Vesivahinko!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jussin vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jussin vaimo

Vieras
Auttakee ihmiset ja kertokaa...
Meillä sattu omakotitalossa putkirikko, suuri sellainen ja joudutaan nyt evakkoon... paikkaa ei vaan tahdo löytyä. Vakuutusyhtiö tarjosi meille (ollaan siis 6 henkinen perhe ja lisäksi meillä 3 koiraa) mm. 50 neliön kolmiota jonne ei eläimiä saa viedä ja sitten toinen oli iso maalaistalo jossa on neliöitä 300 ja se isäntä asuu siellä toisissa huoneissa ja meille riittäis toinen puoli talossa, eli yhteinen keittiö vessat jne. ????

Olen kuulemma hankala asiakas vakuutusyhtiön mielestä kun en tule ollenkaan vastaan. Meillä koirat on yleensä ulkona, ja omistavat kamalan paksun turkin(nöffejä) joten kuvitelkaa niitä pikkukämpässä missä lämpöä riittää jo tällä asukasmäärällä... =(

Miten te olette selvinneet siitä vesivahingosta ja evakkoreissusta?? Meillä se tulee kestämään ainakin 2 kk, joten kivaa tiedossa..... olen ihan hukassa. Oletteko kovistelleet vakuutusyhtiötä vai mitä teillä on korvattu vai oletteko menneet johonkin niiden tarjoomaan koppiin siksi aikaa vai vai vai??? Miten tässä tulisi toimia ja mistä löytyisi vuokralle asuntoa tämmöiselle porukalle. Helsingissä asutaan nyt, eli ympäristö kunnat kävisi tilapäiseksi majoituspaikaksi.....
Kyl on itku herkässä nyt.
Kertokaa kokemuksianne ja antakaa vertaistukea......

Me oltiin evakossa kuukauden verran.Saman vuokranantajan asunnossa kuin missä vesivahinkokin sattui.Kaksiossa oltiin,2 aikuista 2 lasta ja koiranpentu.Otettiin vaan ihan välttämättömimmät tavarat mukaan ja ihan ok meni kun tiesi,että on väliaikaista.

Meillä on nöffejemme kanssa :wave: ollut kaksi kertaa vesivahinko :/
Olemme olleet onnekkaita sen suhteen, että mun vanhemmat ja sisko asuvat melkein naapurissa. Heidän luona asuttu ja vakuutusyhtiö maksanut heille vuokran.

Mun vanhempien talossa oli joskus oikein iso vesivahinko. Asuivat asuntovaunussa 3 kuukautta siinä pihalla, kun äiti ei suostunut hotellimajoitukseen :headwall:

Toi maatalo saattaisi olla kokemuksena ihan mielenkiintoinen, jos vain pystyisi ottamaan lomailun kannalta -ja tulisi toimeen sen isännän kanssa. Saisitko koiria hoitoon jonnekin siksi ajaksi... Siloinhan tuo pienempikin kämppä kävisi...

maatalo voisi olla kiva juu. mutta kun meillä on jo vanhemmat lapset koulussa ja tämä talo on yli 40km eri suuntaan kun koulu olisi... ja sitten mietin sitäkin kun kaksi näistä koirista on aika vahtiviettisiä ja jos maatalon isäntä ei miellytäkkään näitä meidän ressuja, niin mimmonen hulina siitä syntyisi. ja täälläpäin ei noita vuokra-asuntoja tunnu olevan, näin ainakin kaupungilta sanottiin. yksityisiä olen yrittäny nyt katella, mut aika monessa sanotaan ettei eläimiä tai sit ne vapautuu vasta kesäkuussa... voih!!! en tiä mitä tehdään. koirathan saisi toki hoitolaan ja jos sitte itte mentäs johonkin pieneen kämppään... siskonpeti lattialle ja kaikki sinne vieretysten =)

Me olimme, siis minä + tuolloin 6v. lapsi 8 viikkoa hotellissa, kun kotona kuivateltiin ja remontoitiin. Siinä ajassa tuli kyläiltyä kaikkien mahdollisten sukulaisten ja tuttujen luona, kun yhdessä ainoassa hotellihuoneessa istuminen oli aika pitkästyttävää.

meille kävi vuokralla ollessa vesivahinko,vakuutusyhtiö maksoi meille kuukaudeksi juuri valmistuneen ihanan hirsisen vuokramökin =) suorastaan harmitti palata omaan kämäseen vuokrakämppään sielt.onneksi nyt on oma hirsitalo =)

Meillä tuli evakkoa 9kk laajasta vesivahingosta omakotitalossa vuonna 2009. Onneksi oli vakuutukset koska lähes koko talo uusittiin sisältä. Vakuutusyhtiö korvasi meille evakkoajan isohkosta kerrostalokolmiosta koko rempan ajalta. Onneksi vaimon vanhemmat sattuivat asumaan viereisessä kerrostalossa ja heistä oli iso apu. Mutta oli toki kiva palata takaisin omaan taloon moisen rulijanssin jälkeen. Kauhulla odotettiin alkuaikoina vakuutuspäätöstä tapahtuneesta. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin.

Yhteistyössä