Vieläkö joku muistaa mut ja taistelun pojastani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Black Sheep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Black Sheep

Aktiivinen jäsen
04.03.2006
1 105
0
36
:wave: Pitkään olen ollut palstoilta poissa, aika mennyt kaikkeen muuhun, mutta mutta..

Ajattelinpa tulla kertomaan kuulumisia kun niin monet elivät ajatuksissaan kanssani oikeusprosessit yms.

Tämän päivän tilanne on se, että vanhempi poikani (täytti just 6-v) muutti meille asumaan 1.8.2007!! =) =) :heart:
Ja tähän siis päädyimme sulassa sovussa (taisteltuamme ensin pari vuotta oikeudessa)!! Tapaa jatkossa isäänsä joka toinen vkl.

Poika aloittaa eskarin pian, ja voi kun on itse muutostaan onnellinen!!

Muutenkin perheellemme kuuluu pelkkää hyvää!

-Sande- =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Oliko siihen joku syy, miksi poika ei voinut asua isällään? Anteeksi kun utelen :ashamed:

Alunperin oli oikeudella pätevä syy määrätä poika asumaan isänsä luona, nyttemmin kun on oikeudessa taisteltu, vaadin poikaa asumaan meille. Oikeus ei kuitenkaan ollut halukas muuttamaan voimassa olleita päätöksiä, koska eivät nähneet siihen tarpeeksi perusteita. Poika kuitenkin asunut isänsä luona joulukuusta -03.

Ja nyt siis ihan neuvottelemalla asioista päädyimme tähän ratkaisuun. Poika itse on koko ajan halunnut muuttaa meille.

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Oliko siihen joku syy, miksi poika ei voinut asua isällään? Anteeksi kun utelen :ashamed:

Alunperin oli oikeudella pätevä syy määrätä poika asumaan isänsä luona, nyttemmin kun on oikeudessa taisteltu, vaadin poikaa asumaan meille. Oikeus ei kuitenkaan ollut halukas muuttamaan voimassa olleita päätöksiä, koska eivät nähneet siihen tarpeeksi perusteita. Poika kuitenkin asunut isänsä luona joulukuusta -03.

Ja nyt siis ihan neuvottelemalla asioista päädyimme tähän ratkaisuun. Poika itse on koko ajan halunnut muuttaa meille.

Se on pääasia, että lapsi saa asua sen vanhemman kanssa kumman haluaa. Kiva, että teillä asiat meni noin.

mikä sai isän muuttamaan mielensä ja tekemään tuommoisen sopimuksen?

Meillä oikeus myös määrännyt lapset isälle asumaan (ns.tasaväkinen tilanne eli ei mitään todellista "syytä"), isompi ainakin haluais asua meillä. mutta isä näkee punaista jos asiasta edes keskustellaan teoria tasolla...

käytännössä lapset viettää meillä välillä jopa enemmän päiviä/kk kun isänsä luona, mutta koulut, päiväkodit yms. on siellä isän kodin lähellä ja sehän hankaloittaa meidän jokapäiväistä elämää...ja isälle on ehdottoman tärkeää, että lasten virallinen osoite on siellä, käytännön toteutuksesta viis!!

Mutta onnea teille (tuntematta tapausta tarkemmin), hieno juttu, että olette päässeet ratkaisuun!!

Yhteistyössä