Vieraiden joukossa yksi henkilö noudattaa "elävä ravinto" -ruokavaliota. Mitä tarjoan hänelle?

• Viestiketjun aloittaja Apua!!!!
  • Ensimmäinen viesti
plm
Siis mikä teitä vaivaa?
En mä ole sanonut että se olisi suuritöistä vaan ap itse sanoi että ei halua tehdä mitään suuritöistä.
Siihen kommentoin että ei kai kukaan olisikaan niin röyhkeä että vaatisi mitään kovin suuritöistä.
Siksi kysyminen olisi ollut ihan hyvä vaihtoehto.

"vieras"
Siis mikä teitä vaivaa?
En mä ole sanonut että se olisi suuritöistä vaan ap itse sanoi että ei halua tehdä mitään suuritöistä.
Siihen kommentoin että ei kai kukaan olisikaan niin röyhkeä että vaatisi mitään kovin suuritöistä.
Siksi kysyminen olisi ollut ihan hyvä vaihtoehto.
Peesaan tätä. Kysymällä reilusti että millaista vois tarjota sulle kahvipöydässä, esimerkkejä, kun et tiedä tästä ruokavaliosta oikein hyvin.Mun mielestä on noloa jos on väsänny jotain omiaan eikä ne oikein sovi kahvipöytään. Et hei, toi salaatti on sit sulle.

[QUOTE="joku vaan";24039912]Asutteko pk-seudulla? Lasipalatsilla tais olla sellanen luomukauppa, josta saa mm. tilalta suoraan tullutta lehmänmaitoa. Onkohan se ok?[/QUOTE]

Täytyy sanoa, että mä olisin kyllä niin huono emäntä, etten alkaisi varta vasten tilaamaan erikoismaitoja tai kollaamaan muita erityisputiikkeja yhden tyypin ruokapäähänpiston takia.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
"vieras"
Mä istuttaisin meidän terassille sen,sieltä vois poimia kirsikkatomaatteja,paprikaa,persiljaa,ruohosipulia ja uudet potutkin kohta valmiina.Mehulingolla puristaisin omppumehua.

onyx
Joku kyseli mitä on raakasuklaa; oikeampi nimike olisi varmaan ollut raakakaakao, syödään yleensä pienen pieninä palasina esim juuri pähkinöiden kera :) On raakaa kaakaomassaa, ei kuummennettua. Sokeria siinä ei ole, jotkut tekevät niistä raakakeksejä hunajan & kauran avulla.

Kirsikkatomaatit ovat kans aika kivoja naposteltavia, btw. Kahvipöytään en rupeaisi mitään salaattia väsäämään, vaan laittaisin sellaista sormin syötävää purtavaa, kuten niitä viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, luumuja, saksanpähkinöitä, manteleita... Juomaksi jotain smoothieta ja/tai sitruunavettä :)

Raakaruoka on välipaloina niin helppoa, etten osaisi nähdä kauhistuksena sellaisen tarjoamista koko porukalle, kun on vielä niin terveellistäkin. Itse pyrin lisäämään raakaruoan osuutta omassa ruokailussani, mutta käytännön syistä en pyri täysraakailuun.

"vieras"
Täytyy sanoa, että mä olisin kyllä niin huono emäntä, etten alkaisi varta vasten tilaamaan erikoismaitoja tai kollaamaan muita erityisputiikkeja yhden tyypin ruokapäähänpiston takia.
Hohhoijaa. Elävää ravintoa löytyy jokaisesta ruokakaupasta sieltä hedelmä- ja vihannesosastolta. Eikä lehmän maito yleensä edes kuulu elävän ravinnon ruokavalioon, mantelimaito kyllä, mutta tuskin kukaan odottaa sitä sekasyöjän luona kylässä ollessa saavansa. Ja kun kahvikaan ei ruokavalioon kuulu.
Tuskin kukaan odottaa kerran elämässään päiväkahveille saapuessaan mitään luomukaupasta ostettua erikoisuuksia. Niitä voi syödä kotonakin.

noloa
Minua hävettäisi olla tollane erityisruokavalioinen.. varsinkin, kun huomaisin, että joku on joutunut ihan minua varten laittamaan tarjolle jotain sellaista jota muuten ei varmasti kahvipöydässä olisi.

"vieras"
Minua hävettäisi olla tollane erityisruokavalioinen.. varsinkin, kun huomaisin, että joku on joutunut ihan minua varten laittamaan tarjolle jotain sellaista jota muuten ei varmasti kahvipöydässä olisi.
No voi elämän kevät. Kannattaa tulla sieltä tynnyristä ulos ja katsoa ympärille. Nyt on vuosi 2011 ja erilaisia ruokavalioita joka lähtöön. Ei kaikki enää syö vain maksalaatikkoa ja päiväkahvilla rusinapullaa.
Jos pari porkkana- ja lanttupalaa, muutama marja ja manteli hävettää kahvipöydässä, taitaa olla itsetunnon vahvistamisen paikka. Jotain ihmistä varten ne pullatkin on siihen pöytään pitänyt leipoa ja laittaa.

[QUOTE="aapee";24039141]Olen käsittänyt, että hän keräilee luonnosta ruokansa ja vain talvisin ostaa kaupasta esim. hedelmiä. Kuusenkerkkiä, nokkosta, maitohorsmaa yms ainakin syö, mutta ei meidän pihasta löydy edes niitä :D[/QUOTE]

hohhoijaa.. kyllä jotku viittii tehdä elämästään vaikeeta

"mie"
Minä tekisin vaikka hedelmäsalaattia ja mansikoita. Mulla yhdellä ystävällä on gluteeniton ruokavalio. En kehdannut häneltä kysyä mitä voisin tehdä hänelle koska tiedän että hän kieltäisi tekemästä pelkästään häntä varten yhtään mitään, hän ei haluaisi että hänen vuoksi nähdään vaivaa, on niin vaatimaton ihana itsensä. Onneksi kuitenkin googlettamalla löysin vaikka mitä gluteenitonta tarjottavaa.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24040159]Mitä vaikeaa tuossa on ja miten ruoan hakeminen luonnosta eroaa ruoan hakemisesta kaupasta?[/QUOTE]

Vaikka ei tarvitsekaan jonottaa yhtä kauan, menee takuulla aikaa ja tarmoa rehujen etsimiseen. Ja tunnistamiseen.

[QUOTE="vieras";24040159]Mitä vaikeaa tuossa on ja miten ruoan hakeminen luonnosta eroaa ruoan hakemisesta kaupasta?[/QUOTE]

no riippuu varmaan vähä missä asuu. kai tuo jossain maalla käy ja kesällä. mutta haeppa ruokas luonnosta kaupungissa. vois lapset jäädä aika nälkäsiks

"vieras"
no riippuu varmaan vähä missä asuu. kai tuo jossain maalla käy ja kesällä. mutta haeppa ruokas luonnosta kaupungissa. vois lapset jäädä aika nälkäsiks
Ruokansa luonnosta keräävä varmasti muuttaa kaupungin keskustaan, jep jep. Ja on varmasti niin itsekäs vieras, että vaatii kylässä emännältä vain luonnosta kerättyjä luonnon omia eväitä, jep, jep. Maailma on musta-valkoinen, jep, jep.

Yhteistyössä