Vieläkö jostain saa tallentavia DVD-laitteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vai digiboxi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vai digiboxi?

Vieras
Haluaisin nauhoittaa ohjelmia säilytystä varten, niin että pystyn katselemaan niitä joskus uudelleen ja lainailemaan myös kavereilleni. Nauhoittelen myös joka päivä ohjelmia ja katson ne viimeistään seuraavana päivänä.

Nyt vanha tallentava DVD masiina vetelee viimeisiään. Mistä kannattaa hankkia uusi? Vanhassa laitteessa ei ollut kovalevytilaa. Vai joko nykyiset digiboxit on niin kehittyneitä, että tallennettuja ohjelmia voi helposti siirtää esim. muistitikulle (jota voisi laitana myös kaverille)?

Eiköhän jokaisesta tallentavasta nykyboksista saa imuroitua ohjelmat tietokoneelle jolla ne voi poltella DVD:lle. Itse en ole käyttänyt erillistä DVD-tallenninta miesmuistiin vaikke sellainenkin on.

Kuulostaa hankalalta. Boxi pitäisi siis liittää ensin tietsikkaan ja siihen päälle vielä polttelut. Liian hankalaa ja aikaavievää. Perheenäiti ei ehdi tuollaisiin puljailuihin. Tekniikka on mennyt vain huonompaa suuntaan, sanon minä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulostaa hankalalta. Boxi pitäisi siis liittää ensin tietsikkaan ja siihen päälle vielä polttelut. Liian hankalaa ja aikaavievää. Perheenäiti ei ehdi tuollaisiin puljailuihin. Tekniikka on mennyt vain huonompaa suuntaan, sanon minä.
Joo, toki sen tietsikan joutuu liittämään siihen boksiin ellei sitten boksissa ole WLAN:ia jolla siihen voi kytkeytyä langattomasti.

Minä virittelin yhden vanhan joutilaan läppärin boksin kylkeen eli se on liitetty USB:llä boksiin ja on langattomassa lähiverkossa. Operoin tätä konetta toisella koneella vaikka sohvalta käsin etätyöpöytäyhteydellä. Näin mitään piuhakytkentöjä ei tarvitse tehdä ja voin siirrellä ohjelmat mihin tahansa koneeseen kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkäpä pitäisi sitten harkita tuollaista tikullista digiboksia. Vaikka onhan siinäkin enemmän puljaamista, että saa ohjelman talteen säilytystä varten.

Osta digiboksi, missä on reilunkokoinen kovalevy. Ei niitä tarvitse mihinkään siirrellä, paitsi jos niitä tallennuksia on todella paljon, kuten meillä. Tuo lisäkovalevy vie paljon vähemmän tilaa kuin DVD-levyt. Tikku on vain siirtämistä varten silloin, kun pitää viedä se jonnekin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
No mitä sillä digiboxilla tekee, meillä on tallentava digiTV. Eikös tallentava dvd-soitin ole silloin se paras vaihtoehto jos haluaa säilyttää ohjelmia kans????

Näinpä. Tallentava DVD-soitin olisi kaikkein kätevin vaihtoehto. On toiminut meillä tähän asti hyvin ja haluaisin saada vastaavan tilalle.

Ja sivukommentti vielä. Olen siis työssäkäyvä perheenäiti, joten aikaa ei riitä ylimääräiseen pelleilyyn laitteiden kanssa. Miestä en vaivaa omilla tallennuksillani.

Yhteistyössä