Vesirokkorokotus

Itse en ole sairastanut vesirokko, joten olen parivuotta takaperin hankkinut rokotteet itselleni ja lapsille siinä samalla. Itse koin siis tämän rokottamisen penempänä pahana... USA:ssa vesirokkoa vastaan rokotetaankin n.80%, Suomessa tämä onkin yleistymässä myös hyvää kyytiä.

Kuinka moni on harkinnut rokotetta tai jo rokotuttanutkin lapsensa?
 
chinagirl
Meilla nuorimmat kaksoset on rokotettu vesirokkoa vastaan. Muuten ei olisi asiaa kouluun taalla. 2 isompaa olivat sen sairastaneet ja neuvolakortista se kaannettiin engl ja tyoterveyslaakarin leima alle, se riitti .
 
jonnuli laiskana
minä hankin lapsilleni (5 ja 2v) vesirokkorokotteet. suurin syy on tuo esikon proriasis ettei sit vesirokon takia iho ala kukkimaan kun kuriin nyt saatu.
mitään "oireita" siitä ei tullu, ainut miinus on tietty hinta reilu 120? meni kahdesta, mutta kyl sen maksaa ettei tarvi kärsiä sitä kamalaa tautia (itselläni oli kahdenksan vuotiaana ja yhtä tuskaa \|O )
 
Hinta tuntuu kovalta, mutta menee tautia sairastaessa rahaa myös voiteisiin ja lääkkeisiin ja kun vanhemmat ovat poissa töistä, niin tuntuuhan tuokin sitten palkassa. Loppujen lopuksi rokote ei sitten niin hirmu kallis olekaan kun vertaa siihen että perheessä kolmekin lasta taudin sairastaa...
 
chinagirl
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 17:09 keskustelu palsta kirjoitti:
Siinähän on kuitenkin mahdollisuus, että rokko tulee rokotteesta huolimatta :(
Onnistunutkaan vesirokkorokotus ei anna suojaa varicella-zosterviruksen tartuntaa vastaan eikä täydellistä suojaa kliinistä vesirokkoa vastaan, mutta rokoteimmuniteetti suojaa vaikealta vesirokolta.
 
jelppu
onkos kukaan kuullut, onko merkitystä sairastaako tyttölapsonen taudin vai saako rokotuksen sitä vastaan?
harkitsen vakavasti vajaa 2 vuotiaan tyttäremme rokottamista noin ikävää tautia vastaan, mutta hämärä muistikuva neuvolan tädin mielipiteestä että jostain syystä (parempi suoja?) nimenomaan tytön olisi parempi sairastaa rokko pienenä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 13:18 jelppu kirjoitti:
onkos kukaan kuullut, onko merkitystä sairastaako tyttölapsonen taudin vai saako rokotuksen sitä vastaan?
harkitsen vakavasti vajaa 2 vuotiaan tyttäremme rokottamista noin ikävää tautia vastaan, mutta hämärä muistikuva neuvolan tädin mielipiteestä että jostain syystä (parempi suoja?) nimenomaan tytön olisi parempi sairastaa rokko pienenä...
Ei kai sukupuolella ole mitään merkitystä asiaan.
Toiset sanoo, että kun sairastaa, saa paremman immuniteetin, mutta mä tiedän monta vesirokon sairastanutta, jotka on sairastuneet siihen uudestaan, mutta en ainutakaan, joka olisi rokotteen saatuaan sairastunut vesirokkoon.
Meillä kuopus saa vesirokkorokotteen 1v.
 
Mima75
Meillä molemmat pojat sai rokotteen ja minä myös, koska en ole vesirokkoa sairastanut. Siinäpä suurin syy miksi otettiin rokotteet. Ja maksoi kolmelta 180e. :eek:
Mitään oireita ei tullut, vaikka olihan siinä erittäin pieni prosentuaalinen mahdollisuus, että saisi muutamat näppylät.
 

Yhteistyössä