Vieläkö jonkun lapsella on talvihaalarit?

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Miksi siihen toisen mamman mielipidettä tarvii jos omalla paikkakunnalla on niin kylmä jotta vielä tarvii.Välittävä äiti laittaa lapselle lämpimästi sään mukaan eikä PALSTAN mukaan.
 
hp
Kuopuksella on, mutta esikoisella ei. Esikoinen liikkuu sen verran enemmän, että tarkenee paremmin välikausiasulla. varuiksi on villapuku matkassa hoidossa. Kuopuksella on sitten han talvihaalari :)
 
.
nimenomaan minäkin ihmettelen mitä täällä kysellään toppavarusteista, kun lapsetkin on niiin erilaisia, toiset tarkenee hyvinkin jo ohuemmalla ja toiset palelevat... mutta kun nyt kysyttiin niin kyllä meillä laitettiin aamulla toppahaalari päälle (ohuempi reppuun mukaan) kun mittari näytti -5 astetta. ja paikkana pirkanmaa.
 
ap
Ootte te jotkut kans...
se lapsihan on jo lähtenyt. En mä teiltä kysynyt mitä mun pitää laittaa. Kunhan kysyin että vieläkö joku pitää. Aamulla mietin ääneen ja lapsi itse sanoi että mitä jos hän on ainoa jolla on talvihaalari ja tuntee itsensä ylimääräiseksi.
Lapselle syytä kertomatta päätin sitten laittaa kevyemmän asun ja villatakin alle.

Ihme homma jos ei saa kysyä edes tällaista asiaa saamatta nälvintää.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ootte te jotkut kans...

Ihme homma jos ei saa kysyä edes tällaista asiaa saamatta nälvintää.
Samaa ihmettelen minä!
Lukekaa ap:n teksti kunnolla ensin niin sitten tajuatte mitä hän tarkoittaa. Itsellä ei ainakaan ollut ongelmia tajuta ap:n tarkoitusperää oikein. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ootte te jotkut kans...
se lapsihan on jo lähtenyt. En mä teiltä kysynyt mitä mun pitää laittaa. Kunhan kysyin että vieläkö joku pitää. Aamulla mietin ääneen ja lapsi itse sanoi että mitä jos hän on ainoa jolla on talvihaalari ja tuntee itsensä ylimääräiseksi.
Lapselle syytä kertomatta päätin sitten laittaa kevyemmän asun ja villatakin alle.

Ihme homma jos ei saa kysyä edes tällaista asiaa saamatta nälvintää.
Liekkö kysymystä jhon täällä ei saa nälvintää, tosin mä luulen että se on joko yksi ja sama turhautunut tai muutama pipipää vain. Ainakin vastaukset on samanhenkisiä aina, kamala mollaus vaikkei mitään syytä - tarkoitus vaan pahoittaa kysyjän mieli, omaa pahaa oloa siinä puretaan.

Minä paan vielä 2,5v välillä toppapuvun, esim. jos pyörälenkki tai rattailla mennään, pihassa on kumihaalari. Oulussa vielä märkää lunta piha täynnä.
 
Meillä ainakin 3v ja 1v talvihaalareissa,maa on viel ihan kylmä ja kylmä viima puhaltaa. Koululaiset 10&11 "ei TOD. enää!" Välillä kyl on jo vähempikin riittäny,esim kauppaan... Täällä maalla ainakin on paljon helpompaa vetästä toppis päälle,niin ei alle tarvii tunkea paljoo,eikä oo ulkonäköpaineita :D
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu varmaan tosi paljon siitä missä päin suomea asustelet? Jos olisin lapissa olisi varmasti, mutta ei täällä pääkaupunkiseudulla mielestäni tarvitse.
Kyllä olis aamulla tarvinnut, oli nollassa Espoossa.
Mutta onneksi ei tarvinnut lähteä mihinkään. :)
 

Yhteistyössä