Vettä lorahti emättimestä, voiko valkovuoto olla kuin vettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eini"

Vieras
Minulla tänään tippui (siis oikesti tippui, ei valunut) varmaan puoli desilitraa vedenkaltaista nestettä aivan yllättäen alapäästä. Alushousut, shortsit ja jopa toinen sukka kastuivat.

Mitä ihmettä tämä voi olla? Minulta on kaksi kertaa mennyt lapsivedet, mutt anyt en ole takuulla raskaana. Neste tuoksui erittäin laimeasti valkovuodolta, missään nimessä ei virtsalta. Voiko valkovuoto tuollalailla vain lorahtaa emättimestä? Itselläni on välillä aika ohuttakin, mutta ei ikinä ole ollut kuin vettä.

En ollut uimassa ennen kuin tämä tapahtui, enkä muutenkaan ainakaan pariin viikkoon ole ollut vedessä.

Itselleni tapahtunut nyt helteellä vastaavasti. Muutenkin tällä hetkellä runsaasti valkovuotoa. Pari kertaa oikein heilahtanut. Ei haise epäilyttävälle niin en ole huolestunut.

No ei toi nyt ihan normaalia ole. Oman mielenterveyteni vuoksi soittaisin maanantaina lääkärille.

Oon kyllä tottunut siihen, että ovulaation aikaan valkovuotoa tulee runsaasti, löysääkin, mutta ei sitä nyt paljoa pitäisi tulla.

Eikö täällä muuten joku aika sitten joku miettinyt, että mikä on, kun aamulla heräsi lätäköstä? Mikäköhän hällä oli?

Suosittelen lukemaan emättimen toiminnasta esim. englanninkielisestä Wikipediasta. Jos ei kirvelyä tms. epämukavia tuntemuksia, olet melko varmasti vaginaalisesti terveiden kirjoissa.

Mulla ovisaikaan valkovuoto on kyllä runsasta, mutta ei todellakaan vetistä vaan just semmoista tahmeaa, paksua limaa. :X

Jokin kystan puhkeaminen mulle tulis tuosta ekana mieleen. (Joskus kauan sitten poskiontelossa muhinut kysta puhkesi nuhan aikaan, ja juurikin tuli "vettä" sieraimesta niiston jälkeen ihan helvetisti. Arvatkaa vaan, säikähdinkö. Mutta siis, kystalta kuulostaa.)

Kiitos vastaajille.

Entä jos siis kysta puhjennut, pitäisiko sen takia käydä lääkärillä? Joskus minulla ollut joku kysta tms. emättimessä ja siitä tuli verta, tarkistutin sen jo ennen puhkeamista eikä puhkeamisen takia tarvinnut käydä uudestaan gynella.

Yhteistyössä