Vieraat synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Apuva. Päästiin toissapäivänä sairaalasta kotiin. Sairaalassa kävi jo miehen puolelta koko suku ihailemassa vauvaa. Vauvan syntymästä lähetettiin viesti lähimmille asianosaisille, että haluamme kotiutua rauhassa ja ilmoitamme sitten kun meille saa tulla.

Tänään kuitenkin löydettiin lapsen tuore mummi ja täti oven takaa. Tulivat käymään kun olivat "muutenkin näillä suunnilla". Minä seison ovella ihan pöllämystyneenä, asuntoa ei ole siivottu kun en kivuiltani ja imetykseltäni kykene ja mies on töissä. Sanoin, ettei olla sovittu vierailuista mitään, vastauksena että : "no me ihan nopeasti uutta tulokasta katsotaan". Änkesivät sisälle, vaikken pyytänytkään ja suoraan herättämään juuri nukahtaneen vauvan ja anoppi kailotti, että eihän nyt voi nukkua kun on vieraita.
Että kiehuu yli. Ehdin vain huudahtaa, että älkää herättäkö vauvaa - mutta myöhäistä.
Sitten alkoivat vihjailemaan, että voisin viedä roskat kun he katsovat vauvaa. Mummi lepertelee väsymystä rääkyvälle vauvalle, että hän nappaa hänet yökylään lähiaikoina ja eikö äiti sinua täällä ole ruokkinut.
Pikainen visiitti olikin 2 tuntia istumista sohvalla, mäkättämistä sotkuisesta asunnosta, itkuisesta vauvasta ja kun kahvikin on päässyt loppumaan.
Lopulta paloi hihat ja sanoin että on aika lähteä kotiin. Lukittauduin makkariin imettämään ja sillä aikaa olivat lähteneet.

En enää ikinä tälle sivulle lapsia tee. Se on varma. Mistä hitosta tämmöisiä ihmisiä kumpuaa? Molemmat tolkun ihmisiä ennen vauvan syntymää.

No voi helvettti taas kerran. Mitä sitten? Olisit käskenyt suksia vittuun jos ei passannut tai ollut omasta mielestä hyvä aika tulla. Miksi pitää aina olla passiivis-aggressiivinen ja nyökytellä ensin päätä niinkuin omaa tahtoa ei olisi ja tulla sitten selän takana rääkymään ja puhisemaan nettiin ventovieraille?

Miksei asioista voi ikinä puhua suoraan tai sanoa mitä mieltä itse on selkeästi niin että menee urpommallekin jakeluun? Miksei?

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Miksi aina pitäisi siivota kun joku tulee. Olisit laittanut roskapussin heille lähtiessä käteen. Tuon herättämisen olisit voinut estää sanomalla jyrkästi. Tietysti suku haluaa ihastella uutta jäsentä, varsinkin kun kuulosti että on teidän ensimmäinen. Jos kovin jyrkästi kiellät lapsen suvulta, voi käydä myös niin että he eivät halua tulla käymään syntymäpäivillä sun muilla.

Mun mielestä on ollu aina ihanaa kun ihmiset on käynyt. Itse kun ei jaksa vielä mihkää lähtee. Tosin jos olis alettu komentelemaan ja arvostelemaan, niin oisivat saanut joko siivota tai poistua. Mutta mun läheisiin ei ole sellasia ihmisiä kuulunut

Mun mielestä on ollu aina ihanaa kun ihmiset on käynyt. Itse kun ei jaksa vielä mihkää lähtee. Tosin jos olis alettu komentelemaan ja arvostelemaan, niin oisivat saanut joko siivota tai poistua. Mutta mun läheisiin ei ole sellasia ihmisiä kuulunut
Mun kaveri jankkasi ja jankkasi päästä kylään katsomaan vauvaa. Olin sektion jälkeen tosi kipeänä ja vauvallakin oli ongelmia. Parin viikon jankuttamisen jälkeen sitten myönnyin ja hän tuli käymään taaperoikäisen lapsensa kanssa. Kyläily päättyi muutamassa minuutissa kun kaverin hyvin mustasukkainen lapsi löi vastasyntynyttä vauvaani päähän ennenkuin ehdin tehdä mitään. Koko surkea kaverisuhdekin kuihtui samalla. Mikä siinä on että väkisin tungetaan kylään, luulisi aikuisen ihmisen tajuavan että aikansa kullekin? Joillekin ei kelpaa ei vastaukseksi vaikka kerroin etten jaksa. Ymmärrän aloittajaa, koska suvusta kyse ja heille on tietysti paljon vaikeampaa sanoa asiat suoraan. (Tietysti pitäisi..)

Mun kaveri jankkasi ja jankkasi päästä kylään katsomaan vauvaa. Olin sektion jälkeen tosi kipeänä ja vauvallakin oli ongelmia. Parin viikon jankuttamisen jälkeen sitten myönnyin ja hän tuli käymään taaperoikäisen lapsensa kanssa. Kyläily päättyi muutamassa minuutissa kun kaverin hyvin mustasukkainen lapsi löi vastasyntynyttä vauvaani päähän ennenkuin ehdin tehdä mitään. Koko surkea kaverisuhdekin kuihtui samalla. Mikä siinä on että väkisin tungetaan kylään, luulisi aikuisen ihmisen tajuavan että aikansa kullekin? Joillekin ei kelpaa ei vastaukseksi vaikka kerroin etten jaksa. Ymmärrän aloittajaa, koska suvusta kyse ja heille on tietysti paljon vaikeampaa sanoa asiat suoraan. (Tietysti pitäisi..)

Okei. Voi, että. Löikö kaverin lapsi sun vauvaa? Tulee olemaan aika vaikeeta. Ja sulla yksinäistä. Mutta sitähän sä haluut.

Yhteistyössä