Vientiassistentin työt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aada24
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aada24

Vieras
Valmistuin viime vuonna ammattikorkeakoulusta tradenomiksi ja nyt pääsen kesätöihin erääseen kansainväliseen yritykseen jolla vientiä ulkomaille. Työtehtäviini tulee kuulumaan vientiasiakirjojen teko, liikekirjeenvaihto, kuljetusten vakuutukset, remburssit, kuljetusjärjestelyt. Nyt ongelmana on se, että henkilö jonka piti opettaa minut työhön ei pystykään opettamaan minua. En ole ennen ollut noissa töissä, mutta koulutukseni sopii töihin kuulemma.

Voiko joku kertoa "kuvion" miten koko homma menee tilauksen vastaanottamisesta tavaran saapumiseen määränpäähän? Olisi ihanaa ja olisin todella kiitollinen jos joku noita em. töitä ennen tehnyt kertoisi missä järjestyksessä ne tehdään ja mitä tehdään. Yrityksellä on vientiä eniten venäjälle ja Malesiaan. Pelastat mun päivän ja koko elämän jos kerrot miten nuo tehdään ja missä järjestyksessä:) Olen yrittänyt lukea kirjoista, mutta niissä liikaa tietoa ja en osaa soveltaa niitä käytäntöön. Kiitos jo etukäteen jos jos joku tietää. Haluaisin hoitaa homman kotiin:)

Eikö sinulle järjestetä ollenkaan perehdytystä uuteen työhösi? Täytyyhän työnanatajan perehdyttää uusi työntekijä tuleviin työtehtäviinsä! Ei kukaan, varsinkaan vastavalmistunut voi osata töitä joita ei ole aiemmin tehnyt. Ei se ole työntekijän vastuulla yksinään opetella uusia töitä.

Toivottavasti ohjeet ovat yksityiskohtaiset. Vaikka olisit tehnyt samaa työtä toisessa yrityksessä, niin joka yrityksessä on omat systeeminsä, eli kokeneellekin perehdytys on tarpeen.

Ei kukaan ilmeisesti opeta kun vaan käy töissä näyttämässä parin tunnin ajan hommat. Tietääkö kukaan miten tuo ketju menee tavaran tilauksesta asiakkaan käyttöön? Hirvittää kyllä, mutta ei ole vaihtoehtoa kun en halua luovuttaakaan ja varmaan saavat toisen jos sanon, että en suostu töihin noin pienellä perehdyttämisellä. Osaako joku neuvoa minua noissa töissä joka tehnyt huolintaan tai vientiin liittyviä tehtäviä? Kiitos kaikille:)

Yhteistyössä