Vetistä valkovuotoa vai lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv31
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv31

Vieras
Jotain holahti pikkareihin ja en heti tarkistanut asiaa. No vessaan mennessä huomasin että se jotain oli ihan kirkasta nestetää joka siis kastanut pikkarit läpi asti. Aikaisemmin ei näin vetistä valkovuotoa ole tullut, mutta toki sekin on mahdollista. Mutta heti sitten miettii että jos onkin lapsivettä, alavatsa ja selkä särkee, mutta sekin voi johtua mistä vain. Jotenkin en itse usko että olis lapsivettä ja eikö sitten uusiudu jos lapsivettä ni holahtaa uudelleenkin?

Mulla loppuraskaudessa valkovuotoa tuli rutkasti, ja tosi vetistä. Mutta varmuuden vuoksi voit ehkä käydä testauttamassa, ettei ole lapsivettä. Siihen on käsittääkseni olemassa joku ihan simppeli testi, jonka ne tekee neuvolassa/synnärillä.

Kumpaa vain, todennäkösintä kuitenkin ehkä, että valkovuotoa. Se kun voi olla noilla viikoilla TOSI vetistä ja sitä voi tulla paljon. Mutta sitä voi tulla myös uudestaan ihan samoin kuin lapsivettä.

Mulle annettiin ohjeeksi, että jos niin paljon tulee, että päälihousut kastuu tai jos oikein kovasti epäilyttää, ei auta kuin lähteä äitipolille tarkistuttamaan. Siellä on raskaustestin tapainen tikku, jolla testataan, kumpaa se on. Esikoisesta jouduinkin käymään, toisesta ei onneksi koskaan tuota tullut (siis ei edes niin vetistä valkovuotoa, että ois epäillyt).

No jos lähtee neuvolaan tai synnärille testaamaan että onko vai ei, niin saako ne otettua tuosta kohdunsuulta sen testin, pikkareista vai pikkuhousun suojasta? Harmi ku mulla sattuu olemaan valkoset pikkarit just, ni en sitten tiiä jääkö tahra vai ei? Nyt laitoin suojan pöksyihin... Ja ei varmaan ole vaarallista seurata asiaa esim. vuorokausi? Jos tulee enemmän niin sitten näytille.

no et sä voi noilla viikoilla jäädä vuorokaudeks odottelemaan jos on epäilys että on lapsivettä koska silloin yleensä tökätään kortisonit jne.
täällä ainakin pyöräytetään vanupuikolla emättimestä, neuvolassa ei tosin ole noita.

Pikkarit tarkisettu ja kyllä näissä valkoisissakin näkyi vaalea tahra eli luultavasti vain vetistä valkovuotoa. Mutta toki seuraan tilannetta .

Yhteistyössä