Vieläkö ehtii perustaa kasvimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 593
19 174
113
Muksuille vähän näperrettävää kesäksi.

Lääniä ei ole käytettäväksi kuin ehkä 2x3 metriä, sinne iskisin tillii, salaattii, porkkanoit...lisäks siihen vois saada vielä herneet mahtumaan, niitä vois sit vedellä pitkin kesää sieraimiinsa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pidä kiinni;29977326:
Joskus viimeisistä tulee ensimmäisiä. :)

No mun kasvatustaidoilla sieltä ei tule ensimmäistäkään. :D Mutta yritetään silti, en ole koskaan itse kasvimaata tehnyt, äiti kyllä sitä opetti kun olin pieni.

Tilli on huono nyt, syksymmällä taas onnistuu. Mutta salaatteja, retiisejä, herneitä, papuja, punajuurta, porkkanoita... Niin, ja osta pari valmista tainta, vaikkapa kurkku ja kesäkurpitsa niin kasvun huomaa silmin!

Tilli on huono nyt, syksymmällä taas onnistuu. Mutta salaatteja, retiisejä, herneitä, papuja, punajuurta, porkkanoita... Niin, ja osta pari valmista tainta, vaikkapa kurkku ja kesäkurpitsa niin kasvun huomaa silmin!

Miks tilli on nyt huono?

Salaattia voi kylvää pitkin kesää. Osa kasvaa nopeasti ja on aivan ihanaa hakea kesäaamuna tuoretta salaattia leivän päälle. Porkkana on mun mielestä vähän vaikea kasvatettava tai kasvaahan se, mutta en ole saanut siitä yhtä hyvää kuin kaupan porkkanat. Joku vois antaa hyviä vinkkejä. Herneet kannattaa peittää, koska linnut tykkää syödä ne heti kun selkäs käännät. Viime vuonna hakkasivat pirulaiset reikiä hallaharsoonkin, että saivat syötyä ne herneet maasta ohuen multakerroksen alta!

Se kun itää vaan keväällä ja syksyllä riippuu kai valon määrästä. Heinäkuun lopulla se itää taas iloisesti ja ehtii kasvaakin.

Ok. Voin mä tuon tillin laittaa itämään nyt mutta en kauheasti lupaile lapsille että sieltä mitään tulee.

Yhteistyössä