vielä vauvojen kesäpukeutumisesta..

  • Viestiketjun aloittaja lily c.
  • Ensimmäinen viesti
lily c.
auringolta pitää suojata, mutten tod. halua läkähdyttää pikkuistani pitkähihaisilla vaatteilla ! haukkukaa sitten vaikka p.....i äidiksi. lämmintä jotain 25 ja itse hameessa ja topissa, en kyllä tunge jo muutenkin kuumaa pikkuistani pitkähihaiseen. ohuet pitkät housut, hihaton toppi, lierihattu ja vaunuihin harso aurinkosuojaksi.. en itsekkään pidä paahteesta joten luikin vaunujen kanssa varjosta varjoon :D 2km kauppaan ja kotia kun tullaan niin ei liikuta loppuiltana mihinkään !
 
lily c.
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
no eihän kyse oli siitä, onko hällä toppi vai pitkähihainen paita, vaan siitä, altistuuko hän suoralle auringonpaisteelle pitkän ajan vai ei! :LOL:
no, kerran kehuin ostaneeni vauvalle hihattomia bodyja hellevaatteeksi ja kommenttia tuli tyyliin " hullu" ja " itke kun lapses saa ihosyövän" jne vaikka en tosiaakaan pistä tyttöä mihinkään aurinkoon makaamaan tuntitolkuksi !
 
katsos, pitkiä hihoja on myös ohuesta kankaasta. vaikka semmosta "hippipaita"kreppiä. ja ohuen ohuet housut, ei trikoota.
Tai mä ainakin ompelin itse semmoiset. Mut mun mielestä suorassa paisteessa on liian kuuma kenelle tahansa...
 
lily c.
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
katsos, pitkiä hihoja on myös ohuesta kankaasta. vaikka semmosta "hippipaita"kreppiä. ja ohuen ohuet housut, ei trikoota.
Tai mä ainakin ompelin itse semmoiset. Mut mun mielestä suorassa paisteessa on liian kuuma kenelle tahansa...
pitää katsoa seuraavan kerran, kun isompaan kaupunkiin lähtee shoppailemaan noita "kreppi hippipaitoja" :) heh mie vedän aina pikaravia vaunujen kanssa kun haluan hiiteen siitä auringonpaahteesta :D
 
hemuli
Kaverin tytön vauva oli eilen 30 asteen helteessä vaunuissa pitkähihasessa paidassa, potkareissa, toppapussissa ja vaunusuoja vielä päällä :/ sitte se ei oiken viihtyny :eek:
 
vieras
Eihän se vauva siis siellä vaunukopassa aurinkoa saa jos ei sitte laita kuomuo sun muuta sillee että paistaa suoraan vaunuun sisään. Mun lapset on ollu vauvaikäisenä ihan vaan vaippasillaan tai lyhyt hihaisessa bodyssa vaunukopassa :)
 
vieras
auringolta tarkoitus suojata! vauva on vaunuissa, joten se on ihan vaippasillaan tai mekossa (tai joku kevyt vaate) kovalla helteellä.. Yks vuotias on jo liikkeellä, joten meillä apteekin aurinkorasva kasvoilla ja käsissä sekä kevyet mutta suojaavat vaatteet..
 
vieras
vaunutkin on ois hyvä pitää varjossa kun aurinko lämmittää vaunut nopsaan saunaksi..

Tuli muuten mieleen, että täällä samat ihmiset valittaa ettei lapsia saa viedä edes käväsemään saunassa ja sitten ne kesähelteellä pukee niille pitkähihasta ja ja laittaa vaunuihin auringonpaisteeseen..
 
Mietin kans ihan samaa, et mitä pikkuselle (5kk) laittas päälle ku lähtee kauppan.
Päädyin sit laittamaan ohuen pitkähihasen bodyn, pussi malliset sortsit (tulee tosin polvien alle) ja valkoset sukat sit peitti loput jaloista, hattu ja arskat päässä tietty.
Ei tullu pojalle liian kuuma, vaikka istu rattaissa ja aurinko välillä paistokin suoraan, tosin melko vähän. Harson laitoin silleen ettei paista aurinko naamaan, mut näkee kumminki kattella ympärilleen :)
Vaunukopassa vielä nukutan ja siellä poika on ollu vaipalla ja t-paidalla ja aina varjossa.
Viltin päällä ollaan myös köllitty vaippasillaan tai ilman ja varjossa tietty :)

 
lily c
kaupasta tultiin ja tytteli yhä hengissä :D oli lilat, ohuet pohjemittaiset housut, pinkki naruolkaiminen body ja söpö leuan alta solmittava lierihattu, hyvin tarkeni :) kääntyi heti vaunuihin päästyään taas mahalleen ja nukkui tyytyväisenä harson alla..
 

Yhteistyössä