Vessaton työ ja suolistosairaus. Help!

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos tuo on sun suolistolle rauhallinen vaihe, nii sit et vain sovellu kyseiseen työhön.
Muuten hakeudut sinne erikoislääkärille.
Ja tosissaan teet sen valituksen lääkäristä.
Ei tuo todellakaan ollut asianmukaista neuvontaa.

Kumpi oli ensin, työ vai sairaus??
Jos oli työ, nii työnantaja on velvollinen mahdollisuuksien mukaan järjestämään sinulle sopivamman työtehtävän. Mutta jos sinulla jo oli tuo sairaus, nii sit työnantaja voi sanoa vain että tsemppiä jatkoon

vierailija
Kuten Paula sanoin, sinulla on hyviäkin pointteja. Mutta esim.lääkkeet tuomitset aina täysin. Etkö ymmärrä, että kroonisesti sairas voi tarvita niitä lääkeitä, eikä Lidlin luomuvoi tai oman maan perunat meitä paranna?
Ja sitten tähystykset ja koepalat. On tosiasia, että ibd-sairauksiin liittyy kohonnut syöpäriski. Paula tuomitsee koepalatkin. Eihän tuollaiset tutkimukset hyväksi aina ole, mutta pitäisikö syövän sitten antaa vaan muhia niinkauna kun on myöhäistä?
Ja tiedän myös ihmisiä, joille suolenpoisto ja pysyvä avanne antoi elämän takaisin.

Anteeksi kun eksyi sivuraiteelle, mutta Paula, sinä et tätä sairasta, sinä et voi tietää mitä elämä tämän kanssa on.

vierailija
Pakko vielä jatkaa..Nykytilanteesta en tiedä, mutta monia vuosia sitten Paula kirjoitteli tulehduksellisia suolistosairauksia sairastavien vertaistukifoorumilla.
Toistan varmasti itseäni, kun uskon hänen tarkoittavan hyvää. Mutta ei todellakaan tuntunut hyvältä vasta sairastuneena ja vakavasti sairaana lukea miten hän on jättänyt aina migreenilääkkeensäkin hakematta. Sillä hän kehuskelee täälläkin. Eihän meistä kukaan huvikseen näitä syö. Itse ainakin pidän niin minimissä kuin vaan voin. Moni Paulan vinkeistä sopii terveelle, joka haluaa ehkäistä suolisto-ongelmia. Mutta jos sellaiseen on sairastunut jo, niin lääkkeet ja jopa leikkaukset ovat ainoa vaihtoehto.

Nämä ovat autoimmuunisairauksia joissa elimistö hyökkää itseään vastaan. Voi Paula, jos vaan voisin sinun laillasi elää lääkkeetöntä ja tervettä elämää niin usko pois, sen tekisin. Ja taatusti moni muukin sairas.

vierailija
Pakko vielä jatkaa..Nykytilanteesta en tiedä, mutta monia vuosia sitten Paula kirjoitteli tulehduksellisia suolistosairauksia sairastavien vertaistukifoorumilla.
Toistan varmasti itseäni, kun uskon hänen tarkoittavan hyvää. Mutta ei todellakaan tuntunut hyvältä vasta sairastuneena ja vakavasti sairaana lukea miten hän on jättänyt aina migreenilääkkeensäkin hakematta. Sillä hän kehuskelee täälläkin. Eihän meistä kukaan huvikseen näitä syö. Itse ainakin pidän niin minimissä kuin vaan voin. Moni Paulan vinkeistä sopii terveelle, joka haluaa ehkäistä suolisto-ongelmia. Mutta jos sellaiseen on sairastunut jo, niin lääkkeet ja jopa leikkaukset ovat ainoa vaihtoehto.

Nämä ovat autoimmuunisairauksia joissa elimistö hyökkää itseään vastaan. Voi Paula, jos vaan voisin sinun laillasi elää lääkkeetöntä ja tervettä elämää niin usko pois, sen tekisin. Ja taatusti moni muukin sairas.
Kannattaa myös ymmärtää ettei se ole sama asia kuin terve jos kuvittelee voivansa jättää lääkkeet syömättä, meinaan niitä psyykelääkkeitä. Niistä ilman moni kuvittelee olevansa täysin terve ja neuvoo muita tekemää samanlailla..

Suolistosairaudet on niin elämää lamauttavia ettei sitä moni uskokaan. Eikä kyse ole mistään pikku flunssasta mihin voidaan ottaa burana ja levätä pari päivää Ihmiset eivät tiedä, ja kuvittelevat olevansa suolistosairaita kun vatsa vähän turvottaa pitsan jälkeen..... He eivät tiedä kivuista, sairauksista, ripulista ja verestä mitään.
T_teitä hoitava.

vierailija

Nämä ovat autoimmuunisairauksia joissa elimistö hyökkää itseään vastaan. Voi Paula, jos vaan voisin sinun laillasi elää lääkkeetöntä ja tervettä elämää niin usko pois, sen tekisin. Ja taatusti moni muukin sairas
.
Suoraan on monikin sanonut, ettei ala lukemaan tuoteselosteita, vaan syö mieluummin estolääkkeitä. Sillehän en mitään voi, mutta varsinkin suolisairaissa taisi olla useampikin sellaisella? Selvisi vasta älkeenpäin. Muuntogeeniset ainekset ovat suolistoautien pääsyyllisiä, jos lyhyesti täytyy kertoa - ja natrimlauryylisulfaatti lääkkeissä.
http://plagiointitutkija.blogspot.fi/2010/11/rikollista-rahaa-tieteenteon-nimissa.html

vierailija
No miten olisi sitten hiilitabletti? Vai tuomitseeko Paula senkin?
Lääkehiilikö? En ole maistanut muuta kuin karkeissa. Ne taas voivat estää lääkeaineiden imeytymisen, jos lääkkeitä on käytössä. Auttaako ne sitten jotenkin? Omalla vastuulla kun ottaa jotakin sellaista, mistä lääkäri ei tiedä, menee se lääkärin tekemä suunnitelma pieleen. Siinä ei mun mielestä ole muuta vaihtoehtoa, kuin tehdä just niinkuin se lääkäri on neuvonut, että yleensä pystyisi jostakin mitenkään vastuuta kantamaan. Mut sairaslomaa on saatava eikä sitä muut voi myöntää, kuin lääkärit. Entiset lääkkeet pitäisi aina purkaa pois vähitellen ennen kuin aloittaa uuden. Kokeilujahan ne enimmäkseen ovat olleet ja mun migreeni on tosiaankin pysynyt poissa sopivalla ruokavaliolla. "Ulkona" en syökään koskaan, joten aika helppo "hoito" on, kenen tahansa toteutettavissa - paitsi pikkulapset tietysti kärsivät siitä, millä vanhemmat kaappinsa täyttävät:sick::confused:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2000/10/02/kuopiolainen-aivoleikkaus-tieteen-rahoitus-osa-i-kasikirjoitus

vierailija
Kuten Paula sanoin, sinulla on hyviäkin pointteja. Mutta esim.lääkkeet tuomitset aina täysin. Etkö ymmärrä, että kroonisesti sairas voi tarvita niitä lääkeitä, eikä Lidlin luomuvoi tai oman maan perunat meitä paranna?
Ja sitten tähystykset ja koepalat. On tosiasia, että ibd-sairauksiin liittyy kohonnut syöpäriski. Paula tuomitsee koepalatkin. Eihän tuollaiset tutkimukset hyväksi aina ole, mutta pitäisikö syövän sitten antaa vaan muhia niinkauna kun on myöhäistä?
Ja tiedän myös ihmisiä, joille suolenpoisto ja pysyvä avanne antoi elämän takaisin.

Anteeksi kun eksyi sivuraiteelle, mutta Paula, sinä et tätä sairasta, sinä et voi tietää mitä elämä tämän kanssa on
.
Tiedän, koska tunsin hyvin sen kaverin, joka pyysi puolestaan kirjoittamaan sen tarinansa paranemisestaan. Hän oli järkyttynyt siitä laimeasta vastaanotosta palstalla - eikä se siellä kauaan ollutkaan. Hän ei kuollut suolisairauteen, mutta ilman häntä en olisi itse huomannut, että sairaiden lehdessä kaikki tukihenkilöt olivat leikattuja tai avanteen omaavia.
Tuota ei silloin vielä ollut mahdollista nähdä.
En ole koskaan ostanut niitä migreeninestolääkkeitä, mitkä mulle on määrätty - enkä siis koskaan kokeillut yhtäkään valmistetta. Hyvin helposti sellaisen lääkityksen on siis saanut kaikki muutkin, eikä siinä kukaan kysynyt, ootko syönyt aromisuolaa tai pansuolaa esimerkiksi - niistä ainakin tulis totaalinen kooma:-(

vierailija
Suoraan on monikin sanonut, ettei ala lukemaan tuoteselosteita, vaan syö mieluummin estolääkkeitä. Sillehän en mitään voi, mutta varsinkin suolisairaissa taisi olla useampikin sellaisella? Selvisi vasta älkeenpäin. Muuntogeeniset ainekset ovat suolistoautien pääsyyllisiä, jos lyhyesti täytyy kertoa - ja natrimlauryylisulfaatti lääkkeissä.
http://plagiointitutkija.blogspot.fi/2010/11/rikollista-rahaa-tieteenteon-nimissa.html
Vaikka olisi kuinka moni sanonut, niin on myös minunkaltaisia, jotka lukee ruokien ja myös lääkkeiden tuoteselosteet. Ei samperi soikoon ole kyse siitä, että söisi lääkkeitä mieluummin, vaan on PAKKO. Vaikka ihan turha tätä kai sinulle on selittää..
Ja ainakaan minun kohdallani ei ole kyse estolääkkeistä vaan sairauden hoidosta. Ruokavaliolla voi vaikuttaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta sinun Paula kannattaa tutustua aiheeseen autoimmuunisairaudet.

Kiitos sinulle hoitaja :) Sinä tiedät mitä tämä on, ja aivan ihania hoitajia olen sairaalassa kohdannut. Kiitos teille.

vierailija
Tiedän, koska tunsin hyvin sen kaverin, joka pyysi puolestaan kirjoittamaan sen tarinansa paranemisestaan. Hän oli järkyttynyt siitä laimeasta vastaanotosta palstalla - eikä se siellä kauaan ollutkaan. Hän ei kuollut suolisairauteen, mutta ilman häntä en olisi itse huomannut, että sairaiden lehdessä kaikki tukihenkilöt olivat leikattuja tai avanteen omaavia.
Tuota ei silloin vielä ollut mahdollista nähdä.
En ole koskaan ostanut niitä migreeninestolääkkeitä, mitkä mulle on määrätty - enkä siis koskaan kokeillut yhtäkään valmistetta. Hyvin helposti sellaisen lääkityksen on siis saanut kaikki muutkin, eikä siinä kukaan kysynyt, ootko syönyt aromisuolaa tai pansuolaa esimerkiksi - niistä ainakin tulis totaalinen kooma:-(
Ai meinaatko, että jokainen sairastunut on samanlainen? Jos tämä kaveri on parantunut ruokavaliolla, se ei päde kaikkiin. Niinkuin lääkkeettömyys ei kaikkiin migreenipotilaisiinkaan. Entäs monisairaat? Puretaanko edellisen /edellisten sairauksien lääkkeet pois ennekuin aletaan hoitaa seuraavaa vaivaa? Mites syntymästään asti sairaat ihmiset? Pitäisikö vaan jättää lääkkeet antamatta vauvalle tai pikkulapselle? He eivät selviäisi siihen ikään, että voisivat palstoilla kehuskella lääkkeettömyydellään.

vierailija
Ei todellakaan parantunut ruokavaliolla, vaan mun migreeni on pysynyt poissa. Mutta leikata häntä ei tarvinnut. Nukkui nukkui ja nukkuin, mitä ei moni suolisairas pysty koskaan tekemään. Ja omalla ruokavaliolla, mutta on se juttu tallessa netissä. Karkkia ei syönyt ollenkaan eikä Voimariinia sietänyt yhtään.

vierailija
Ei todellakaan parantunut ruokavaliolla, vaan mun migreeni on pysynyt poissa. Mutta leikata häntä ei tarvinnut. Nukkui nukkui ja nukkuin, mitä ei moni suolisairas pysty koskaan tekemään. Ja omalla ruokavaliolla, mutta on se juttu tallessa netissä. Karkkia ei syönyt ollenkaan eikä Voimariinia sietänyt yhtään.
En pysty nyt katsomaan tuota videota, joten millä hän sitten parani? Olen oikeasti utelias. Ruokavaliolla sinun migreenisi pysyy poissa, mutta moni minun sairauksistani tarvitsee lääkkeet.

vierailija
Vaikka olisi kuinka moni sanonut, niin on myös minunkaltaisia, jotka lukee ruokien ja myös lääkkeiden tuoteselosteet. Ei samperi soikoon ole kyse siitä, että söisi lääkkeitä mieluummin, vaan on PAKKO. Vaikka ihan turha tätä kai sinulle on selittää..
Ja ainakaan minun kohdallani ei ole kyse estolääkkeistä vaan sairauden hoidosta. Ruokavaliolla voi vaikuttaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta sinun Paula kannattaa tutustua aiheeseen autoimmuunisairaudet.

Kiitos sinulle hoitaja :) Sinä tiedät mitä tämä on, ja aivan ihania hoitajia olen sairaalassa kohdannut. Kiitos teille.
Migreeninestolääkkeet voivat ihan hyvin estää suolistotulehdusta paranemasta, kuten voi myös e-pilleritkin ja särkylääkkeetkin. Mielialalääkkeistä ei ole kokemusta, joten en tietenkään sellaisista mitään voi kertoa. Tuolla se Anna-Liisan tarina:

http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/270109.htm

vierailija
En pysty nyt katsomaan tuota videota, joten millä hän sitten parani? Olen oikeasti utelias. Ruokavaliolla sinun migreenisi pysyy poissa, mutta moni minun sairauksistani tarvitsee lääkkeet.
Nyt luin juttusi tarkemmin. Siis nukkumalla parani, onnekas kaveri. Sairaslomaa ja lepoa tottakai akuutissa tarvitsee, mutta tuo poika on ainoa ihminen joka on nukkumalla parantunut. Ja onhan sekin ruokavaliota jos jättää karkit pois ja monen ruoka-aineenkin.

vierailija
Migreeninestolääkkeet voivat ihan hyvin estää suolistotulehdusta paranemasta, kuten voi myös e-pilleritkin ja särkylääkkeetkin. Mielialalääkkeistä ei ole kokemusta, joten en tietenkään sellaisista mitään voi kertoa. Tuolla se Anna-Liisan tarina:

Et taida ymmärtää mitä on esim.hermokipu. Siihen nyt vaan tarvitsee lääkkeet, minä ainakin. Myönnän etten kestä sitä olotilaa vaikka olisi millainen ruokavalio. Ja sillä kivulla ei kyllä nuku. Monisairaan elämä on muutenkin hankalaa, joskus on valittava monesta pahasta se pienempi.

vierailija
Et taida ymmärtää mitä on esim.hermokipu. Siihen nyt vaan tarvitsee lääkkeet, minä ainakin. Myönnän etten kestä sitä olotilaa vaikka olisi millainen ruokavalio. Ja sillä kivulla ei kyllä nuku. Monisairaan elämä on muutenkin hankalaa, joskus on valittava monesta pahasta se pienempi.
No ainakin hermomyrkkyjä karttaisin niin, etten rypsipohjaisia asioita ikinä suuhuni enkä iholle laittaisi. Tästä on kysymys kai siinä Voimariinissa ja hermomyrkkyjä ne ovat, neonikotinoidit. Olen tenttinyt niistä avoimen yliopiston appron kauan sitten 1984-85, mutta kenttäkurssi oli pakko jättää tekemättä. <<asiat on silti iskostettu silloin päähän, niin en ala tinkaamaan niistä.
http://proluomu.fi/luomurypsi-menestyy-ilman-neonikotinoideja/
En kyllä maun vuoksi käytä sitä luomurypsiäkään, kun ei ole pakko.

vierailija
Nyt luin juttusi tarkemmin. Siis nukkumalla parani, onnekas kaveri. Sairaslomaa ja lepoa tottakai akuutissa tarvitsee, mutta tuo poika on ainoa ihminen joka on nukkumalla parantunut. Ja onhan sekin ruokavaliota jos jättää karkit pois ja monen ruoka-aineenkin.
Fosfaatit pois ruokavaliosta kokonaan, ne teolliset. EHDOTTOMASTI ei yhtään, koska ne estää ravinteiden imeytymisen. Sama kun laittaisit mausteeksi Phosporalia, koostumukseltaan. Askorbiinihappoa ja sirtuunahappoa ei munkaan elimistö siedä YHTÄÄN, mutta ei niistä migreeniä tule. Maha reistailee muutaman päivän ja närästää - ei siis mulle yhtään niitä koskaan. Luomuhedelmiä ja luomuvihanneksia kyllä syön, mutta en liemijauheita edes luomuna ja luomusokerista tulee migreeni - sen tilalla luomuhunaja - mutta ei tavallista, koska siitä ei ei ikinä kukaan tiedä, mitä seassa on - ust niitä neonikotinoideja. Mehiläispesä mulla oli jo lukioaikana - suolsittelen harrastusmielessä kaikille(y)
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/sintun.htm
En ala kaikkia tähän uudelleen luettelemaan, mutta hajusteallergian takia kierrän kaikenlaiset odotushuoneet kaukaa:sick:

vierailija

Tästä jutusta pisti silmään muutama asia. Naista oli hoidettu monilla lääkkeillä, silloin suoli yleensä rauhoittuu, eli on remissiovaihe. Ja tuo tupakkajuttu on myös tutkittu asia. Tupakan on todettu rauhoittavan tulehdusta, joten moni sairastuu pian tupakkalakon aloittamisen jälkeen.
Tuota terve-sanaa ihmettelen lääkäriltä, Miksi terveen ihmisen pitäisi olla terveyskeksusseurannassa ja koepalojen otossa säännöllisesti? Suoli oli rauhoittunut, eli ei ollut enää akuuttivaihetta. Remissiossa itselläkin koko sairaus painuu taka-alalle, eikä kovin paljoa häiritse elämää.
En ole lääkäri, mutta tuossa tarinassa sanoisin, että naisen sairaus meni tupakan myötä remissioon ja silloin olo voi olla hyvinkin terve. Tottakai olisi hienoa jos olisi parantunut kokonaan, mutta tosiaan, mihin sitä seurantaa sitten enää tarvitaan?

En tiedä miksi tuota juttua on jatkuvasti poistettu sieltä, mutta mutulla sanoisin, että voi olla juuri tuo tupakkajuttu. Se rauhoittaa suolta, mutta kaikki tietävät tupakan vaarat niin se ei ole hyvä vaihtoehto suolistosairauden "hoitoon". Eikä ne nikotiinivalmisteet muutkaan terveellisiä ole.

vierailija
Lääkkeistä täytyy vaatia silloin sellainen, missä ei ole YHTÄÄN sitä ainetta, millä' labroissakin rikotaan solut:
http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0502.htm

Ootko joskus syönyt sellaista? Pakkausselosteen kohta 6 pitää tarkistaa AINA: toisissa on, toisissa ei.

vierailija
No ainakin hermomyrkkyjä karttaisin niin, etten rypsipohjaisia asioita ikinä suuhuni enkä iholle laittaisi. Tästä on kysymys kai siinä Voimariinissa ja hermomyrkkyjä ne ovat, neonikotinoidit. Olen tenttinyt niistä avoimen yliopiston appron kauan sitten 1984-85, mutta kenttäkurssi oli pakko jättää tekemättä. <<asiat on silti iskostettu silloin päähän, niin en ala tinkaamaan niistä.
http://proluomu.fi/luomurypsi-menestyy-ilman-neonikotinoideja/
En kyllä maun vuoksi käytä sitä luomurypsiäkään, kun ei ole pakko.
En nyt puhu rypsistä, vaan niistä parjaamistasi lääkkeistä. Ja vaikka sinulla olisi kirjaviisautta kuinka paljon, niin et voi tietää miltä tuntuu kun 6 vuotta sitten meni melkoisen murskaksi auto-onnettomuudessa ja niitä hermokipulääkkeitä tarvitsee jo siihen, että pystyy kävelemään.

Mutta terveen on helppo huudella luomuhunajasta ynnä muusta. Tottakai itsekin katson mitä suuhuni pistän, mutta kun kaikkeen ei nämä sinun keinosi auta.

Juuri oli kansainvälinen ibd-viikkokin. Miksi et Paula luennoi noilla viikoilla, luentoja oli aika paljon. Jos sinun neuvoillasi parantuisi lähes kaikki tulehduksellisista suolistosairauksista kärsivät, sinut julistettaisiin meidän piireissä varmasti pyhimykseksi. Miksi tyydyt kirjoittelemaan nettipalstoilla?

vierailija
Lääkkeistä täytyy vaatia silloin sellainen, missä ei ole YHTÄÄN sitä ainetta, millä' labroissakin rikotaan solut:
http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0502.htm

Ootko joskus syönyt sellaista? Pakkausselosteen kohta 6 pitää tarkistaa AINA: toisissa on, toisissa ei.
On yksi ainoa lääke joka minun hermokipuihini tehoaa ja siinä on kyllä sitä parjaamaasi ainetta. Miksi ihmeessä vaatisin ja söisin turhaan jotain muuta lääkettä mistä ei ole edes hyötyä. Se vasta tyhmää olisikin.

vierailija
En nyt puhu rypsistä, vaan niistä parjaamistasi lääkkeistä. Ja vaikka sinulla olisi kirjaviisautta kuinka paljon, niin et voi tietää miltä tuntuu kun 6 vuotta sitten meni melkoisen murskaksi auto-onnettomuudessa ja niitä hermokipulääkkeitä tarvitsee jo siihen, että pystyy kävelemään.

Mutta terveen on helppo huudella luomuhunajasta ynnä muusta. Tottakai itsekin katson mitä suuhuni pistän, mutta kun kaikkeen ei nämä sinun keinosi auta.

Juuri oli kansainvälinen ibd-viikkokin. Miksi et Paula luennoi noilla viikoilla, luentoja oli aika paljon. Jos sinun neuvoillasi parantuisi lähes kaikki tulehduksellisista suolistosairauksista kärsivät, sinut julistettaisiin meidän piireissä varmasti pyhimykseksi. Miksi tyydyt kirjoittelemaan nettipalstoilla?
Tyydyt? Minulla kun ei ole sitä kunnianhimoa koskaan ollutkaan, mitä kai nykyään vaaditaan? Esimerkiksi sipsejä en suuhuni laita. mutta joku muu luopuu ennen suolestaan, kuin niistä. En mahda mitään, eikä kukaan muukaan, sille aivopesulle, mitä lapsesta saakka on moni kokenut.

Yhteistyössä