vielä kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
Ihmeellistä, että aikuisten ihmisten pitää ääneen kertoa, että eivät pidä jostain nimestä.
Ja kun puhutaan lähiönimistä, niin yritetäänkö jotenkin halventaa lähiöissä asuvia. Mikä edes on lähiö? Miksi olisi huonompaa asua lähiössä kuin jossain maalla? Parempia ihmisiä ovat, koska käyttävät julkisia useammin kun taas maalla asuvat tarvitsevat aina autoja monin kappalein ja kuljetaan pitkiä matkoja töihin.
Ja jessika ja janina on hienoja nimiä, ei yhtään huonompia kuin muotinimet emmat ja siiritkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Samoilla perusteilla, miksi halvennat maalla asujia sanomalla että lähiössä asuu parempia ihmisiä... ;)

Minä sentään perustelin sanomani. Mutta "lähiönimi" vihjailee koko ajan että olisi jotenkin huonompi paikka asua tai huonompi ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Samoilla perusteilla, miksi halvennat maalla asujia sanomalla että lähiössä asuu parempia ihmisiä... ;)

Minä sentään perustelin sanomani. Mutta "lähiönimi" vihjailee koko ajan että olisi jotenkin huonompi paikka asua tai huonompi ihminen.

vaikka on parempi.

Aika jännä... Mä en ole ikinä osannut laittaa ihmisiä arvojärjestykseen asuinpaikan tai lasten nimien perusteella.
Mutta on se kiva että sä kerroit mulle paikkani tässä maailmassa. :saint: :D

vaikka on parempi.

Ei moro: me vasta persiistä ollaan: lähiössä eletään, paskalla palkalla molemmat, ei säästöjä mutta velkaa vaikka muille jakaa, volvo pihassa mutta sekin on pankin. :laugh: ja lapsillakin lähiönimet.

Mutta joku meidät kaupungilla ohimennen näkevä voisi jopa kuvitella että auto on säästöillä ostettu, asutaan kivalla alueella omakotitalossa, pihaa kiertäisi valkoinen aita ja kahdelle autolle olisi tallipaikat. (jos siis meillä on ollut hyvä aamu, ja ollaan ihmisten näköisinä liikenteeseen lähdetty)

Ei paljon säälittävämpää löydy. :D :laugh:

Aika jännä... Mä en ole ikinä osannut laittaa ihmisiä arvojärjestykseen asuinpaikan tai lasten nimien perusteella.

Niin, ärsyttää vaan, että puhutaan halveksivasti lähiönimistä.

Kyllä mä tiedän (vaikkei omien nimet taida niitä ollakaan). Se tuntuu vaan olevan niin että se on ihan sama mitä teet, aina joku valittaa.
Eikös se ole pääasia että itse tykkää nimestä. =) Mä ainakin olen erittäin tyytyväinen lasteni nimiin vaikka tytön nimi saakin yleensä nyrpistelyjä osakseen.

Ja minä asun omakotitalossa, mutta se on omakotilähiö. Ja ärsyttää tuollainen ihmisten halventaminen.

Ja minä asun omakotitalossa, mutta se on omakotilähiö. Ja ärsyttää tuollainen ihmisten halventaminen.

ja minun lapsen nimi ei ole jessika, mutta sen verran on empatiakykyä, että jos lapseni nimi olisi jessika, ja joka päivä tulisi ketju pidätkö nimistä ja jessika on lähiönimi, kyllä ei mukavalta tuntuisi. todella ala-arvoista.

Tämä vaan niille tiedoksi, jotka kuvittelevat olevansa parempi. Todella ala-arvoista touhua.

Yhteistyössä