaan lapsenne itse vai oletteko hakeneet apua esim. mieheltä/mummolta? luin juuri rosa meriläisen ja simo frangenin kirjaa heidän esikoisena ekasta vuodesta, ja rosa lähti viideksi päiväksi pois ja sillä tavoin imetys loppui, olisi vain ollut mielenkiintoista tietää, että yrittikö poju saada vielä rintaa sen jälkeen kun äiti tuli taas takaisin, vai "oliko unohtanut" tissin ja maidon.

Kiitos jos joku jaksaa kertoa kokemuksia.

Heippa, täytyy sanoa että ihan samoja asioita pohdin parhaillaan minäkin. Minua tosin vieroittamiseen ajaa huonot yöt. Lapsi kun saattaa aamuyöstä herätä tissille tunnin välein. Kokeilussa on nyt yövieroitus, käytännössä isä nukkuu lapsen kanssa ja tyynnyttää uneen lapsen heräessä. Saa nähdä miten käy.

Yhteistyössä