Viekö masennuslääkkeet itkun ja tunteet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen

Vieras
Oletteko huomanneet että masennuslääkkeet leikkaisi positiivisia tunteita pois??Esim. empatiakykyä, rakkauden tunteita ym.?? Entä itku, pystytkö itkemään??

Itse en pysty itkemän, ja tunteet aika jäässä :(

Ja muistathan, että pelkkä masennus ei ole aina oikea diagnoosi. Tätini söi pari vuotta mielialalääkkeitä turhaan, kunnes luki artikkelin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Tyroksiinihoito alkoi auttamaan! =)

En ole huomannut, että masennuslääkkeet leikkaisi positiivisia tunteita pois tai kykyä itkeä. Mutta tunnelukkojen ja masennuksen takia on kyllä ollut vaikea tunteaa positiivisia tunteita. Itselläni tunteiden tunnistamisessa on helpottanut tunnepäiväkirjan pitäminen (eli kirjoitan rehellisesti ja sensuroimatta tunteitani ja tuntojani päiväkirjaan) ja terapeuttinen työskentely.

Sen olen tosin huomannut että Cipramil esim. heikentää kykyä saada orgasmia.

Mutta jokainen on yksilö ja lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti. Voimia sairauden kanssa olemiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Meina:
En ole huomannut, että masennuslääkkeet leikkaisi positiivisia tunteita pois tai kykyä itkeä. Mutta tunnelukkojen ja masennuksen takia on kyllä ollut vaikea tunteaa positiivisia tunteita. Itselläni tunteiden tunnistamisessa on helpottanut tunnepäiväkirjan pitäminen (eli kirjoitan rehellisesti ja sensuroimatta tunteitani ja tuntojani päiväkirjaan) ja terapeuttinen työskentely.

Sen olen tosin huomannut että Cipramil esim. heikentää kykyä saada orgasmia.

Mutta jokainen on yksilö ja lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti. Voimia sairauden kanssa olemiseen!

Mulla myös citalopram... tosin vasta kolme viikkoa syönyt.

No minulla se itse masennus on jo vienyt nuo kaikki tunteet, mutta lääkityksen alkaessa toki oireet pahenivat ja pikkuhiljaa tullut välillä parempia päiviä, mutta ei ne tunteetkaan ole kunnolla palautuneet..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minulla se itse masennus on jo vienyt nuo kaikki tunteet, mutta lääkityksen alkaessa toki oireet pahenivat ja pikkuhiljaa tullut välillä parempia päiviä, mutta ei ne tunteetkaan ole kunnolla palautuneet..

Ehkä se mullakin menee noin...

Yhteistyössä