Vieressä nukuttaminen ja vauvan pitkät unet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitik

Vieras
Tuli vaan mieleen että meillä ei vauvan vieressä nukuttaminen onnistuisi koska vauva nukkuu 13 h yöunet eikä vauvaa voi jättää vahtimatta sänkyyn nukkumaan.

Onko kukaan ratkaissut tällaista "ongelmaa"?

Eikö voi nostaa vauvaa nukahtamisen jälkeen pinnasänkyyn?

Pointtina oli että jos haluaa että vauva nukkuu yön vieressä.
Itse olenkin nukuttanut vauvan alusta asti pinniksessä mutta ongelma tuli vastaan kun yksi vaikea yö otin vauvan viereen nukkumaan ja aamulla minun piti nousta ja jätttää vauva yksin normaalisänkyyn.
Monet kuitenkin kuuluvat nukkuvan vauvan vieressä niin ihmettelen kuinka se onnistuu?

meillä esikko nukkui vieressä siihen asti että toista odottessa mahani alkoi olla vaarassa hänen kieriessään ja potkiessaan. jos itse nousin aikaisemnin rakensin peitoista ja tyynyistä suojakaukalon ettei putoamisvaaraa ole. toinen ei viihtynytkään niin paljoa vieressä, joten otimme pinnasängyn sivuvaunuksi ja meidän puoleisen laidan pois. niimpä hän sai olla kainalossa tai pinniksessä eikä tarvinnut rakentaa niin isoa turvavallia jos muut heräsivät aikaisemmin.

[QUOTE="tiltu";26379044]meillä esikko nukkui vieressä siihen asti että toista odottessa mahani alkoi olla vaarassa hänen kieriessään ja potkiessaan. jos itse nousin aikaisemnin rakensin peitoista ja tyynyistä suojakaukalon ettei putoamisvaaraa ole. toinen ei viihtynytkään niin paljoa vieressä, joten otimme pinnasängyn sivuvaunuksi ja meidän puoleisen laidan pois. niimpä hän sai olla kainalossa tai pinniksessä eikä tarvinnut rakentaa niin isoa turvavallia jos muut heräsivät aikaisemmin.[/QUOTE]

Meidän 9-kuista ei pidättele suojavallit...

eli esikko muutti sivuvaunuun 1,5 v.
miten onnistuu nukkuminen vauvan kanssa? noh, ottamalla vauvan kainaloon :D meillä mies halusi vauvan keskellemme, koska oli lukenut ennen synnytystä artikkelin kätkytkuolemista eikä halunnut omien sanojensa mukaan"ottaa riskiä". ja mikäs siinä kun emme käytä alkoa, emme tupakoi emmekä ole ylipainoisia. mitää ongelmaa ei koskaan ollut ja mieskin osasi varoa vauvaa nukkuessaan alusta alkaen. eikä yöheräämisiä ollut ennen hampaidein tuloa, kun imetyskin sujui "nukkuessa" kun oli tekniikan oppinut :D

[QUOTE="a p";26379056]Meidän 9-kuista ei pidättele suojavallit...[/QUOTE]

aika kovaa vauhtia kierii nukkuessaan jos tulee petarin alle laitetun pyyhe tai peittorulla yli...noh, meillä oli näemmä tuuria :)

[QUOTE="tiltu";26379068]aika kovaa vauhtia kierii nukkuessaan jos tulee petarin alle laitetun pyyhe tai peittorulla yli...noh, meillä oli näemmä tuuria :)[/QUOTE]

Meillä aikoinaan jo 7-kuinen kiipesi vallien yli, oli peitot ja tyynyt kasattuna. Ei unissaan tokikaan. Se oli eka ja vika kerta, kun jätin aikuisten sänkyyn yksin...

[QUOTE="a p";26379056]Meidän 9-kuista ei pidättele suojavallit...[/QUOTE]

Sänky toiselta puolelta seinää vasten ja toiselle puolelle pinnis sivuvaunuksi?
Tai nostat aamulla kun heräät sen nukkuvan lapsen pinnikseen jatkaamaan unia?
Tai sitten et vaan voi nukkua sen vauvan vieressä.

Nämä on ne vaihtoehdot jotka keksin.

Täällä on ollut asiasta keskusteluja ja lähes kaikki perhepedissä nukkujat on kertoneet, että vauva on tippunut lattialle kerran tai pari. Eli ei ne sitä millään pysty estämään, jos ei sitten ota jalkoja pois sängystä tai nuku patjalla lattialla.

[QUOTE="tiltu";26379059]eli esikko muutti sivuvaunuun 1,5 v.
miten onnistuu nukkuminen vauvan kanssa? noh, ottamalla vauvan kainaloon :D meillä mies halusi vauvan keskellemme, koska oli lukenut ennen synnytystä artikkelin kätkytkuolemista eikä halunnut omien sanojensa mukaan"ottaa riskiä". ja mikäs siinä kun emme käytä alkoa, emme tupakoi emmekä ole ylipainoisia. mitää ongelmaa ei koskaan ollut ja mieskin osasi varoa vauvaa nukkuessaan alusta alkaen. eikä yöheräämisiä ollut ennen hampaidein tuloa, kun imetyskin sujui "nukkuessa" kun oli tekniikan oppinut :D[/QUOTE]

Pitääkö aikuisen siis olla sängyssä koko se 13 h minkä vauva nukkuu? :D

Meillä ilmeisesti rauhalliset lapset, kun mitään ongelmaa ei ole ollut. Meidän sänky on vasten seinää sekä päädystä, että toiselta laidalta. Toisella laidalla on ollut pinnasänky laitana, joten jäljelle jää vain jalkopääty mikä on ilman suojaa. Esikoinen nukkui vähän yli 1-vuotiaaksi vieressä ja satunnaisesti vieläkin, eikä ole koskaan ollut vaarassa tippua. Heti kun osasi enemmän liikkua, niin opetettiin tulemaan sängystä/sohvalta jne alas mahallaan jalat edellä. Harvoin kuitenkaan edelleenkään herättyään tulee itse pois sängystä vaan huutelee äitiä hakemaan ja vähän aikaa sylitellään, kun herää.

Tämä kakkonen nyt on vasta muutaman kuukauden vanha, mutta samalla kaavalla mennään. En pelkää, että tulee tippumaan. Jos jostain syystä on aivan holtiton tapaus, niin keksitään sit jotain muita ratkaisuja. Ei tästäkään asiasta nyt kannata niin vaikeaa tehdä.

Meillä irrotettiin runkopatjasta sängyn jalat...nyt sänky 25 cm korkea ja vauvan voi jättää yksin nukkumaan varsinkin jos hänen vierelle laittaa vielä jonkun korkean tyynyn

[QUOTE="Mina";26379106]Täällä on ollut asiasta keskusteluja ja lähes kaikki perhepedissä nukkujat on kertoneet, että vauva on tippunut lattialle kerran tai pari. Eli ei ne sitä millään pysty estämään, jos ei sitten ota jalkoja pois sängystä tai nuku patjalla lattialla.[/QUOTE]

Hohhoijaa. Minä tunnen monta perhepedissä nukkujaa, eikä kenenkään vauva ole sängystä pudonnut. Sen sijaan lähes kaikkien äitien lapset putoavat jossain vaiheessa esim. sohvalta, joka on aivan yhtä korkealla kun sänkykin. Ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten yöllä on nukuttu. On vissiin paljon vaarallisempaa kuitenkin pudota sängystä kun yhtä korkealta sohvalta kaksplussan logiikalla.

Meillä kans otettiin sängystä jalat pois siinä vaiheessa, kun vallitukset ei enää riittäneet. Pelkän joustinpatjan päältä poika tulee ihan nätisti alas, aiemmin pää edellä, nykyään jalat edellä.

Toisella puolella pinnasänky, muuten isot tyynyt ympärillä. Tulisi kyllä yli jos haluaisi, mutta jostain syystää ensimmäiseksi määkäisee tms aina herättyään joten kuulen kyllä kun herää. Ja muutenkin käyn välillä vilkaiseen, kyllä siitä otenkin näkee missä unen vaiheessa on ja milloin on mahdollisesti heräämässä. Ja liikkuvainen tapaus muuten on, eikä ole vielä tippunut.

Itse olen monta kertaa miettinyt samaa. Meillä on sellainen yökyöpeli, että ei todellakaan sängyllä pysyisi. Ehkä niillä joilla onnistuu on vaan yksinkertaisesti rauhallisesti nukkuvat vauvat.

meil meni pitkään niin sen jälkeen kun poikaa ei uskaltanu yksin jättää meidän sänkyyn, niin nukahti viekkuun, siirsin omaan pinnikseen josta heräs yleensä aina sillon kun mä menin kans nukkumaan haluten viereen loppuyöks. nyt 1,5vuotiaana nukahtaa omaan sänkyyn ilman nukutteluja ja nukkuu siellä koko yön heräilemättä. :)

Yhteistyössä