vielä riisipuurosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä teen melkein aina sen maitojauheeseen niin etä ensin laitan vettä, sitten sekoitan maitojauheen ohjen mukaan ja keitän jonkun aikaa, sitten lisään riisit. Ja haudutuskattila o ehdoton, ei tarvitse koko ajan vahtia.

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
paketin ohjeen mukaan. hämmennän sekoitan hämmennän ja sekoitan miedolla lämmöllä KOKO ajan ja siltikin puuro palaa pohjaan... MIKSI

Kolikoita paksupohjaisen teräskattilan alle, ei pala pohjaan, toki sitäkin täytyy välillä sekoitella.
Itse käytän mehumaijan alinta osaa.

Riippuu tilanteesta :). Välillä teen paketin ohjeen mukaan (eli eka turotan riisit veteen ja sit maito), välillä pelkkään maitoon. Mut koskaan en laita niin paljon riisiä kun ohjeessa, haluun löysempää puuroa. Ja aina kerroskattilassa teen, koska muuten tasan palais pohjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
paketin ohjeen mukaan. hämmennän sekoitan hämmennän ja sekoitan miedolla lämmöllä KOKO ajan ja siltikin puuro palaa pohjaan... MIKSI

Minä kyllästyin pari vuotta sitten pelkäämään tuota pohjaanpalamista ja jatkuvaa hämmentämistä ja siirryin uuniriisipuuroon. Vaivatonta ja todella hyvää!

Pistäkääpä ensin nokare voita ja tippa vettä kattilan pohjalle. Kiehauttakaa.

Sitten vasta aloitatte sen puuron teon reseptienne mukaan.
Maito kuumennetaan maksimilämmöllä kiehuvaksi ja sitten pienennellään lieden lämpöä.

Ja kun sokoitetaan, niin kaavitaan sieltä pohjasta asti..

Itse käytän vanhaa alumiinikattilaa, paras kaikista. Eikä ikinä pala pohjaan... :)

Täällä yks "ruudinkeksijä" kyselee,että voiko riisipuuron tehdä sillai kerroskattilassa,että laittaa alimpaan vettä ja päälle sen kattilan johon laittaa maidon ja riisit...säästynkö sekoittamiselta ja pohjaanpalamiselta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa hyvä tulee:
Täällä yks "ruudinkeksijä" kyselee,että voiko riisipuuron tehdä sillai kerroskattilassa,että laittaa alimpaan vettä ja päälle sen kattilan johon laittaa maidon ja riisit...säästynkö sekoittamiselta ja pohjaanpalamiselta :ashamed:

No siis tälläsellä mä teen aina. Eikä pala pohjaan :D

Teen suoraan maitoon kerroskattilassa. Tai sitten uunissa.

Kyllä sitä on hyvä sekoittaa muutamaan kertaan.

Jep, juuri näin! Tosin kyllä sekoittaa kannattaa välillä, ja tarkistaa loppupuolella että aluskattilassa on vettä! Mutta pohjaan ei pala =)

Ensin kiehautan riisit vedessä, samalla laitan kerroskattilan jo kiehumaan ja maidon sinne lämpiämään (kestää aikansa). Sitten kaadan riisin maitoon, sekoitan hyvin ja annan kypsyä reilun tunnin. Nam, just eilen tehtiin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teen suoraan maitoon kerroskattilassa. Tai sitten uunissa.

Kyllä sitä on hyvä sekoittaa muutamaan kertaan.

Joo tottakai ymmärrän että muutaman kerran sekoittaa,mutta äitini istuu aina 1 1/2 tuntii kattilan vieressä ja keittää puuro...sille puurolle mikään ei kyllä mikään vedä vertoja,mutta itselle tuon ajan istuminen paikoillaan tuottaa tuskia :D

no minäkin kysyn jotai.. eli ku teen puuron laktoosittomaan maitoon ja sillä palaa AINA pohjaan se puuro. Ollaan yritetty tehdä myös vesihauteessa ja aina vaan palaa pohjaan :( olen pitkään jo miettinyt tuota kerroskattilaa, mutta pelottaa, että tuo maito palaa siinäkin pohjaan... harmittaa tosi lujaa ku meillä tykättäis tosi paljon riisipuurosta!

Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
no minäkin kysyn jotai.. eli ku teen puuron laktoosittomaan maitoon ja sillä palaa AINA pohjaan se puuro. Ollaan yritetty tehdä myös vesihauteessa ja aina vaan palaa pohjaan :( olen pitkään jo miettinyt tuota kerroskattilaa, mutta pelottaa, että tuo maito palaa siinäkin pohjaan... harmittaa tosi lujaa ku meillä tykättäis tosi paljon riisipuurosta!

ei kerroskattilassa pala pohjaan =)

Yhteistyössä