vienkö veljeni takaisin isälleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
isälläni on alkoholi ongelma ja yritämme saada veljeämme meille asumaan.sosiaaliviranomaisiin ollaan oltu yhteydessä,mutta he tietenkin tarvitsevat jotain näyttöä,että voivat tehdä asialle jotain.nyt veljeni on ollut luonamme koko joululoman ja huomenna hänen oli tarkoitus palata isämme luokse,no isä ilmoitti että hänellä ei ole rahaa tulla poikaa hakemaan.mietin vain,että voinko pitää veljeni meillä ja ilmoittaa sossuun,että isällä ei ollut rahaa tulla,vai "kuuluuko" minun viedä veli kotiin maanantaina alkavan koulun vuoksi?katsovatko sosiaaliviranomaiset,että minä olen vastuuton huoltaja jos en vie poikaa kotiin,että hän pääsee kouluun?ja mistä tiedän onko isälläni varaa ostaa edes ruokaa veljelleni?jos en vie poikaa kotiin,niin isäni varmasti soittaa poliisit..en tiedä ollenkaan mitä minun pitäisi tehdä.veljeni ei haluaisi palata kotiin.

Viet pojan isälle ja sitten otat yhteyttä sossuun ja keskustelet jatkosta.
Laita vaikka evästä mukaan että saa aamupalan ennen koulua. Ja haet vaikka teille takaisin koulun jälkeen syömään ja oleskelemaan jos meinaat ettei ruokaa saa.

hakisin meille päivittäin syömään,mutta välimatkaa on 150km :/ veljeni on 9v.yritän vielä aamulla puhua isäni kanssa,jos poika saisi jäädä meille asumaan,mutta riita siitä varmasti syntyy.isä ei halua luopua huoltajuudesta,koska menettää asumistuen ja lapsilisät..

Jos on jo jonkin ikäinen, niin sossujen pitää lain mukaan kuunnella poikaa. IHme homma on, jos ei mitään muutosta saada aikaan tilanteessa, jossa lapsi haluaa sinun luoksesi ja isällä alkoholiongelma, joka on tiedossa... : /

[QUOTE="aapee";25390901]hakisin meille päivittäin syömään,mutta välimatkaa on 150km :/ veljeni on 9v.yritän vielä aamulla puhua isäni kanssa,jos poika saisi jäädä meille asumaan,mutta riita siitä varmasti syntyy.isä ei halua luopua huoltajuudesta,koska menettää asumistuen ja lapsilisät..[/QUOTE]

Juu, en kyselis isän mielipidettä tässä asiassa yhtään. Veljesi on jo noin vanha, hän voi kertoa sosiaaliviranomaisille, millaista kotona on ja miksi haluaa luoksesi. Uskoisin, että asia järjestyy.

jos soitat isälles niin koita saada nauhalle niitä puheluja. vaikka puhelimeen kaiutin päälle ja nauhoittaa toisella knnykällä tms. siitä saatte sitä todistusaineistoa sossua varten.
ja tosiaan, voihan se 9v itsekin sanoa että ei saa ruokaa kuin koulussa. ongelma vaan on se että ton ikäsen sanomisiin voi muut aika paljon vaikuttaa ja sossu voi ajatella että sille on laitettu sanat suuhun...

Tässä on sekin vaara että sossu voi sijoittaa veljesi myös laitokseen, jos jossain sattuu olemeen paikka vapaana. Silloin ei kysellä kuka haluaa ja mitä haluaa. Toivokaa että on inhimillinen sossu, jolla ei ole taloudellisia intressejä mihinkään laitokseen.... Lapset ovat kaupptavaraa, valitettavasti.

[QUOTE="äiti";25391112]Tässä on sekin vaara että sossu voi sijoittaa veljesi myös laitokseen, jos jossain sattuu olemeen paikka vapaana. Silloin ei kysellä kuka haluaa ja mitä haluaa. Toivokaa että on inhimillinen sossu, jolla ei ole taloudellisia intressejä mihinkään laitokseen.... Lapset ovat kaupptavaraa, valitettavasti.[/QUOTE]

Toki mielummin veli noin huolehtivaisen siskon perheeseen, mutta mä vähän luulen että se laitoskin (tai perhekoti, sijaisperhe tms) on lapselle parempi kasvuympäristö kuin alkoholistin kotona jossa ei välttämättä edes ruokaa saa.