Vielä olis hakuaikaa kouluun, mutta kun ei saa tehtyä päätöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Syksyllä alkaisi mua kiinnostava koulutus aikuispuolella, mutta mietityttää se opiskelun järjestely.
Koulu toteutetaan pääasiassa iltaisin, etäopiskeluna, työssäoppimisena ja ryhmätöinä. Jonkin verran tuossa on ilmeisesti varaa muokata lukujärjestystä itselle sopivaksi.

Mietityttää vaan käytännön puoli lastenhoidon kannalta. Mies on päivät töissä, ja joutuisi sitten iltaisin hoitamaan lapset, kun mä opiskelen. Se tarkoittaisi sitä, ettei koko perheelle jää hirveästi viikolla yhteistä aikaa. Jaksaisikohan sellaista pari vuotta...
Ja toisaalta mies haluaisi tehdä iltatöitä, että saa ostettua velattomana kunnon auton, jos menen kouluun, se ei onnistu niin hyvin.

Mä kuitenkin todella haluaisin siihen kouluun, siis ihan oikeasti. Vaikka tolla alalla ei parhaat työllistymistilanteet ole, niin ala kiinnostaa todella!

No ilman tota autoon säästämistäkin mietityttää kuinka se käytännössä onnistuu jos äiti opiskelee illat kun on pieniä lapsia.

Jos jollain on kertoa kokemuksia miten on sujunut, niin mielellään luen :)

Kyllä kaikki järjestyy. Alan mielekkyys myös vaikuttaa siihen miltä opiskelu urakka tuntuu. Mulle ainakin opiskelu on ollut vain ja ainoastaan ihanaa, meillä tuo ukkokin monia päiviä putkeen töissä ja ite täytyy ottaa vastuu lapsista ja kodista suurimmaks osaks, silti ei ole rankkaa ollut :)

Mielekkäältä vaikuttaa. varmaksi on voi sanoa ilman kokemusta, mutta tuo ala taitaa olla just, eikä melkein sitä mitä haluan. Monipuolisuus antaa mahdollisuudet tosi moneen juttuun.

Ei tuo mieskään onneksi ole ehdottomasti vastaan mun suunnitelmiani, mutta ei se kyllä ole järin innostunutkaan.

mitä alaa haluat opiskella? :)
minäkin juuri laitoin hakupaperit meneen. katsotaan tuottaako tulosta. aikuislinja ja iltaisin. :) joten totta helvatassa lähet sinne opiskeleen!!

Yhteistyössä