Minulle on aivan sama, millaisia suhteita pariskunnilla on. Jos haluaa vierasta säännöllisesti, niin eikö silloin kannattaisi hankkia jo heti alunperin sellainen kumppani, jolle sopii "hyppely"? Varsinkin kun nykyään netistä saa alkunsa moni suhde, niin kun laittaa esittelyosaan sen, että ei halua perinteistä yhden miehen/naisen suhdetta, vaan avointa suhdetta, jossa saa harrastaa seksiä myös muiden kanssa, niin silloin lopputulos on varmasti parempi kuin sellaisessa suhteessa, jossa pitää kulisseja yllä, mutta kulissien takana tapahtuukin vaikka mitä. Oman henkisen terveyden kannalta kannattaa kertoa millainen on, niin ei tarvitse salailla mitään. Erityisesti niissä tilanteissa voi olla karmaiseva lopputulos, jos pettäjä menettää esimerkiksi lapsensa eron tullessa.
Olen joskus sinkkuna sekä avioliiton loppuvaiheessa eron kynnyksellä harrastanut irtosuhteita. Niitä sai helposti esim. kuukaudessa 10-20 jos oikein halusi. Olen toisaalta iloinen, että koin nuo tapahtumat, mutta minulle ne olivat fantasioissa hienompia kokemuksia kuin live-tilanteessa. Osittain se varmasti johtuu siitäkin, että en saa orgasmia helposti. Siksi pikapanot ja hätäiset huitaisut eivät saa minua tyydyttymään. Myös yllättävän monet halusivat panna paljaalla ja yrittivät esim. takaapäin pannessa ottaa salaa kondomin pois kalun päältä jne.
Omat kokemukseni ovat ehdottomasti parhaita pitkässä parisuhteessa, kun kummankin keho on tuttu ja kehtaa tehdä mitä vain (tietysti pitkään parisuhteeseen ei kannata sitoutua, jos heti alussa jo näyttää, että seksimäärät tai seksin laatu ovat ihan erilaiset). Myös turvallisuus on sellainen seikka, jolla on merkitystä. On paljon mukavampi harrastaa seksiä ilman kondomia. Nautin myös siitä, ettei ole kiire minnekään ja tosiaan voi aamulla jäädä nukkumaan toisen kainaloon.
Minulle seksi on oleellinen osa parisuhdetta eikä mikään irrallinen suhde. Jos tilapäisesti suhteessa on "kuivempaa kautta", niin tykkään myös masturboinnista. Siihenkään en tarvitse mitään suttuisia pikapanoja jossakin auton takapenkillä.
Jos joku haluaa avoimen suhteen, niin se on ihan okei. Minulle ryhmäsekstailu on kiva fantasia, mutta sellaiseksi saa jäädäkin. Itselleni käy loistavasti ihan tavallinen perinteinen parisuhde. Rakastan seksiä, mutta elämässä on muutakin ihanaa.