Vieraiden joukossa yksi henkilö noudattaa "elävä ravinto" -ruokavaliota. Mitä tarjoan hänelle?

• Viestiketjun aloittaja Apua!!!!
  • Ensimmäinen viesti
"sondersson"
[QUOTE="vieras";24043066]Niin, no todennäköisesti nyt syöt vähemmän kaloreita, siinä se ero. Jotkut pystyy kyllä syömään viljaakin sekä rasvaa ihan virallisterveellisten suositusten mukaisesti ilman että mättävät ruokaa ylisuuria annoksia kulutukseensa nähden. Varmaan ihan millä tahansa ruokavaliolla pystyy sekä lihomaan että laihtumaan. Tietty joillain se voi olla helpompaa kuin toisilla, mutta sekin on paljon yksilöstä ja tämän omista mieltymyksistä kiinni.[/QUOTE]

minä ainakaan en ole karpatessani syönyt mitenkään vähemmän kaloreita. En ole myöskään liikkunut enempää.

"sondersson"
[QUOTE="vieras";24045106]Pyytäisin tällaista henkilöä tuomaan itse ruoat mukanaan. Kaikille osapuolille helpompaa ja turvallisempaa.[/QUOTE]

turvallisempaa? Onko marjojen, hedelmien ja salaatin tarjoaminen vaarallista? Ja onko se tosiaan vaikeaa tehdä salaatti ja ostaa vaikka paketti mansikoita?

"vieras"
[QUOTE="sondersson";24045182]turvallisempaa? Onko marjojen, hedelmien ja salaatin tarjoaminen vaarallista? Ja onko se tosiaan vaikeaa tehdä salaatti ja ostaa vaikka paketti mansikoita?[/QUOTE]
Palstamammojen päiväkahvilla ei tarjota kuin rusinapullaa ja sillä selvä! Kaikki muu on vouhotusta, hullua, röyhkeää ja epäkunnioittavaa emäntää kohtaan. Ja auta armias, jos joku kehtaa päiväkahvilla teetä pyytää. Tupenrapinat tulee ja lähtö mattopiiskan avittamana.

"Kaveri"
Mun miehen sisko on tuoresyöjä. Viimeksi kun kävivät istumassa iltaa me grilattiin.

Tein porkkana-punajuuri-kaaliraastetta sitruuna-valkosipuli-oliiviöljykastikkeella, minitomaatteja eri väreissä basilikan kanssa ja salaattia kolmesta eri salaattilajikkeesta, kahdesta eri meloonista ja pähkinöistä. Kaikille maistui. Ei siis poikennut normiruoasta yhtään olemalla jotenkin hankalaa tehdä. Pari ainesta jätin vaan pois ja yksi jätti piffinsä syömättä.

"..."
[QUOTE="Kaveri";24046422]Mun miehen sisko on tuoresyöjä. Viimeksi kun kävivät istumassa iltaa me grilattiin.

Tein porkkana-punajuuri-kaaliraastetta sitruuna-valkosipuli-oliiviöljykastikkeella, minitomaatteja eri väreissä basilikan kanssa ja salaattia kolmesta eri salaattilajikkeesta, kahdesta eri meloonista ja pähkinöistä. Kaikille maistui. Ei siis poikennut normiruoasta yhtään olemalla jotenkin hankalaa tehdä. Pari ainesta jätin vaan pois ja yksi jätti piffinsä syömättä.[/QUOTE]

Ai, että kaikki meni sitten tän yhen tuoresyöjän mukaan.. huhhuh!

[QUOTE="aapee";24039198]Koska hän saattaisi pyytää jotain sellaista, jota en yksinkertaisesti jaksa ruveta väsäämään hänelle. Haluan, että on tarjolla jotain jota hänkin voi syödä, mutta en jaksa kovasti nähdä vaivaa hänen takiaan.[/QUOTE]

No ei kai kukaan sellaista kehtaa? Kysy suoraan, että mitä voisit ostaa suoraan kaupasta hänelle...

"Kaveri"
[QUOTE="...";24046691]Ai, että kaikki meni sitten tän yhen tuoresyöjän mukaan.. huhhuh![/QUOTE]

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten onnistuit päätymään tuohon näkemykseen?

1. ruokalaji on coleslaw-tyyppinen grilliruoan salaatti
2. on tomaatteja ja basilikaa
3. on perussalaattia

Tuoresyöjä ei syönyt pihviä tai vartaita. Muut söivät.Tuoresyöjä söi pelkästään grilliruoan lisäkkeitä.

[QUOTE="sondersson";24042718]siinä taas yksi joka on niin pihalla kuin olla voi. Ne siat lihotetaan nimenomaan viljalla, eli hiilihydraateilla. Kasvikset ei lihota, eikä myöskään rasva. Leivonnaisissa ei lihota rasva, vaan jauhot ja sokeri. Kasvissyöjiä on kahdenlaisia, niitä jotka syövät paljon kasviksia, ja niitä jotka syövät paljon viljatuotteita. Jälkimmäiset lihoavat paljon, paljon helpommin.[/QUOTE]

huOh. Taas yksi joka kuvittelee omiaan. Ihmisen keho on lopulta suht. yksinkertainen. Jos syö liikaa energiaa lihoo ja jos syö vähemmän energiaa kuin kuluttaa laihtuu. Olettaen tietenkin, että keho toimii normaalisti, eli ravintoaineet+ energia imeytyy normaalisti.

Tietenkin, jos vetelee pullia, keksiä, leipiä, karkkia yms yli oman energiavarojen niin lihoo. Näin tapahtuu myös jos vetelee rasvaa yms. yli oman energia tarpeensa. Itse kasviksia vain on vaikea syödä yli oman energian tarpeen ja siksi "kasvikset ei lihota". Mutta jos kasviksien päälle lurauttaa aina kamalasti öljyä ja/tai rasvaista juustoa, niin kyllä se vyötäröllä alkaa näkyyn, jos energiamäärä on yli oman tarpeen...

"torsti"
En tiedä tuosta hänen noudattamastaan ruokavaliostaan mitään. Ainoastaan, että hän ei paista, keitä, lämmitä ruokia ollenkaan. Ei omista edes hellaa. Hän on yksi kutsutuista vieraista. Mitä tarjoan hänelle kahvipöydässä?
Tee kalasoppaa. Laita ämpäri puolilleen vettä ja käy ongella tai eläinkaupassa. Lisää kalat liemeen ja elävä ravinto on valmista. :)

"vieras"
[QUOTE="torsti";24046939]Tee kalasoppaa. Laita ämpäri puolilleen vettä ja käy ongella tai eläinkaupassa. Lisää kalat liemeen ja elävä ravinto on valmista. :)[/QUOTE]

Tämä vitsi, kuten myös lehmän kyljestä haukkaaminen ja elävien sammakoiden syöttäminen kerrottiin jo sivuja sitten.

"hmm"
[QUOTE="vieras";24046269]Palstamammojen päiväkahvilla ei tarjota kuin rusinapullaa ja sillä selvä! Kaikki muu on vouhotusta, hullua, röyhkeää ja epäkunnioittavaa emäntää kohtaan. Ja auta armias, jos joku kehtaa päiväkahvilla teetä pyytää. Tupenrapinat tulee ja lähtö mattopiiskan avittamana.[/QUOTE]

No tarttee kilahtaa :D Tuokin johon edellinen vastasi taisi olla sellaisen kirjoittama joka ei lukenut kuin aloitusviestin eikä tiedä mitä elävä ravinto käytännössä tarkoittaa. Jos ei tiedä niin se saattaakin kuulostaa hyvin vaikealta ;) Tosin ap:han sanoi ettei vieras kelpuuta kuin jotain kuusenkerkkiä ja sellaista mitä kerää itse pihalta.

vierailija
Vanha ketju,mutta ehkä joku vielä pohtii tätä.

Elävä ravinto on minulle omasta kokemuksesta ja vanhempien puolesta tuttua lapsuudesta saakka.Ruokaa on ihan helppo valmistaa.

Salaatti sopii kaikille muillekin vieraille aina näissä tilanteissa.Salaattiin voi valita vihanneksia,hedelmiä,siemeniä,pähkinöitä,ituja.Ei öljyä,se erikseen.Kannattaa tehdä todella iso satsi!Minulle kävisi yksin tämäkin,salaatti on mainio ruoka.

Jos vielä lisää haluaa värkätä,niin hedelmälautanen.Raakakakut on muuten helppoja ja älyttömän hyviä!Tykkäsin jo lapsena.

Turha alkaa tekemään sen kummempia.

Yhteistyössä