Vetäsinkö turhasta herneet nenään? (synttärien muistamisesta kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "unohdettu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"unohdettu"

Vieras
Ikään mulla JO +30v. mutta itse pyrin muistamaan kaikkien läheisten ja hyvien ystävien syntymäpäivät ym. Täytin vuosia jokin aika sitten, mutta kahdesta hyvästä ystävästä ei kumpikaan muistanut.. Tai no muisti, toinen tekstiviestillä ja toinen facebookissa onnitteli. Tapana ei ole mitään synttäreitä enää tällä iällä viettää, keitän kyllä kahvit jos vieraita tulee tai haluaa tulla. Nyt pyysin molempia käymään jos haluavat käydä. Lopputulos: toinen ei tullut hyvästä syystä ja toinen vastasi ympäripyöreästi ettei pääse käymään. Katsotaan joskus toiste ja sitä rataa oli hänen vastaus..

Kysymys ei siis ole siitä, että en saanut lahjaa! Ehei!! Vaan jotenkin odotin, että olisi tullut edes puh.soitto tai kortti postissa tai jotain, mut ei.. Asutaan kaikki "lähellä", että ei ole mistään reissamisesta toiseen kaupunkiin kyse. Jotenkin loukkaannuin, turhastako? Olen pitänyt hyvinä ystävinä ja aina ollaan toisiamme muistettu edes kortilla ja välillä jollain pienellä lahjallakin, mut nyt ei mitään. Nyt ei sitten ole mitään kuulunut tämän jälkeen, enkä ole paljoa perään kysellyt..

Vasta jokin aika sitten kamalassa kiireessä ym. ostin toiselle pienen lahjan ja kortin, vaikka en päässyt hänen juhlissaan käymään. Syy:kutsu oli sellaisena päivänä ettei mitään mahd.töiden ym. takia ja perheessämme sairastettiin, joten kai nyt kuka tahansa jättää väliin. Tämän jälkeen ei ole ollut mahd.käydä, koska taas siinä perheessä on sairasteltu ihan urakalla:noroa ym. niin eipä ole tarvinnut mennä.

No,joka tapauksessa tunnen oloni hölmöksi. Minä muistin näiden ystävien, mutta he eivät minun. Ehkä olen sitten vaan idiootti, joka tälläisesta loukkaantuu mut jäi vaan vähän kaivelemaan.. Kiitos :)

Niinpä taisin! Mutta ehkä tästä lähtien itsekin mietin, stressaanko kiireissäni jonkun aikuisen kaverin synttäreistä.. Mutta siis edelleen, en mitään lahjaa odottanut vaan ois ollut kiva saa edes jotain konkreettista esim.kortti. Minkäs sille teen, että pelkkä onnittelu jossain naamakirjassa "läheiseltä" ei ole sellainen minulle läheinen tapa..

Noh, eniten iloa toisten muistaminen tuottaa, ellei odota vastamuistamista. Jos muistamisen tekee vain hyvästä tavasta tai vastapalveluksen toivossa, ei kannata muistaakaan.
Ja varmaan melko monet eivät pidä 30+ synttäreitä enää niin kauheen tärkeinä, että ostaisivat lahjan jolleivat pääse tulemaan.
Relaa vähän, äläkä odota muistamisia synttärinä. Yllätys on sitä mukavampi, jos joskus joku muistaakin!

Täytyy relata joo :) Tiedän itsekin että kuulostaa tosi tyhmälle ja lapselliselle kiukuttelulle.. Itse vaan olen aina muistanut läheisiä, vaikka en ole synttäreille tms. päässytkään. Ehkä pitäis itsekin miettiä mikä on aiheellista ja mikä ei.. Kuten jo mainitsin, että toiselle ystävälleni hirveessä kiireessä etsin jotain lahjaa ja toimitin, vaikka en päässy edes käymään. Ja oikeessa olette tuossakin:että siis on muistettu, mut tapa ei vaan mua miellyttänyt. Ei tällä iällä siis tarvii mitään juhlia ym.viettääkään, pyöreät vuodet on sitten erikseen ;) Mutta meillä on vaan tapana ollut, että käydään yleensä toistemme luona synttäreiden aikaan.

Siis toinen lähetti tekstarin ja toinen onnitteli FB:ssa. Mitä ihmettä olisi vielä pitänyt tehdä? Tupalonnitella puheluin tai tietysti vielä mieluummin etanamailin kautta kortilla ja paketilla? Tulla käymään syli täynnä ruusuja? Järjestää yllätysjuhlat? Haloo! Hanki elämä niin saat asiat oikeeseen suhteeseen!!! Sun kavereillasi se elämä jo ilemisesti on...

[QUOTE="www";23098348]Siis toinen lähetti tekstarin ja toinen onnitteli FB:ssa. Mitä ihmettä olisi vielä pitänyt tehdä? Tupalonnitella puheluin tai tietysti vielä mieluummin etanamailin kautta kortilla ja paketilla? Tulla käymään syli täynnä ruusuja? Järjestää yllätysjuhlat? Haloo! Hanki elämä niin saat asiat oikeeseen suhteeseen!!! Sun kavereillasi se elämä jo ilemisesti on...[/QUOTE]

Katsos kun meillä on tapana ollut "muistaa" jollain tavoin, vaikka pelkällä kortilla!! Niin on ollut tähän asti, niin siksi tätä asiaa ihmettelin.. Minkäs sille voin, että tykkään enemmän kortista kun jostain fb:n 1xmiljoona "onnea" lauseesta niin voi voi!!! Ja minähän sanoin jo, että vedin sen herneen nenään turhasta ;) Täytyy tyytyä tähän ja siihen, että edes joku muistaa onnitella!

Yhteistyössä