Vetoomus: Älä äänestä demareita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha porvari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha porvari

Vieras
Toivottavasti Unelma-Juttakin lukee oheisen Pravdan jutun kuinka päin helvettiä menee kun yksityistetään ;)

http://www.hs.fi/tulosta/1135240141480

Kodinhoitajat kävivät kolme kertaa viikossa. "Kääntyivät ja menivät pois. Ei niillä käynneillä tainnut muuta tarkoitusta olla kuin tarkistaa, että minä olen hengissä."

Ruoan Virtanen tilasi kauppakassipalvelusta. Kauppakassi tuli kerran viikossa. Jos maito ehti sillä välin hapantua, kotihoitoa oli kielletty hakemasta lisää. Ulos Virtanen pääsi naapurin taluttamana muutaman kerran viikossa.

Syyskuun alussa Virtasen elämä muuttui, kun kaupunki päätti ostaa palvelut yksityiseltä yritykseltä.

"Uudet hoitajat laittavat ruuan, siivoavat ja suihkuttavat. Joka päivä käymme yhdessä ulkona ja kaupassa. On niin mukavaa päästä taas itse kassalle maksamaan."

Iltahoitaja istuu Virtasen seurana tunnin. Juo iltateen.

"Nyt on hyvin. Mutta sitä minä joskus mietin, että miten niiden edellisten hommiin ei kuulunut mikään, kun nämä uudet tekevät kaiken? Lisäksi olisi kauhean kiva tietää, mitä tämä kaikki maksaa", entinen palkanlaskija naurahtaa.

Mäpä en äänestä ketään, ihan siitä syystä, et kaikki lupaa vaikka ja mitä ja todellisuudessa niitä ei saada aikaiseksi.. En koskaan äänestä kunnallisvaaleissa.

Aina kannattaa äänestää, muuten ei ole syytä valittaa. Mutta kannattaa miettiä tarkkaan, onko asiat niin kuin niiden haluaisi olevan, ja jos eivät ole, niin ehkä silloin on aika vaihtaa päättävät ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Mä äänestänkin vihreitä.

Vihreät ovat vielä pahempia veronkiristäjiä! Tuosta oli radiossa juttuakin. Yleensäkään noita vasemmistopellejä (ml vihreät) EI kannata äänestää.

Alkuperäinen kirjoittaja politiikan tutkija:
Mä äänestänkin vihreitä.

Vihreät ovat vielä pahempia veronkiristäjiä! Tuosta oli radiossa juttuakin. Yleensäkään noita vasemmistopellejä (ml vihreät) EI kannata äänestää.

Palvelut vain pois kaikilta mummoilta ja muilta, jotka eivät itse kykene maksamaan, niinkö? Mistä helvetistä tuonkin mummon hoito maksetaan, ellei verovaroista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitään suurista puolueista ei mielestäni kannata äänestää.

Just tänään juteltiin asiasta systerin kanssa. Systeri oli löytänyt mieleisensä ehdokkaan pienestä puoleesta. Ikävä kyllä yksilön merkitys politiikassa on aika mitätön ja pienellä puolueella ei ole juurikaan päätösvaltaa. Niiinpä systerikin koittaa etsiä ehdokasta jostain sellaisesta puolueesta, jolla olisi jotain vaikutusvaltaa asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:
Mäpä en äänestä ketään, ihan siitä syystä, et kaikki lupaa vaikka ja mitä ja todellisuudessa niitä ei saada aikaiseksi.. En koskaan äänestä kunnallisvaaleissa.

Kunnallisvaaleissahan just kannattaa äänestää!

Alkuperäinen kirjoittaja Niin että :
Mä äänestänkin vihreitä.

Palvelut vain pois kaikilta mummoilta ja muilta, jotka eivät itse kykene maksamaan, niinkö? Mistä helvetistä tuonkin mummon hoito maksetaan, ellei verovaroista?

Verovaroista maksetaan hyvinkin kaikenlaista. Suomen kokonaisveroaste on 3. korkein maailmassa, joten vähän vähemmilläkin veroilla pitäisi saada mummot kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitään suurista puolueista ei mielestäni kannata äänestää.

Just tänään juteltiin asiasta systerin kanssa. Systeri oli löytänyt mieleisensä ehdokkaan pienestä puoleesta. Ikävä kyllä yksilön merkitys politiikassa on aika mitätön ja pienellä puolueella ei ole juurikaan päätösvaltaa. Niiinpä systerikin koittaa etsiä ehdokasta jostain sellaisesta puolueesta, jolla olisi jotain vaikutusvaltaa asioihin.

Kyllä muutos on se mitä tarvitaan, ja sitä ei tule tapahtumaan ikinä, jos kaikki vain jatkavat suurten puolueiden kannattamista (ja myös valitusta siitä, kuinka kaikki mättää). Puoluekentässä ei voi tapahtua muutosta muuta kuin vaalien aikana.

Mä äänestäisin ehdottomasti vihreitä, jos vihreät eivät niin hanakasti olisi kiristämässä mun verotustani. Ihan tässä saa riittävästi paiskia töitä (sellaset 60-70 tuntia viikossa ) , jotta saa yh:na asuntolainansa maksettua ja lapsensa koulutettua. Vihreiden arvomaailma olisi just mun arvomaailmani, mutta luultavasti mulla ei ole vielämuutamaan vuoteen "varaa" äänestää vihreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Mä äänestänkin vihreitä.

Verovaroista maksetaan hyvinkin kaikenlaista. Suomen kokonaisveroaste on 3. korkein maailmassa, joten vähän vähemmilläkin veroilla pitäisi saada mummot kuntoon.

Kokonaisveroasteesta on ihan turha vikistä, ellei ota ja laske siitä ulos kaikkia niitä tulonsiirtoja, joita suomalaiset saa. Sitten kun vertaat sitä lukua muihin maihin, niin huomaat ihmeellisiä asioita. Typerys.

Vaalikoneessa on muuten hauska kysymys: "Sosiaalihuollon asiakkaaksi ja tuelle pääsee nykyisin liian helposti?"

Sosiaalihuollon asiakas on esim. päiväkodissa oleva lapsi ja vanhainkodin asukas.

Niin, mitä tähän kysymykseen pitikään vastata?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Mä äänestänkin vihreitä.

Niin ja hommat voidaan tehdä hyvin (=porvarivetoisesti) tai huonosti (=demarivetoisesti) kuten esimerkki osoittaa. Isoja eroja veronmaksajan kannalta ei varmastikaan ole itse veroissa, mutta pääasia, että homma toimii nyt!

Kyllä muutos on se mitä tarvitaan, ja sitä ei tule tapahtumaan ikinä, jos kaikki vain jatkavat suurten puolueiden kannattamista (ja myös valitusta siitä, kuinka kaikki mättää). Puoluekentässä ei voi tapahtua muutosta muuta kuin vaalien aikana.
Toi on ihan totta. MUtta miksi äänestää puoöluetta, joka ajaisi sun asiaasi 20 vuoden päästä eikä nyt, kun sitä asioidesi ajajaa tarvitsisit? Minusta vaalit on juuri sitä, että äänestät sellaista henkilöä, joka parhaiten ajaa sinun asiaasi juuri nyt, tässä elämäntilanteessasi.

Yhteistyössä