vielä kerran, jos teidän lapsenne on syöneet tai juoneet jotain myrkyllistä, tai on sattunut joku onnettomuus tai

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
on jotain terveydellisiä ongelmia. niin tää ei ole mikään oikea paikka hakea apua.
jos epäilee että lapsi on syönyt tai juonut jotain myrkyllistä, niin myrkytyskeskuksesta saa äkkiä neuvoja, ei niin että ensin ryntää palstalle kirjoittamaan, että mun lapsi söi sitä ja tätä. onko myrkyllistä ja mitä tehdä. täältä saa kymmenen erilaista vastausta ja aika kuluu, kun oikean neuvon saa sieltä myrkytyskeskuksesta. tai kun lapsi lyö päänsä, niin oikea paikka kysyä neuvoa on päivystys, ei alkaa miettiä mikä niistä palstan 20 erilaisesta neuvosta on se oikea.
ja tuosta yhdestä ketjusta tuli vielä mieleen, että eihän palstalaiset voi oikeesti tietää miksi lapsi ei nuku tai miksi sille tulee ihottumaa. kyllä se on neuvolan ja lääkäreiden tehtävä selvittää nämä asiat. turha tänne on tulla sitten huutamaan, että mun lapsella oli se ja se pösilöt ja te sanoitte niin ja niin.

Samaa monasti ihmetellyt kuinka mammat ensin ryntää kaks plussalle panikoimaan :O Vastauksia tulee sivu tolkulla ja joku siellä välissä ehdottaakin jo että soita tk keskukseen/myrkytyskeskukseen ym. Sitten vasta monen tunnin jäölkeen usein aloittaja rohkaistuu soittamaan ja saa ne oikeat toiminta ohjeet.
Onko palsta jollekin "ylijumala" joka kertoo heti vastauksen?
Oppikaa suodattamaan vastauksia ja jos kyse lapsen/aikuisen/eläimen ym terveydestä niin aina ensin soittoa johonkin muualla kuin kone auki ja kaksplussalle

eipä kyllä ole ikinä tullut edes mieleen tulla kysymään täältä apua mihinkään... oikeesti täällä kun kukaan ei tiedä mistään mitään. paitsi ne pari päälle päsmäriä jotka LUULEVAT tietävänsä kaikesta kaiken ja olevansa aina oikeassa joka asiassa

Niinpä; Kyllä sen pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille vanhemmille että asiantuntevaa neuvoa saa myrkytyskeskuksesta jos lapsi on syönyt lääkkeitä tai jtn muuta myrkyllistä ja sairaustapauksissa, unettomuusasioissa lääkäristä, neuvolasta.

:O Täh?!?! Eikö palstalta saakkaan niitä oikeita vastauksia, ja nyt sen vasta kerroitte :O
Olen kaikki terveystietomme tänne kirjoitellut ja olen aina noudattanut ohjeitanne kirjaimellisesti ja ihmetellyt kun vaivat vaan lisääntyy :O
Myös herneen palkoja minulla kasvaa nenästä sillä otan kaikki aina tosissani ja en kestä jos joku minua kritisoi :(

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25084730:
hirvitti vaan kerran kun jonkun lapsi oli ottanut mummonsa jonkun lääkkeen ja äiti ryntäsi kyselemään palstalta mitä tehdään neuvoa. tosin provo tuo nyt lie ollut.

Toivottavasti oli provo :O
Vastaaviin monasti palstalla törmännyt ja kyllä ihmettelen kuinka ensin mammoille tuleekin mieleen 2+

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25084730:
hirvitti vaan kerran kun jonkun lapsi oli ottanut mummonsa jonkun lääkkeen ja äiti ryntäsi kyselemään palstalta mitä tehdään neuvoa. tosin provo tuo nyt lie ollut.

Meillä esikoinen ollessaan 2v tyhjensi isoäitinsä viikkolääkerasian...ei olisi tullut mieleenkään lähteä kyselemään joltain palstalta mitä tehdä...silloin painettiin hätävilkut päällä tk:n; missä ensiapua ja sitten ambulanssilla sairaalaan ja siellä sydänvalvomoon piuhoihin kiinni.Nopeammin olimme tk:ssa kuin olisimme odottaneet autoa kotiin.

Meillä esikoinen ollessaan 2v tyhjensi isoäitinsä viikkolääkerasian...ei olisi tullut mieleenkään lähteä kyselemään joltain palstalta mitä tehdä...silloin painettiin hätävilkut päällä tk:n; missä ensiapua ja sitten ambulanssilla sairaalaan ja siellä sydänvalvomoon piuhoihin kiinni.Nopeammin olimme tk:ssa kuin olisimme odottaneet autoa kotiin.
niin monesti selvii omalla autolla äkimmin lääkäriin kuin ambulanssilla.

Yhteistyössä