vieraiden käytös (törkeää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piipiäinen

Jäsen
01.04.2009
894
1
16
oli sitten vieraita jotka oli perheenä ensimmäistä kertaa meillä (olen naisen kanssa ollut useita vuosia tuttu, koskaan ei olla vierailtu toistemme luona)

Aikalailla heti tarjosin kahvit kun tulivat ja kahvipöydässä oli sekä suolaista että makeaa.

Noin tunti kahvituksen jälkeen perheen isä meni veskiin (olimme muut ulkona) ja tuli takaisin voileipä kädessä, sanoi et oli niin hyviä leipiä et piti ottaa lisää! olin ihan et :o siis meni omatoimisesti meidän kaapeille! Menin sisään niin perheen lapset olivat ottaneet jääkaapistamme leipiä ja perheellemme tarkoitetut valmiiksi paistetut lihapullat. Perheen isä tuli perässä keittiöön ja sanoi et meinasitteko tänään grillata (oli nähnyt jääkaapissamme gillittavat lihat)
Vähän oli tarkoitus ehdottaa että jäisivät meille syömään vaan tuo otti niin pahasti päähän et tokaisin vain et joo grillataan kyllä sit illalla omalla porukalla!

Jos olisivat ilmaisseet nälkänsä muulla tavoin, kysyneet lisää leipiä/syömistä asia olisi ollut ok ja olisin voinut vaikka ehdottaa grillaamista vaan minusta on törkeää tulla ekaa kertaa käymään ja mennä ronklaamaan vieraiden kaappeja.

Ja kaiken huippu et ruokatavarat oli pöydillä pitkin poikin ja eivät edes siivonneet jälkiään

Mua ärsyttää muutaman tutummankin tapa tonkia kaikki kaapit, tuo on varmaan tuntunut tosi kummalta. Mä näen punaista jo siitä, kun serkku pönkii vessan kaapeista lähtien joka nurkan. Eikä edes häpeä, vaan tulee tiedustelemaan, mistä olen minkäkin tavaran hankkinut.

Minä itse olen niin arka menemään toisten kaapeille, en edes omien vanhempien/appivanhempien kaapeille mene ilman lupaa, saman olen opettanut lapsilleni. jos tulee mummolassa nälkä, asia ilmaistaan sanomalla. Mummo laittaa syömistä tai sanoo että ota itse.....

Mä tykkään kyl omatoimisista vieraista, mutta toi menee yli, et otetaan päivälliseksi tarkotetut lihapullatkin.. Ei kukaan ihan viisas noin tee toisen kotona.

Mullakin on muutama kaveri, joiden suhteen ei vaivaa, että ottavat vaikka kahvimaidot itse kaapista, jos unohdan antaa. Eri juttu olisi sitten, että olisivat alkaneet aterialle ihan omin nokkinensa...

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Mullakin on muutama kaveri, joiden suhteen ei vaivaa, että ottavat vaikka kahvimaidot itse kaapista, jos unohdan antaa. Eri juttu olisi sitten, että olisivat alkaneet aterialle ihan omin nokkinensa...

Niin tolleen just.. Mut ihan totaalinen tonkiminen onkin toinen juttu, tuo on outoa, et ku ollaan jo syöty, niin menee vaan takas jääkaapille ja ei siivoo jälkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Ei tulis mieleenkään mennä toisten jääkaapille hakemaan mitään jos en ole lupaa kysynyt .

Joo ei tosiaan varsinkaan kun ekaa kertaa käymässä! Eri asia kun on oikeesti tuttu paikka, eikä silloinkaan aleta safkaan toisten ruokia!

Jos meillä kävisi noin niin sais olla muutoinkin aika tyhmiä vieraita jos eivät siinä kohden osaisi tulkita mun kasvoilta et nyt tuli tehtyä jotain todella tyhmää.

Yhteistyössä