Vielä purnausta ex-miehestä

• Viestiketjun aloittaja Eilen jo marissut
  • Ensimmäinen viesti
Eilen jo marissut
Eli mies on sotajalalla, kun hain pojalle hoitopaikkaa meidän omasta kotikunnasta. Hän haluaisi pojan itselleen kirjoille, että saisi omaa kotiaan läheltä pojalle hoitopaikan. Itsekin käyn kyllä eksän kotipaikkakunnalla töissä, mutta en siis voi naapurikunnasta hakea kunnallista hoitopaikkaa. Oma kuntamme liittyy tähän naapurikuntaan ens vuoden alusta ja sitten asia on eri. Sanoin eksälle etten muutaman kuukauden takia ala pojan kirjoja hänelle siirtämään,varsinkin, kun mies saattaa siitä vaikka innostuneena hakea yksinhuoltajutta tms.

Mies sitten kieltäytyi maksamasta hoidosta eurokaan, kun hoito ei hyödytä häntä, kun matkaa on 13 km tuoda poika päivähoitoon. Minä sitten lupasin hakea pojalle osittaista hoitoa, eli joka toiselle viikolle, ja joka toinen viikko hän voi pitää poikaa ja viedä hoitoon mun äidille, joka asuu siis 5km päässä eksästä. Tämäkään ei kelpaa. Nyt huusi mulle puhelimessa, että jos ei hoito järjesty niinkuin hän halua, niin saamme mieheni kanssa jatkossa katsella olkamme yli ja hän vie pojan multa vaikka väkisin.....

Ajattelin olla yhteydessa lastenvalvojaan ja tulipa ihan rikosilmoitusken tekeminenkin mieleen, koska noin selkesti uhkasi.....

äiti
hmm.. onko sulla ja exällä työvuorot niin ettette voisi järjestää hoitoa keskenänne tms? kuitenki on mahtava asia, et isä haluaa olla pojan kans. Todella ihailtavaa exältäsi :)

en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
hmm.. onko sulla ja exällä työvuorot niin ettette voisi järjestää hoitoa keskenänne tms? kuitenki on mahtava asia, et isä haluaa olla pojan kans. Todella ihailtavaa exältäsi :)
Siis ihailtavaa mieheltä, että haluaa olla lapsen kanssa? Siis mitä helvettiä se liittyy siihen, että se mies haluaa määrätä sen lapsen hoitopaikan? Eikai se mies siellä hoidossa sen lapsen kanssa ole?

Mä en vaan tajua miksi pitää ihailla, jos isä pitää lapsestaan. Onko se jotenkin epänormaalia? Kuinka paljon äitejä pitäisikään ihailla tosta syystä???

...
erossa voi myös käydä niin ettei mies halua pitää MITÄÄN yhteyttä lapseen. Sitä tarkoitin.. itse yh, ex asuu 300km päässä vain siksi kun ei halua nähdä. Eron aikaan tyttö oli reilun vuoden, nyt ei enää edes tunne isäänsä.

hyvä juttu
Lastenvalvojalle kannattaa tosiaan mennä ja sitä vain ihmettelen etteikö se nyt käy sinun tai sinun uuden kumppanin kunnialle jos pyytäisitte ne elarit joten näin saisitte maksettua osan hoitomaksuista

ap
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Siis ihailtavaa mieheltä, että haluaa olla lapsen kanssa? Siis mitä helvettiä se liittyy siihen, että se mies haluaa määrätä sen lapsen hoitopaikan? Eikai se mies siellä hoidossa sen lapsen kanssa ole?

Mä en vaan tajua miksi pitää ihailla, jos isä pitää lapsestaan. Onko se jotenkin epänormaalia? Kuinka paljon äitejä pitäisikään ihailla tosta syystä???
Justhan koitin järjestää asioita niin, että isä voisi olla pojan kanssa joka toinen viikko. Mutta se ei riitä. Poika saatava hänele kirjoille, ettei hänen vahingossakaan tarvi tuoda poikaa 13km päähän päiväkotiin.
Eli hän vaatii poikaa luokseen asumaan sen takia että saisi läheltä itseään hoitopaikan. Huusi vielä mulle, että miksi en ajatellut häntä ja hoitoasioita, kun muutin naapurikuntaan....Matkaa tosiaan 13 km.....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Justhan koitin järjestää asioita niin, että isä voisi olla pojan kanssa joka toinen viikko. Mutta se ei riitä. Poika saatava hänele kirjoille, ettei hänen vahingossakaan tarvi tuoda poikaa 13km päähän päiväkotiin.
Eli hän vaatii poikaa luokseen asumaan sen takia että saisi läheltä itseään hoitopaikan. Huusi vielä mulle, että miksi en ajatellut häntä ja hoitoasioita, kun muutin naapurikuntaan....Matkaa tosiaan 13 km.....
LIsään vielä, että isä itse vaati, että poika laitetava päiväkotiin, kun ei muuten kehity normaalisti jne. Hän ei ole itse nyt valmis tulemaan yhtään vastaan, hoidon on tapahduttava hänen vaatimalla tavalla tai muuten.....

..
tuo 13km on kyllä tosiaan niin vähän, et en edes ymmärrä tuota ongelmana, anna tilanteen rauhoittua? tuskin nyt ex voi tosissaan tuota tarkoittaa, lapsen etuahan tässä kuitenki ajetaan..

m
ääliö se sun exäs on. Vaadi elarit häneltä niin saat hoitomaksut maksettua. Lastenvalvojaan yhteys hetimiten.
Etkä todellakaan suostu pojan kirjojen siirtämiseen isälleen, silloin isästä tulee lähi ja susta etä... Eli isä voi muuttaa lapsen kanssa vaikka minne ja vaatia sulta elarit yms yms. Kuulostaa niin vittumaiselta tyypiltä että saattais niin tehdäkin ihan vaan sun kiusaksi.
Voit ottaa poliisiinkin yhteyden noiden uhkailujen takia.

Kai se sitten on vartin matkasta elämä kiinni...? Hölmö mies.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
tuo 13km on kyllä tosiaan niin vähän, et en edes ymmärrä tuota ongelmana, anna tilanteen rauhoittua? tuskin nyt ex voi tosissaan tuota tarkoittaa, lapsen etuahan tässä kuitenki ajetaan..
Aivan. Mutta isä on sitä mieltä, että häntä ei ole ajateltu nyt lainkaan. Eli ihan suoraan vihjaisi, että eron jälkeen mun olisi pitänyt hänen läheltään hankkia asunto. En tajua mikä nyt mättää...olen järjestänyt asian niin, että poika voisi olla vuoroviikoin isällään ja hoidonkin olen nokan eteen järjestänyt, etikä tarvitse sitä 13 km ajaa, vaan saa ihan 5km päähän pojan viedä. Mutta ei.......

ap
Alkuperäinen kirjoittaja :

Kai se sitten on vartin matkasta elämä kiinni...? Hölmö mies.
Kun ei ole ees siitä, vaan isä saisi pojan hoitoon mun äidille, ihan oman työmatkansa varrelle ja mä veisin sitten pojan päiväkotiin, kun on meillä kotona joka toinen viikko..... Mutta nyt alkaa näyttää siltä, että järjestelyt loppu tähän, vien pojan hakemaani päiväkotiin ja isä saa järjestää omat asiansa miten parhaaksi näkees. Jos ei mun tarjoama hoitopaikka keplaa, niin ottaa poikaa sitten vaan viikonloppuina, kun ei tarvitse hoitoon viedä

Yhteistyössä