Vesirokon tarttumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ole rokotusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ole rokotusta

Vieras
Hei, onko "toiveita" saada lapselle 6v vesirokko kun maanantaina kaveri oli kylässä tunnin ajan, torstaina tällä samaisella kaverilla puhkesi vesirokko. Itämisaika 2-3vkoa, mietin vaan että riittääköhän altistus.

Kävimme hakemassa lapsille vesirokon, koska se tulee kuitenkin jossain vaiheessa. Ja tuo ajankohta sattui meille hyvin (ei pilannut mitään lomia eikä tullut kesähelteillä). Syksyn räntäsateiden aikaan oli hyvä sairastaa :)

Kävimme hakemassa lapsille vesirokon, koska se tulee kuitenkin jossain vaiheessa. Ja tuo ajankohta sattui meille hyvin (ei pilannut mitään lomia eikä tullut kesähelteillä). Syksyn räntäsateiden aikaan oli hyvä sairastaa :)

Se on kyllä kiva, ettei teidän lomat menneet pilalle. Ihan sama sille, että lapsi kärsii ja voi pahimmassa tapauksessa kuolla, kunhan vanhempien lomat säilyy ennallaan.

THL:n sivuilta voi käydä lukemassa.
Vesirokko ei tartu itämisvaiheessa. Vesirokosta tulee tarttuva n 1-2pv ennen oireiden alkamista. Rakkuloiden ilmaantuminen ei yleensä ole "oireiden alkamista", vaan yleensä tauti alkaa päivä pari ennen rokkoa esim kuumeella tai vaikka nuhalla.
Eli hyvinkin mahdollista että taudin saitte, lapsi raukka :(
Ja koska ette tiedä milloin omalla lapsellanne tauti alkaa, niin ette voi nytkolmeen viikkoon olla tekemisissä raskaanaolevien tai lapsien ja vauvojen kanssa jotka eivät varmuudella ole sitä sairastaneet. Tai jos olette niin itsekkäitä paskiaisia ettette välitä asiasta, nii levitätte tautia myös heille, ja pakotatte heidät karanteeniin kotia, estätte näkemästä sukulaisia, lasta leikkimästä kaveteiden luona jne jne.

"Vesirokko tarttuu sekä itämisaikana että taudin puhjettua - siihen asti, kunnes viimeinenkin näppylä on hävinnyt."

http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/vesirokko

Vain idiootit hakemalla hakevat lapselleen vesirokon!

Toivottavasti lapsesi ei saanut tartuntaa!
Se on mukava kun se rokko voi mennä keuhkoihinkin, ja sitten ollaan teholla hengityskoneissa. Tai voihan siihen kuollakin jos oikein huono tuuri käy.

Ja vesirokkoa vastaan on rokote! Että ei se niin vain "jossain vaiheessa kuitenkin tule".

SE VESIROKKO TULEE KUITENKIN JOSSAIN VAIHEESSA haettiin se tai ei!!

Vai kuinka monta mummoa/ pappaa tunnet, jotka ovat siltä välttyneet?

NIINHÄN SE TULEEKIN, SEN TAKIA SIIHEN ON KEHITETTY ROKOTE!!!! Mikä tästä ei nyt mene sulle jakeluun? Rokotteella suojataan lasta taudin rajummalta muodolta ja vakavilta jälkitaudeilta, pahimmassa tapauksessa tauti voi ilman rokotetta johtaa kuolemaan.

Rokote voi johtaa kuolemaan rai kroonisiin sairausksiin. Vesirokon sairastamisesta sen sijaan on hyötyä.

Kerro, mitä hyötyä on vesirokon sairastamisesta. Haluan oikeasti tietää.

Rokote ei johda kuolemaan, eikä kroonisiin sairauksiin ja se on fakta. Magneettimedia osaa kyllä heikommat älynlahjat omaavat aivopestä, mutta ei sen sisältämät jutut pidä silti paikkaansa. Vesirokko voi ihan oikeasti johtaa kuolemaan ja vakaviin sairauksiin, sekin on fakta.

No jopas :). Näinkin yksinkertaisesta asiasta saadaan elämän ja kuoleman kysymys.
Lähes joka sairauteen voi kuolla jos oikein pahaksi menee, ei vesirokko tee poikkeusta. Minun ikäluokkani on sairastanut vesirokon, itse olin 15 v kun sairastin, mutta kukaan ei ole kuollut tutuistani. Omat lapseni on rokotettu ihan itsekkäistä syistä. Olin palaamassa työelämään enkä halunnut heti olla viikko tolkulla kotona hoitamassa lapsia. Silloin mulle kyllä kerrottiin kuinka vaarallista se rokottaminen on... Näiden pelottelijoiden tietämys tosin oli samaa tasoa kun täällä palstalla, neuvolan täti ei pelotellut.

Yhteistyössä