Vielä muita joilla LA elokuussa 2014? :)

Fiinaliina, niin mäkin oon kuullut että niukka vuoto alkuraskaudessa on normaalia. Silti tuli pieni paniikki kun viimeks sitä eit ollut yhtään. Mutta eipä sitä sen yhden kerran jälkeen oo näkyny, joten varmaan vaan jostain haavasta tullutta :) Ainakin toivottavasti!

Mää tosiaan asun tällä hetkellä pienellä paikkakunnalla Pirkanmaalla, mutta edessä on muutto takas Tampereelle toukokuussa (jes!). Muutettiin tänne viime vuoden elokuussa ku mies opiskelee täällä. Synnytän siis TAYSissä, niinku esikonkin :)

Jeee huomenna sitten soitto neuvolaan...! :) Ootan innolla, kun on tuttu neuvolantäti tän alkuraskauden :)

//edit. Tuli muuten mieleen, että voin toimia ainakin joulukuun ketjussa päivittäjänä ja siis luoda sen ketjun. Oon tehny sitä ennenkin (tammikuun tuhisijoissa 2013 ;)), ja se oli ihan kivaa puuhaa! Pitää vaan toivoo, että tulee sitten neuvolassa hyviä uutisia, ettei tarvi teidän uutta ketjua tehdä... Mutta jonkunhan se on kuitenkin tehtävä :) Luon sen ketjun varmaan viimenen päivä tätä kuuta. Luulis että siihen mennessä/sen jälkeen alkaa tupsahdella lisää odottajia :) Onko teillä ehdotuksia ketjun nimelle? Elokuun mitkä? Mä en keksi mitään mikä alkais e:llä, mikä olis myös söpöä... :D Mutta eihän sen välttämättä e:llä tarvii alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa pitää yksityiselle mennä varhaisultraan. Kallista, mutta silti haluaisin. Oliis niin kiva nähdä se syke ja varmistua, että joku siellä kasvaa. Vielä olisi kaksi raskaustestiä kaapissa ja teen ne jossain vaiheessa varmistukseksi. Ja ehkä tiistain jälkeen huokaisen helpotuksesta, koska silloin vasta oikeastaan on menkat myöhässä. Ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen oli 32 päivää ja tänään on vasta kp 31. Vaikka tämä kierto olisi ollut luultavasti joka tapauksessa lyhyempi.

Synnytyssairaala on EKKS. Esikoisen olen synnyttänyt Kätilöopistolla, joten ihan uusi paikka on ja jännittää sen puolesta enemmän kuin jos menisin uudestaan kätilöopistolle. Mutta onneksi sinne pääsee tutustumaan kuitenkin.

Ensimmäiseksi tuli mieleen elokuun enkelit, mutta se ei ehkä ole kovin hyvä :LOL: Elokuun ihanuudet, elokuun murut, elokuun kullanmurut...?? onhan näitä :)

Eiliset työpaikan pikkujoulut meni mielenkiintoisesti. Olen varma, että suurinpiirtein koko firma on päätellyt minun olevan raskaana. Siis se alkoholin tuputus ja kyselyt oli joiltain aivan mahdottomia. Kukaan ei kyllä suoraan onneksi kysynyt raskaudesta. Muutenkin olen nyt kahden vaiheille, pitäisikö töissä kertoa jo ensi viikolla lähiesimiehelle. Käsittelen siis töissä kemikaaleja, joista osaa ei saisi käyttää raskaanaollessa, mutta en yhtään tiedä kuinka sellaiset yleensä hoidetaan eli enkö saa käyttää ollenkaan vai sanotaan, että käytät mutta vetokaapissa ja hanskat kädessä. Itse en mitään riskiä haluaisi ottaa, mutta en myöskään vaikuttaa töissä ylivarovaiselta.
 
Elokuun enkelit ei ehkä oo hirveen lupaava nimi tosiaan..... :DD Elokuun ihanuudet kuulostaa kyllä ihanalta! Sillä vois varmaan lähteä.

Mariet, mä ehkä kertoisin sinuna esimiehellesi, ihan vaan senkin takia, jos raskaus jotenkin vaikuttaa sun työskentelyyn (huonoa oloa, väsymystä tms). Ja hän ehkä tietää noista kemikaaleista ja raskaudesta.
 
Mariet, ehkä sun on hyvä tosiaan varhaisessa vaiheessa lapsesta kertoa, niin osaat/osaatte sit siellä työpaikalla järjestellä niin ettet sä altistu millekään vahingollisille kemikaaleille!

Mulle tuli mieleen ketjun nimestä joku Elovauvat :heart: tms.


).( Meitsi on Turusta ja synnytän Salossa tai Tyksissä. Hui kauheeta, pelottaa jo pelkkä ajatuskin!
 
Hei kaikki ootteko alkanut jo syödä jotain vitamiinejä? :) kun lukenut foolihaposta yms että olisi tärkeää saada sitä , itse en vielä ole käynyt hakemassa mitään moisia. Ja minä Oulusta ja OYS on sairaala :)
 
Mää oon vaan jatkanu vitamiinien syömistä ku imetin vielä esikoista kerran päivässä kun tein testin :D Eli mää otan päivittäin sitä Multivitan raskaus- ja imetysajan monivitamiinilisää :) Siitä saa melkeinpä kaiken tarpeellisen, myöhemmin saattaa kaivata lisärautaa ja halutessaan voi ottaa kalaöljytabletteja.
 
Mariet kannattaa kyllä kertoilla työpaikalla raskaudesta hyvissä ajoin jos kemikaalien kanssa pelaat!! Ensimmäisessä raskaudessa itse kerroin melkein heti pomolle, että osasi jättää minulta kaikki vaarallisemmat työt pois :) Pitää tulla toiseen ketjuun ilmottelemaan vaikka siellä en ehtinyt kirjoitellakaan kun sain keuhkokuumeen ja sitten olinkin jo raskaana :D

Nannaa täällä kanssa vielä edellisestä raskaus-ja imetysajan vitamiinit otin kaapista esiin ja aloittelin syömään. Myös kalaöljyä on tullu napsittua! Edellisen raskauden raudatkin odottaa jo kaapissa kun tiedän että rauta-arvot romahtaa...

Pinsuli hyvä että en ole ainut joka soittaa hyvissä ajoin neuvolaan aikaa! Itsellä aika 10.12! Ei ole siihen enää kovin pitkä aika.. Itsellä myös tuttu neuvolantäti joka oikein vielä muistikin minut ja sanoi että odottelikin jo koska toinen tulee :D

Täällä asustellaan kaakkois-suomessa ja synnytyssairaala on KOKS!

Moneskos lapsi tämä tuleva nyt kaikille on? (Muutama selvisikin jo) :)
 
Pitänee siis käydä ostamassa:) Ja ekaa odotan minä ja sen varmasti huomaa kysymystulvastani :D Mitkä raskausviikot teillä on nyt menossa kaikilla ? Mä läskin vau laskurin mukaan että tänään 4+5 itsellä.
 
Mulla on tänään 4+2 kaksplussan laskurin mukaan :) En tiiä tarkkaan millon ovis on ollu niin en tiedä tarkasti :p Mun kierto on voinu olla 28-30 pv niin laskettu aikakin voi olla 31.7. Eliii 4+2 tai 4+3 luultavimmin!

_sani kyllä mää esikoisestakin soitin heti neuvolaan kun tein testin! :) Nyt en perjantaina ehtinyt niin menee huomiselle.

Mää en löytäny itelleni sopivaa rautalisää viimeraskaudessa ku kaikista tuli ihan järrrrrkyttävä ummetus, mikä oli mulla muutenkin ongelmana (ja vaikuttaa olevan nytkin >__<).

Tein muuten nyt hätähousuna tuon ensimmäisen viestinkin tuollaiseksi pinomaiseksi. Parempaa kuvaa en löytäny, ku en kuitenkaan jonku randomin vauvan kuvaa viitti pölliä netistä :p Mutta isoksikaan en sitä saanut, joten tuo kelvatkoon nyt hetken aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Täällä ilmoittautuu yksi haamuilija varovasti joukkoon !
Testailin tänään, kun on kp 28 menossa ja sain haalean viivan <3 ! Esikoisen synnytin 6.8 (la 2.8.) ja yhdet kuukautiset ehti olemaan ennenkuin raskauduin, toivottavasti tämä pieni tarraisi kunnolla kiinni <3.
Laskurin mukaan LA olisi 3.8.2014 ja 2.lapsi, synnytyssairaalana KYS Voisko joku ihunainen lisäillä mut siis listoille :) ?
 
:wave: Niinu88! :) Minäpäs lisäilen, tervetuloa joukkoon! Nopeastipa raskauduit, mä luulin että tää 10kk oli lyhyt väli.... :D Meniks toi ikä oikein? Päättelin tuosta nimimerkistä vaan...

Piti muuten vastailla tuohon kysymykseen, että miten mies on ottanut raskauden. Meillä on ottanut ihan hyvin, pussaa välillä masu ja silittelee!
 
Viimeksi muokattu:
Niinu88, minä kanssa ajattelin, että omille tulee pieni ikäero, mutta löytyy sitä pienempiäkin ;) (teidän kakkosen la on minun syntymäpäivänä, vähän jännittää saanko tästä omasta synttärilahjan)

Pinsuli, miulle ainakin kävi hyvin nuo Obsidan fe++ rautatabletit. Suositellaanko siellä minkämerkkisiä?

Viikkoja täällä nyt menossa 4+2! Joo todentotta kun luki uudestaan ketjua en ollut huomannutkaan tuota mitä mies on mieltä kysymystä :) Täällä tämä kakkonen tuli oikein odotetusti ja nappasi toisesta kierrosta! Mies on aivan täpinöissään ja odottelee kovasti että maha alkaa kasvamaan, sydänäänet kuulumaan ja vauva liikkumaan niin, että tuntee potkut kädellä :) Kovasti myös suunittelee tulevaa ja miettii millaista kahden pienen kanssa on! Etenkin nyt kun esikoinen on niiiiiin isinpoika :D
 
Pinsuli meni ikä oikein, en sitä tajunnut laittaa :D !

Meillä ukko on suhtautunut uutiseen tosi innokkaasti, hänellähän se vauvakuume nousi minua aikaisemmin ja sovittiin että toinen saa tulla heti, kun on tullakseen (esikoista yritettiin 2,5 vuotta) joten aikamoinen ylläripylläri miten pian tärppäsi :) ! Kahden viikon päästä on pojan neuvola, joten pitääkin silloin ottaa puheeksi tämä uusi raskaus mikäli vielä on pysynyt salamatkustaja kyydissä <3 :) !
Huomisesta lähtien voiskin noita vitamiineja rueta kans itse popsimaan, niitä kun jäi esikoista odotellessa aikapaljon :D !
 
Mä niiiin toivon että välttyisin hirveämmältä pahoinvoinnilta, viime vuonna kun aloin odottamaan niin rv 6+ alkoi armoton oksentelu 24/7 viikolle 14 asti... Painoakin tippui tuolloin 10kg :D ! Raskauskiloja tuli +2kg lisää eli jos kuvitellaan että sama toistuu, niin meikä kuihtuu kokonaan (ei oo enään ylipainoa).. Ja kuitenkin pitäis sitä energiaa löytyä pojan hoitamiseen kun mies on päivisin töissä. :)
 
Jahas, meillä on jo lista :) En edes huomannut, kun toisella sivulla jo ollaan. Iäksi voi laittaa minulle 26. Mies siis samanikäinen ja iloinen on tästä raskaudesta. Ei ole mikään lepertelijätyyppi, enemmän sellainen suomalainen, joka ei puhu eikä pussaa :LOL: Mutta tykkää se ja itsekin ottaa aina puheeksi kaikkia tulevaisuuden juttuja, esim. pohdiskeli jo minkä ikäinen vauva on seuraavana jouluna.

Tervetuloa vaan Niinu88 :wave: Teilläpä tosiaan on pieni ikäero tulossa :) Meidän poitsu on tosiaan jo melkein viisi kun tämä toinen syntyy. Silloin jo tiedettiin, että seuraava lapsi tullaan tekemään vasta vuosien päästä, mutta tuntuu tuo viisi jo tosi isolta. Mutta onpahan jo niin iso ja reipas, että on jo paljon avuksikin vauvan kanssa.

Pinsuli
, minulla oli viime raskaudessa päinvastainen ongelma rautalisästä ja juuri siitä suositellusta Obsidanista. Retafer sopi paremmin. En kyllä tuotakaan edes muistanut, ennen kuin tuli raudasta täällä puhetta. Ei ole enää ihan tuoreessa muistissa nämä raskausasiat.

Jospa sitä sitten ottaisi huomenna töissä puheeksi tämän raskauden. Jännittää niin pirusti, etten varmaan taas saa illalla unta. Vasta kohta vuoden siis ollut tuolla töissä, joten ei se ehkä paras uutinen sinne ole.

mariet 4+2 :)
 
Vitamiineista, täälläkin aloitettu foolihapon syönti yritysaikana ja heti kun sain plussan niin kävin hakemassa multitabs mama vitamiinit, -maitohapot ja -omegakolmoset.

Niinu88 tulee hyvät kaverukset teidän pienistä, kun niin vähän ikäeroa.

Täällä miehellä ollut vauvakuume jo aikaisemmin kuin itsellä. Ja nytkun vihdoin tärppäsi, niin halusin yllättää miehen oikein kunnolla. Eli täälläkin mies ihan onnensa kukkuloilla. Musta tuleekin tän raskauden aikana varmaan ihan lellitty :D

Ja mulle voi päivittää iäksi 24

Täällä on nyt monta ketkä jo ovat olleet raskaana, niin koska teillä on kuulunut ekat sydänäänet. Olis ihana saada varmistus pienestä ennen joulua ja mietin, että koskakohan kuuluu vai varaanko yksityisen varhaisultran.
 
Mulle ei muistaakseni käynyt kummatkaan noista täällä mainituista raudoista, mutta loppuraskaudesta käytin jotain yrttipohjaisia rautalitkuja, joita sain ilmaiseksi neuvolasta. Ne tais sopia ihan hyvin :) ne vaan oli muistaakseni hirveen kalliita et saa nähdä jos koitan nyt vaan pitää mahan jotekin toimivana.

Mä kävin esikoista odottaessani viikoilla 9+3 ultrassa, ja sillon kyllä kuului sydänääni. Ei ollut varhaisultra, niihin pääsee aikaisemminkin. Pitäisi kuulua muistaakseni 7+ tai 6+ viikoilla? Varhaisultrahan maksaa ellei siihen saa lähetettä, mutta jos on valmis maksamaan niin sinne vaan! :p

Soittelin äskettäin sinne neuvolaan ja sain ajan 19.12. Siellä sitten ultrataan :) Miten ihmeessä pystyy odottamaan sinne asti?? Mulla on kyllä itselläni kotidoppler, mutta muistaakseni niillä kuulee sydänäänet vasta viikolla 10+, joten siitä ei ainakaan oo mitään hyötyä :D Mutta siis kyllä sää Fiinaliina varmistuksen saat jos varhaisultraan menet.
 
No nyt on kerrottu töissä ja sydän hakkaa vieläkin. Esimies olikin jo ehtinyt asiaa arvella pikkujoulujen perusteella (ylläri :headwall: ) Aamulla tein apteekin oman testin ja sain niin vahvan viivan, että ei tästä taida olla epäilystä enää. Voisi sinne neuvolaankin soitella siis joku päivä kunhan on sopivasti aikaa puhelinaikana.

Sydänäänistä en muista. Pitää katsoa neuvolakortista illalla.
 
Mulla on neuvola 18.12, mutta silloin ei ultrata vaan kuunnellaan, ja silloin on kyllä niin vähän viikkoja, että neukkutätsä sanos, ettei suurella todennäköisyydellä kyllä kuulu. Eihän varhaisultrassakaan syke vielä kuulu, mutta se näkyis ainakin.

Muokssss: Niin ja eka ultra mulla on sitten tammikuussa viikolla 1 tai 2. Onkohan se jo se np-ultra?

Pinsuli, ai sulla ultrataan heti ekassa neuvolassa - oi oon kateellinen.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan ilmeisesti viikolla 5 - plussattu pariin otteeseen viikko sitten ja myöskin lääkäriaseman verikokeen mukaan testi positiivinen! Kävin varhaisessa ultrassa yksityisellä viime viikolla :) Tosin ultrassa näkyi tossa kohtaa vasta ruskuaispussi kohdussa, ja näinpä gynekologi pyysi tulemaan uudemman kerran ensi viikon alkupuolella tarkistamaan, että sieltä löytyy myös sikiö, eikä ole tuulimuna.

Lopetin Nuvaringin käytön kesäkuussa, jonka jälkeen ehti tulla parit menkat. Kuukautiset jäivät pois elokuun alussa, ja tosi epäsäännöllisen kierron takia arvio onkin toi 5 viikkoa ruskuaispussin koon mukaan katsottuna. Ennen hormonaalisen ehkäisyn aloittamista menkat oli useita kuukausia poissa ja gynen mukaan munasarjoissa pientä rakkulaisuutta. Näin ollen hän oli tosi iloinen puolestani, että olen "jo" 5-6 kk yrittämisen jälkeen tullut raskaaksi :) Naimisiin mentiin kesäkuussa..!

Nyt tosiaan on aikamoista jännäämistä tää viikko, että onhan varmasti vauva kohdussa... Ruskuaispussi oli siis ihan kohdun sisällä, mutta gynekologi haluaa varmistaa asian ensi viikolla - kohtalaisen hermoja raastavaa odottelua!

Kuulostelen aika pitkälti koko ajan mahaa ja muutenkin oloja, aamuisin on ollut yökkäilyä, rinnat on turvonneet C -kupista D:hen ja ovat arat ihan eri lailla kuin koskaan aiemmin ja alavatsassa välillä hassua kuplintaa ja vihlaisuja. Ja ihan eka lapsi olisi tulossa, just ennen kolmeakymppiä :)

Jännittää!! Tsemppiä ja onnea kaikille tuoreille odottajille ja sormet ristissä, että kaikki menis mahdollisimman hyvin! :heart:

P.S. Vanhemmille kerrottiin jo, mutta vannotettiin olemaan kertomasta eteenpäin, kun vielä ei tiedetä onko kaikki ok... Töissäkin kerron varmaan vasta tammikuun lopulla, jos nyt pystyy pikkujouluissa ja muissa kinkereissä pitämään vielä salassa ja olemaan kiinnittämättä huomiota juomattomuudella!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä