Vielä muita joilla LA elokuussa 2014? :)

Kiitos! :) On tää vaan niin ihmeellistä ja jännittävää :) Ihanaa, että löytyy vertaistukea ja voi kuulostella muiden kokemuksia ja ajatuksia äidiksi tulemisesta. Alkuvaihe on etenkin ekakertalaisille tosi jännää, kun kaikki kokemukset on kuitenkin niin yksilöllisiä. Mutta muiden jutuista saa niin paljon "hyvää energiaa" ja fiilistä itselle, kun tajuaa, että hei tässä maassa on kuitenkin aika monta tyyppiä samassa tilanteessa samaan aikaan :D

Täällä hihkutaan siis ja ollaan samaan aikaan über-jännittyneitä :p
 
Hmm enpä kyllä itsekään muista yhtään milloin ekassa raskaudessa sydänäänet kuului.. Itsellä se varhaisultra on joulukuun 11.päivä(kö?) ja silloin kuulemma pitäs jo sydämen lyödä.

Ekaakertaaäidiksi, tervetuloa! :wave: Mie muistan kanssa kuin eilisen sen kuinka jännittävää eka raskaus oli! Vaikka melkeinpä kyllä nyt jännittää ihan yhtä paljon :D

Täällä tämä päivä on lähtenyt huonosti käyntiin :( Viime yönä tuli valvottua huonon olon ja miehen kuorsauksen yhteisvaikutuksesta.. Nukahdin, 5min mies kuorsaa, potkasen, kääntää kylkeä, huono olo -> valvo puoli tuntia ja taas alusta. Aamu sitten pojan kanssa alkoi seitsemältä ja äiti on tänään puolikuollut, oksenteleva ja kaikenlisäks yberväsynyt! Nyt poika päikkäreillä joten saan onneksi hetken istahtaa vaikka nukahtaa en viitsi..
 
Ekaakertaaäidiksi, tervetuloa! :) Mietin vaan kuulutko tuonne heinäkuisten puolelle, jos oot jo viikko sitten plussannut? :eek: Tiedätkö vielä laskettua aikaasi?

Fiinaliina Pienen paikkakunnan etuja ;) Täällä tehdään automaattisesti kahdeksannella viikolla ultraus ekan neuvolakäynnin yhteydessä, munkin mielestä se on tosi kivaa! NP-ultra voi olla juurikin se joka on sulla tammikuun alussa. Sitäkään ultrausta ei kyllä anneta muuten automaattisesti, vaan sinne mennään jos osallistutaan sikiöseulontaan. Siinä pitää käydä verikokeissakin ja kaikkee. Mutta mä menen kyllä varmasti tässäkin raskaudessa! :)

Voi harmi sani_ kun päivä alkoi niin huonosti :( Mä sain tänään nukkua pari tuntia pidempään, mies ja poika heräs kuudelta. Oli kyllä luksusta! <3
 
Mua taas pelottanut koko päivän oireettomuus :( on ihan kauheeta kun koko ajan oottaa niitä nipistyksiä yms oon niin hermoromahtamassa , menkkamais kipumaisia kramppeja tulee kyllä välillä et kai se on hyvä . Nännitkään ei oo enään kipeät vaikka vielä eilen oli. Onkohan se yleistä et oireet menee ja tulee välillä enemmän joskus ei ollenkaan .. Koitin varata tänään ekaa neuvola aikaa mutta täällä on niin täyttä että ei ne löytänyt mulle aikaa : D tänään vielä pitäs terkan soittaa ja koittaa mahduttaa mut johonkin väliin !
 
Minäkin yritin jo soittaa neuvolaan, mutta en päässyt soittotunnilla läpi. Ei siis ollut koko tuntia aikaa soitella vaan piti jatkaa töitä. Huomenna uusi yritys. Varhaisultraakin pitäisi alkaa katsella. Sitä kyllä enemmän odotankin kuin neuvolaa, jossa ei ensimmäisellä kerralla tehdä juuri mitään muuta kuin jutellaan.

Eiköhän Nannaa kaikki ole hyvin :) Veikkaan,että on ihan normaalia, että oireet vaihtelee. Minä ainakin huomaan alavatsan painontunteen selvemmin iltaisin, mutta viikonloppuna ei ollut niin paljon koska vietin sen suurimmaksi osaksi lököhousut jalassa :D

Tervetuloa Ekaakertaaäidiksi :wave: Aika hitaasti tänne on vielä porukkaa tullut. Rohkeasti vaan elokuiset mukaan :)
 
Mää nimenomaan ootan sitä että pääsen juttelemaan ekalla neuvolakäynnillä! Mulla jäi toi esikoisen synnytys vaivaamaan aika paljon, kun se vaan veny ja veny ja siinä tapahtu kaikkea mistä en tiedä, tai ymmärrä mitään, ja veikkaan että mun pitää käydä se aika tarkasti vielä kätilön kanssa läpi. Onneks toi neuvolantäti on myös kätilö.

Nannaa mun muistaakseni se on ihan tavallista, että oireet vaihtelee ja niiden voimakkuusaste myös :)
 
emelea ilmoittautuu mukaan
LA 1.8., pikkusisarus 07/10 tytölle. itse 26. synnäri lienee Naistenklinikka.
tämä oli täysi yllätys. ihan raskauden poissulkemiseksi tein testin eilen, kun kaksi selkeää viivaa pamahtikin tikkuun. ei mitään oireita! mitään! nännit vähän arat, pientä nipistelyä sillointällöin. en olisi ikinä arvannut jos en olisi kierrostani perillä ja tajunnut menkkojen jääneen. oltiin suht varmoja ettei voida saada yhteisiä lapsia (esikko edellisestä suhteesta). elämä menee nyt aivan uusiksi ja monet suunnitelmat saavat jäädä, eli jokin hetki menee vielä sulatellessa. sen jälkeen alkanee onnellinen odotus. ei aiota kertoa ihmisille ennen kuin ollaan itse sinut asian kanssa.
 
Pinsuli, täällä on myös yksi kateellinen varhaisultrasta jos se siellä päin kuuluu neuvolaan! :) Täällä kun se maksaa 100e...

Nannaa, varmasti kaikki on hyvin! Ole vain onnellinen, että oireet on vähäisiä. ;) Huomenna voikin olla että oireita on sitten senkin edestä!

emelea, tervetuloa :wave: kyllä se alkujärkytyksen jälkeen varmasti muuttuu pelkäksi iloksi! Ei tuosta viihteellä käynnistä mitään ole tullut :) Onko mies ollut tulevasta vauvasta nyt mitä mieltä? Onko hänellä omia lapsia ennestään?

Huhhuh, kauanhan sitä sainkin omaa aikaa rentoutumiseen kun esikko päätti päikkäreiden olevan pyllystä ja heräsi puolen tunnin jälkeen eikä nukahtanut uudestaan vaikka mitä temppuja koitin! :D Ja kovasti odottelin miestäkin kotiin kunnes soitti puol neljän aikaan että ei pääse vielä ainakaan pariin tuntiin töistä :/ Onneksi anoppi soitti kun kutsusta, että voisiko ottaa pojan mukaan omille vanhemmilleen eli poitsu lähti kattomaan isoisovanhempia ja äiti jäi potemaan huonoa oloa kotiin!
 
Täällä kanssa yks ilmottautuu mukaan, vihdoinkin! :)
Eli 3. lapsi ja pikkusisarus pojille 01/09 ja 06/11. La 4.8.

Voi että, oon ihan häkellyksissä vielä! Ollaan tosiaan yritetty tätä kohta jo 1,5v ja tä oli vika kierto ennen kun oli tarkotus pitää pieni tauko ja mennä lääkärin juttusille. Ihan uskomatonta! Jee! :D

Ainiin, unohtu lisäillä, että itse oon tosiaan vielä ja toistaiseksi 24v. ja sairaalana naistenklinikka.

Pitää tulla paremmalla ajalla kirjottelemaan tuntemuksia enemmän :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Oireita mullakaan ei oo hirveemmin VIELÄ esiintynyt, ainoastaan päänsärkyä, vilunväreitä (varsinkin iltaisin), painava tunne alamasulla ja armoton turvotus masussa :D !
Tänään sain digitestiin Raskaana 1-2 :heart: Ens viikolla otan tosiaan ukkelin neuvolassa puheeksi tämän raskauden ja koitan ruinata varhaisultraa :D ! Jos ei onnistu, niin en tällä kertaa yksityiselle mene.
 
Mä vielä mietin sitä varhaisultra asiaa! Minkä hintainen se on teidän paikkakunnalla muuten ? Ei sillä että rahalla niin väliä se on varmasti joka sentin arvoinen kokemus ja enemmänkin !:) jahas kello yli puolen yön elikkä tänään napsu rv 5+0 käyntiin :p
 
Minä varasin juuri varhaisultran :) Se on 13.12 eli eihän siihen ole enää kuin reilu pari viikkoa! Maksaa 45 euroa kätilön tekemänä eli selviää ainoastaan sijainti ja se, näkyykö syke vai ei. Mutta en minä tarkempia tutkimuksia tarvitsekaan vaan tuo tieto on se tärkein.

Tämä päivä on jotenkin stressaava, koska viime kierron perusteella tänään pitäisi vasta alkaa menkat. Siis ei mitään järkeä, mutta jotenkin ajattelen, että tähän asti olisi ollut ihan normaalia näyttää plussaa ja nyt vasta selviää jatkuuko tämä oikeasti. Mahaakin juilii vähän ikävästi, mutta taidan huomata sen vain koska on ollut nyt pari päivää vähemmän. Sait Nannaa huolen tartutettua.

mariet 4+4
 
:wave: Ole luonani aina! Mukavaa kun porukka kasvaa tasaista tahtia, niinkun arvelinkin ;)

Mullakin on aivan armoton turvotus vatsalla! Se on niin selvä, ettei oikeesti voi tehdä muuta ku pitää löysiä vaatteita päällä ettei vaan koko maailma heti tiedä mistä on kyse :D Illalla just naureskelin, että vatsa näytti samankokoiselta ku esikoista oottaessani noin 20. viikolla!

Mäkin mariet stressasin perjantaina sitä, että menkat alkaa kuitenkin. No eihän ne tosiaan alkanu :) Eikä varmasti ala sullakaan!

Pinsuli 4+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä herätty pohtimaan, että tilatakko varhaisultraa vai ei. Marietilla onkin se jo pian, saa joulun viettää rauhaksiin kun tietää, että masussa kaikki hyvin :)

Nannaaa, eiköhän se pyöreet 100€ ole se vu. Tietty lääkäriasemasta ja kunnasta riippuen. Meillä onkin neuvolat samana päivänä, saadaan jännäillä yhdessä :)

Tervetuloa ole luonani aina!
 
Äääks, meitsi varas nyt sit sen varhaisultran. Se olis sitten 12.12.

Miten tässä pysyy nahoissaan, että jaksaa odottaa kaks viikkoa!!

//muoks
Niin ja lääkäri sanoi vielä puhelimessa, että sillon näkee vauvasta jo hyvin piirteitä sun muuta, niillä on kuulemma siellä joku megatarkka laite jonka kanssa näkee niinkin pikkiriikkisestä ihmisen taimesta vaikka mitä! :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nannaa täällä Kuopiossa ultramammoilla ainakin viime vuonna esikoisen kohdalla maksoi varhaisultra 85€, ei sinänsä olis ees paljoa mutta en oikein tahdo saada ukkoa innostumaan kun viime vuonnaki piti sitä rahojen haaskauksena..

Mariet missä noin edullinen vu on :eek: :) ?
 
Varovasti kurkistelen tänne pinoon ;) Taustalla keskenmeno 10/13 ja tulin heti sen jälkeen uudestaan raskaaksi. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin :heart:

Ikää mulla on 26v, 3.lapsi, ja sisarukset 8/07 ja 9/12. Laskettu aika olis kai 6.8, tarkentuu varmaankin varhaisultrassa, joka olisi 14.12. :)

ainiin ja synnytyssairaala on OYS.
 
Viimeksi muokattu:
Jännät päivät onkin tuossa kahden viikon päästä kun on monella peräkkäisinä päivinä varhaisultra. Niinu88, menen Lappeenrannan Felicitakseen. Siellä siis normaalisti jotain 150 euroa, mutta kun osaa pyytää (luin nettikeskusteluista) niin saa kätilön tekemänä, jolloin on halvempi, mutta ei siis yhtä perusteellinen.

Tervetuloa Madeia :wave: Toivottavasti pieni pysyy tällä kertaa kyydissä :)
 
Eipä ole hirveästi vielä oloja, tissit ehkä hieman arat, mutta muuten olo on aika normaali. Siihen keskenmenneeseen raskauteen erona on nyt se, että alavatsalla ei tunnu kipuja eikä sellaista outoa kurinaa.

Täällä varhaisultra maksaa 60e. Sekin on kallistunut, muistaakseni 2012 se oli vielä 45e.
 

Yhteistyössä