Vieraat ja kutsussa esitetty aika. Narinaa anopista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Eilen oli siis pojan synttärit. Jo aikoja sitten oli anopille sanottu että klo 12 voi tulla, kun aamupäivä menee leipomiseen ja siivoamiseen yms.
Joo hälle käy se, sanoi. No, eilen sit oli soittanu pojalleen ennen yhtätoista, et on nyt tulossa. Mieheni oli sanonut et älä tuu vielä, kun täällä on kaikki kesken. Olivat sopineet et tulee sit klo 12. Vaan eipä tullukaan kun ilmoitti viittä vaille et ei pääse, tulee vieraita. Kiitti!
Jätti sit pojanpoikansa 1v. synttärit kokonaan väliin :| En tiedä ottiko sit nokkiinsa kun kiellettiin tulemasta liian aikaisin, kun ei niistä vieraistakaan oo ollu mitään puhetta silloin kun pojalleen aamupäivällä soitti.
Mikä piru siinä on, että pitää olla tunkemassa liian aikaisin? Ei kävis itsellä mielessäkään mennä reilua tuntia ennen kutsussa mainittua aikaa jonnekin.
Joku varmaan olis ottanu anoppinsa siitä huolimatta sisään, mut mä INHOAN sitä jos en saa rauhassa laittaa paikkoja kuntoon ja muutenkin.
Toi aamupäivä kun oli taas ainut vaihtoehto mulle leipomiseen yms. kun koko viikonloppu meni toisia syntymäpäiviä laittaessa.
Varmaan jonkun mielestä kitisen turhasta ja onhan tää aika pikkumaista :ashamed: Mutta silti :headwall: :headwall: |O

No kuulostaapa lapsellista anopilta :( Ei tulisi mieleenikään änkeä ennen kutsuttua aikaa ellei sitten olisi tulossa avuksi,mitä esim.oma äitini tekee eikä se haittaa minua ollenkaan :)
Ja kyllä loukkaantuisin jos anoppi jättäisi tulematta lapsen synttäreille muitten vieraitten takia :( siis jos ovat yht`äkkiä olleet tulossa niin kyllä pitää osata kieltäytyä ottamasta vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuulostaapa lapsellista anopilta :( Ei tulisi mieleenikään änkeä ennen kutsuttua aikaa ellei sitten olisi tulossa avuksi,mitä esim.oma äitini tekee eikä se haittaa minua ollenkaan :)
Ja kyllä loukkaantuisin jos anoppi jättäisi tulematta lapsen synttäreille muitten vieraitten takia :( siis jos ovat yht`äkkiä olleet tulossa niin kyllä pitää osata kieltäytyä ottamasta vastaan...

Kyllä mua suoraan sanottuna vitutti, kun oli kerinny leipoa kaikki. Oli siis miehen veli perheineen tulossa ja se anoppi. Mun sukulaiset kahvitettiin jo lauantaina. Ei sit tullu se velikään kun niillä oli lapsi sairastunu, et ihan ymmärrettävää. Mut ei sit käyny ketään pojan isän puolelta :|
Onneksi toinen on vielä niin pieni ettei ymmärrä.
Vietiin sit kakut ja muut mun vanhempien luo ja syötiin pois.

Ilmoita anopille myöhempi aika kuin muille. Niin minä teen joskus, kun tiedän anopin aina tunkeavan etuajassa :D

Enpä meinaa enää anoppia juhliin kysellä. Jos poikansa haluaa kutsua niin kutsukoon, mutta itse en enää pyydä.

kaikkeen tottuu.. meillä mummi tulee aina vähintään paria tuntia ennenkuin on sovittu, joka kerta. en jaksa enää ärsyyntyä, kun ei se siitä mihinkään muutu ja itellä menis turhaa energiaa vaan siihen.
ja kuulostaa, että loukkaantunut on eilen hän.

No oli aika tyhmä anoppi. Ihan oot oikeesta asiasta harmissasi!!! Oma on vikansa jos suuttui eikä tullut ollenkaan. Ja onneksi se 1-vee ei tajua asiaa. Eli anopilta kaikki oli pois.

Kuulostaa tutulta :(
Mun anoppi rupes määräilemään millon pidetään esikoisen ristiäiset. Ilmotti et hälle käy vaan yksi viikonloppu siitä kuusta, kun on töitä ja muita menoja. Sanoin sit et eihän se meistä ole kiinni vaan milloin saadaan pappi. Kiusallanikaan en valinnut sitä vkonloppua minkä anoppi määräsi. Jaksaa vieläkin muistutella asiasta, kun häntä ei kuunneltu, aikaa tuosta on 5v.

Anoppi on kuitenkin miehesi äiti, joten kyllä minusta hänet tulee päästää sisään vähän aikaisemmin, jos tuollainen hätähousu on. Olisitko omankin äitisi ajanut pois?

Onko meillä sama anoppi...:D :whistle:

Tulee AINA appiukon kanssa vähintään puolta tuntia ennen kutsuttua aikaa oven taakse rinkuttamaan ja sitten ihmettelee, jos tiuskin, kun monesti meillä on niin tiukoille vedetty tuo aikataulu, että SIIVOAN vielä hyvällä omallatunnolla puolta tuntia ennen vieraiden tuloa.

JOS kutsuun on laitettu klo 12, SE TARKOITTAA SILLOIN KLO 12, eli 11.30, 11.45 tai 12.30 :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Ilmoita anopille myöhempi aika kuin muille. Niin minä teen joskus, kun tiedän anopin aina tunkeavan etuajassa :D

Enpä meinaa enää anoppia juhliin kysellä. Jos poikansa haluaa kutsua niin kutsukoon, mutta itse en enää pyydä.

Voi se mieli vielä muuttua vuosien mittaan, minä jopa tulen toimeen nykyään anopin kanssa, vaikka välit menivät täysin n. 13 vuotta sitten esikoisen yhden juhlan jälkeen. Täytyy vaan muistaa ottaa huomioon anopin omituisuudet.

monesti olen ärsyyntynyt, kun olen mennyt syntymäpäiville, enkä edes liian aikaisin. On ollut jopa kakku vielä koristelematta ja muutenkin täys hässäkkä, töihin siellä heti joutuu:D

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Anoppi on kuitenkin miehesi äiti, joten kyllä minusta hänet tulee päästää sisään vähän aikaisemmin, jos tuollainen hätähousu on. Olisitko omankin äitisi ajanut pois?

Mun äitini ei istuisi täällä arvostelemassa mua, mun kotia ja lapseni kehitystä.
Ja mun äiti ei oo niin tollo, et tunkisi tänne yli tuntia ennen ilmoitettua aikaa.
Ja se muuten oli mies joka sanoi että ei voi vielä tulla. Mä en ees tienny koko asiasta ennenku sen puhelun jälkeen.

no just joo. en ihmettele että elämä on vaikeeta, kun aina pitää sitten päästä "kostamaan" ja olemaan pitkävihaisia.

monesti olen ärsyyntynyt, kun olen mennyt syntymäpäiville, enkä edes liian aikaisin. On ollut jopa kakku vielä koristelematta ja muutenkin täys hässäkkä, töihin siellä heti joutuu:D

Niin jäi ,koska koko viikonloppu meni oman isäni 50v. synttäreitä järjestäessä.
Aikaa oli kyllä aamupäivällä tehdä koristeluhommat ja siivoukset :)

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Minua ainakin inhottaa, jos viime hetken valmisteluita teen ja en ole vielä edes pukeutunut juhlaa varten, jos vieraat tunkevat etuajassa, juuri kun haluaisin rauhassa vaatteita vaihtaa. Oli sitten kuka tahansa.

No jos olet mennyt silloin kun on kutsuttu, on sinulla aihettakin onlla ärsyyntynyt, MUTTA EI MISSÄÄN NIMESSÄ siinä tapauksessa, jos pakkaat kylään liian aikaisin.

Talon isäntäväki saa olla silloin vaikka panolla, se ei kuulu sinulle. Opettele lukemaan ja noudattamaan annettuja aikoja ! :)

no just joo. en ihmettele että elämä on vaikeeta, kun aina pitää sitten päästä "kostamaan" ja olemaan pitkävihaisia.
En ole edelleenkään kieltänyt tulemasta, mutta en meinaa myöskään mieheltä enää kysellä onko kutsunut äitinsä. Siinähän tulee, mutta tulkoon ajallaan.

Oli siis miehen veli perheineen tulossa ja se anoppi. Mun sukulaiset kahvitettiin jo lauantaina.

Ahaa, no jos vain anoppi ja anopin poika perheineen olisi tullut, niin en olisi ehkä kieltänyt tulemsta jo silloin klo 11. Eikö leipomukset olleet jo lauantailta valmiina, eli mitä kaikkea oli vielä kesken? Anoppihan olisi voinut katsoa sen vuosikkaan perään sen aikaa kun teitte viimeisiä valmisteluja?

Kuulostaa tutulta :(
Mun anoppi rupes määräilemään millon pidetään esikoisen ristiäiset. Ilmotti et hälle käy vaan yksi viikonloppu siitä kuusta, kun on töitä ja muita menoja. Sanoin sit et eihän se meistä ole kiinni vaan milloin saadaan pappi. Kiusallanikaan en valinnut sitä vkonloppua minkä anoppi määräsi. Jaksaa vieläkin muistutella asiasta, kun häntä ei kuunneltu, aikaa tuosta on 5v.

sama sulle, että en ymmärrä, että KIUSALLAAN pitäs oikein valita sitten sellainen vkl että toinen mummi ei pääse. Ihan ihme meininkiä joissakin perheissä - en ymmärrä vaikka kuinka koitan.

Oli siis miehen veli perheineen tulossa ja se anoppi. Mun sukulaiset kahvitettiin jo lauantaina.

Ahaa, no jos vain anoppi ja anopin poika perheineen olisi tullut, niin en olisi ehkä kieltänyt tulemsta jo silloin klo 11. Eikö leipomukset olleet jo lauantailta valmiina, eli mitä kaikkea oli vielä kesken? Anoppihan olisi voinut katsoa sen vuosikkaan perään sen aikaa kun teitte viimeisiä valmisteluja?

niin ja kun kuitenkin samaa perhettä olette kaikki tavalla tai toisella niin ihme nipotusta. en käsitä en. Mutta ilmeisesti tässä on takana enemmän henkilökohtaista antipatiaa anoppia kohtaan kuin vain se että oli nyt tulossa tuntia aiemmin.

Leipomukset oli, minä en ollut. Eikä poikansa ja lapsenlapsensa ollut edes silloin kotona, vaan olivat mun vanhempien luona. Tulivat itsekin vasta vähän ennen klo12 kotiin.

Näitäkin paikkoja tosiaan on, paras tapaus oli, että sitä täytekakkupohjaa alettiin vasta leipomaan puoli tuntia juhlien alkamisen jälkeen. Minä ainakin tykkään tarjota tuoretta, joten leivon usein jotain, että se on sopivan lämpimäistä vieraiden tullessa. Kun leipomukset on saatu uuniin, olisi kiva vielä ehtiä vaihtamaan juhlavaatteet ja laittamaan vähän itseään ennen etuajassa tunkevia vieraita. Pyrin siihen, että tarvitsee napsauttaa vain kahvinkeitin ja vedenkeitin päälle, kun vieraat tulevat ajallaan.

Yhteistyössä