Vieraiden joukossa yksi henkilö noudattaa "elävä ravinto" -ruokavaliota. Mitä tarjoan hänelle?

• Viestiketjun aloittaja Apua!!!!
  • Ensimmäinen viesti
näin
"Elävän ravinnon syöjistä useimmat ovat vegetaristeja, jotka syövät kypsentämätöntä kasvisruokaa (mutta osa heistä syö myös kypsentämättömiä eläintuotteita kuten maitotuotteita, munaa, lihaa ja kalaa)."

"diu"
no riippuu varmaan vähä missä asuu. kai tuo jossain maalla käy ja kesällä. mutta haeppa ruokas luonnosta kaupungissa. vois lapset jäädä aika nälkäsiks
Ai, mä asun Helsingissä ja tässä on metsää melkein joka puolella ympärillä :O Vaikka löytyy juna-asemakin. Keskustaa tämä ei ole, mutta sieltä keskustastakin löytyy metsää & puistoa ja jos ei löytyisi niin tänne pääsisi 10 minuutissa hakemaan ;)

Jos nyt siis Suomesta puhutaan..

"heh"
[QUOTE="diu";24040352]Ai, mä asun Helsingissä ja tässä on metsää melkein joka puolella ympärillä :O Vaikka löytyy juna-asemakin. Keskustaa tämä ei ole, mutta sieltä keskustastakin löytyy metsää & puistoa ja jos ei löytyisi niin tänne pääsisi 10 minuutissa hakemaan ;)

Jos nyt siis Suomesta puhutaan..[/QUOTE]

Söisitkö sieltä noutamaasi "puhdasta" ruokaa? :D

"vieras"
Asiasta kymmenenteen, mä kyllä hieman ihmettelen kasvissyöjiä, jotka on ylipainoisia. Siis ei kai kasvikset lihota? Kuinka se sitten on mahdollista? Vai ovatko vaan muka-kasvissyöjiä...

"mutsi"
Kastematoja kukkapenkistä minäkin antaisin...voi taivas.

Toki jokainen saa syödä vaikka pieniä nauloja, mutta ei voi odottaa saavansa ruokavalionsa mukaista syötävää kyläpaikoissa.

"mä"
[QUOTE="vieras";24040483]Asiasta kymmenenteen, mä kyllä hieman ihmettelen kasvissyöjiä, jotka on ylipainoisia. Siis ei kai kasvikset lihota? Kuinka se sitten on mahdollista? Vai ovatko vaan muka-kasvissyöjiä...[/QUOTE]
En tunne yhtään ylipainoista oikeaa kasvissyöjää, koska lähes aina aatteeseen kuuluu myös keinotekoisista herkuista luopuminen ja muutenkin terveelliset elämäntavat. Ylipainoisia kausiluontoisia hepsankeikka kasvissyöjiä tunnen. Heille tosin linssikeittoa ja kasvisgratiinia tutumpia ruokia ovat Big Mac ja ranskalaiset.

"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24040491:
anna sille kastematoja, nehän on elävää ravintoa, niitä linnutkin syö
Näinkö sinä, oletettavasti aikuinen ihminen, sanot lapsillesi ja lapsen lapsillesikin, jos he jonain päivänä vaihtavat sekäsyöjistä johonkin toiseen ruokavalioon?

---
Mä olen ylipainoinen kasvissyöjä. Syön liikaa suklaata ja voileipiä. Silloin kun olin vegaani, olin hoikka, koska rajasin vegaaniudella paljon herkkuja pois. Big Maccejä tai muutakaan lihaa en ole syönyt kymmeneen vuoteen.

Voiko muuten elävän ravinnon syöjät juoda vesijohtovettä? Sehän on kuollutta vettä. Kerääkö he sadevettä, tai ottavatko jostain lähteestä?

Mä keräsin kerran tilkan sadevettä, maistaakseni onko eroa vesijohtoveteen. Oli siinä, sadevesi oli pehmeämpää ja vielä vähemmän makua kuin vesijohtovedessä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24040483]Asiasta kymmenenteen, mä kyllä hieman ihmettelen kasvissyöjiä, jotka on ylipainoisia. Siis ei kai kasvikset lihota? Kuinka se sitten on mahdollista? Vai ovatko vaan muka-kasvissyöjiä...[/QUOTE]

Luuletko, että ihmiset lihottaa itsensä lihalla, maitotuotteilla, kananmunilla? Ehei, yleensä se lihomisen syy on ihan kasvimaailmasta saaduissa tuotteissa kuten leivässä, sokerissa...

puhdasta
Voiko muuten elävän ravinnon syöjät juoda vesijohtovettä? Sehän on kuollutta vettä. Kerääkö he sadevettä, tai ottavatko jostain lähteestä?

Mä keräsin kerran tilkan sadevettä, maistaakseni onko eroa vesijohtoveteen. Oli siinä, sadevesi oli pehmeämpää ja vielä vähemmän makua kuin vesijohtovedessä.
Vesi pitää olla puhdistettua vettä, lähdevettä - ei koskaan kraanavettä

"vieras"
Luuletko, että ihmiset lihottaa itsensä lihalla, maitotuotteilla, kananmunilla? Ehei, yleensä se lihomisen syy on ihan kasvimaailmasta saaduissa tuotteissa kuten leivässä, sokerissa...
Joopa, joo, kärjistäminen on kivaa. Kyllä sen lihomisen syy on koko ruokavaliossa, eikä yksittäisissä ruoka-aineissa. Ihan samalla tavalla sekasyöjä voi olla hoikka kuin kasvissyöjäkin. Jälkimmäinen on yleensä perehtynyt siihen mitä haluaa syödä ja samalla on ruokavaliosta lähteneet myös pahimmat ylimääräiset turhuudet.

[QUOTE="mä";24040525]Näinkö sinä, oletettavasti aikuinen ihminen, sanot lapsillesi ja lapsen lapsillesikin, jos he jonain päivänä vaihtavat sekäsyöjistä johonkin toiseen ruokavalioon?[/QUOTE]tietenkin sanoisin niille että älkääs nyt penikat alkako höpsimään

"vieras"
Mä laittaisin tarjolle vaikka pieniin kulhoihin tai pikareihin marjoja, ja halukkaat voisivat laittaa päälle kermavaahtoa ja/tai kinuskikastiketta, jäätelöä tmv. Sitä salaattia ja hedelmiäkin voisi laittaa. Tai sitten voisin tehdä smoothiet tuoreista marjoista ja hedelmistä, kuten vaikka mansikasta, ananaksesta ja banaanista.

Syökö nuo raakaravinnolla elävät sellaista kiisseliä, että ensin kiehautetaan kiisseli pelkästä vedestä ja perunajauhosta ja marjat lisätään myöhemmin?

ööööh
[QUOTE="vieras";24040666]Mä laittaisin tarjolle vaikka pieniin kulhoihin tai pikareihin marjoja, ja halukkaat voisivat laittaa päälle kermavaahtoa ja/tai kinuskikastiketta, jäätelöä tmv. Sitä salaattia ja hedelmiäkin voisi laittaa. Tai sitten voisin tehdä smoothiet tuoreista marjoista ja hedelmistä, kuten vaikka mansikasta, ananaksesta ja banaanista.

Syökö nuo raakaravinnolla elävät sellaista kiisseliä, että ensin kiehautetaan kiisseli pelkästä vedestä ja perunajauhosta ja marjat lisätään myöhemmin?[/QUOTE]

Käsittääkseni ne yleensä välttää kaikenlaista keitettyä, paistettua ja kuumennettua, joten kiehautettu kiisselikään ei kävisi.

"iri"
Mä oon ihan yllättynyt tästä ketjusta. Miksi niin moni on ihan pihalla elävästä ravinnosta. Me kaikki syödään osittain elävää ravintoa ja osittain ei. Jotkut sitten päättää syödä kokonaan elävää ravintoa, monet terveydellisistä syistä. Ei se sen kummempaa ole, kuin vaikka karppaaminen.

Kaikki tuoreet marjat ja kasvikset käy. Pähkinät yms. Tuskin kukaan olettaa, että kyläpaikassa on tarjolla monipuolista elävää ravintoa, mutta jos on huomioitu jotenkin, niin sehän on aina kivaa. Mansikoita minäkin kannatan nyt kun sesonki on alkanut. Tai vaikka herneitä.

[QUOTE="diu";24040352]Ai, mä asun Helsingissä ja tässä on metsää melkein joka puolella ympärillä :O Vaikka löytyy juna-asemakin. Keskustaa tämä ei ole, mutta sieltä keskustastakin löytyy metsää & puistoa ja jos ei löytyisi niin tänne pääsisi 10 minuutissa hakemaan ;)

Jos nyt siis Suomesta puhutaan..[/QUOTE]

kuinkahan puhdasta mahtaa olla ruoka metsässä kaupungissa, keskellä ihmisasutusta :D ei mekään akupungin keskustassa asuta, en usko että noista metsistä kuitenkaan löydettäs hyvää syötävää niin että mahat täyteen saatas. kyllä sitä ika syvälle metsään saisi mennä ettei söis pelkästään pakokaasujen saastuttamia marjoja

täälä yks ylipainoinen joka ei kymmeneen vuoteen oo syöny muuta ku vähä rasvasta kanaa ja kalaa. muita lihoja en syö. ne oliki ne suklaat ja muut herkut joilla mä lihoin. nyt tosin aika hyvin saaanu itteäni niskasta kiinni ja paino vihdoin lähteny laskuun

"vieras"

Mä tunnen useita reippaasti ylipainoisia tiukan linjan vegaanejakin (yhdellä tosin bmi menee ylipainon puolelle koska omaa valtavankokoiset lihakset, mut muut ovat ihan vaan läski-ylipainoisia). Mikä tahansa lihottaa jos sitä syö liikaa ja niistä kasviksistakin saa aika kaloripommeja, jos ne paistaa öljyssä. Leivonnaisiinkin voi mättää margariinia reilulla kädellä, ja leivän päälle...kasviksillahan (lähinnä viljalla) teuraaksi menevät siatkin lihotetaan.

Lakto-ovo -kasvissyönnillä sitä vasta helppoa onkin lihota, kun mättää vaan juustoa joka ruokaan. Sillä kertyy hyvin äkkiä todella paljon ylimääräisiä kaloreita.

kuinkahan puhdasta mahtaa olla ruoka metsässä kaupungissa, keskellä ihmisasutusta :D ei mekään akupungin keskustassa asuta, en usko että noista metsistä kuitenkaan löydettäs hyvää syötävää niin että mahat täyteen saatas. kyllä sitä ika syvälle metsään saisi mennä ettei söis pelkästään pakokaasujen saastuttamia marjoja
No voi helekutti. Helsingissä on kymmenittäin viljelyspalstoja ihan teiden lähellä. Väitätkö, että kasvatan ja syön pakokaasuisia ja saasteisia kasviksia? Veikkaanpa, että itsekasvattamani vihannekset, marjat ja yrtit ovat puhtaampia kuin lähikaupasta ostetut.

Yhteistyössä