Vhh-ihmiset, oletteko vähentäneet myös lasten hiilareita vai annatteko vapaasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daall
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

daall

Vieras
http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/viljojen-gluteeni-huumeiden-listalle-t39451.html

Itse olen toistaiseksi vähentänyt vain itse, mutta tulee mileen, miksi lapsille antaa sellasta pa..aa,,,

Lapsilta en ole vähentänyt, mutta alkanut tarjota enemmän proteiinia, syystä että tarhassa ruoka on todella hiilaripainotteista. Keitän lapsille usein aamupalaksi tai iltapalaksi puuron kanssa kanannmunia.

Pullaa ja muita herkkuja syödään muutenkin tosi harvoin, kun vanhemmat ei syö niin en ole viitsinyt lapsillekaan erikseen ostaa. Hedelmiä syövät käytännössä joka päivä, itse tosi harvoin niitä syön.

Olen yrittänyt vähentää ja siirtyä ainakin tummaan makaroniin/riisiin ja jättämään namit vain karkkipäivänä pieneen pussiin. Siitäkin syystä, että mun poika on perusluonteeltaan ihan mielettömän vilkas ja huono keskittymään ja huomaan että kun kotona syö edes pikkuisen vähähiilarisemmin niin koulussakin menee tunnit paremmin ja kotona ei ole ollenkaan niin levoton.

Juu. Ei meidän lapsi (2 v) ole koskaan kotona syönyt makaroonia, riisiä eikä perunaa. Leipää satunnaisesti. Uunipuuroa ehkä kerran kuussa.

Hiilarinsa saa hedelmistä ja marjoista sekä kasviksista.