Vesirokkorokotteesta yks kysymys olis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
elikkäs meillä poika sais sen joskus keväällä ja tarkotus olis nyt täs syksyn aikana käydä verikokeissa katsomassa et onnistuiko rokotus. Noh, jos nyt olis onnistunu sitte ni onko se sit ihan varma että vesirokkoa ei voi tulla enää? kun riskihän on että vesirokkorokotteen saanu voi sairastua vesirokkoon vielä mutta meinaako se just sitä et ei tiedetä onko rokotus onnistunu vai ei? tietääkös kukaan? :wave:

Mä käsitin lekurin puheista (haettiin resepti tossa vajaa kk sit, että 2-v. neuvolassa pistetään), että se voi silti tulla, mutta tulee sitten vaan paljon lievempänä, eli ei mitään hirveetä rakkulamäärää ja kutinaa lapsen tarvi kärsiä vaikka vesirokko tuliskin.

En nyt ole varma olenko ymmärtänyt oikein mutta mun käsityksen mukaan rokote suojaa ainoastaan vaikealta vesirokolta, eli rokotettu voi silti sairastua vesirokkoon mutta lievänä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Mä käsitin lekurin puheista (haettiin resepti tossa vajaa kk sit, että 2-v. neuvolassa pistetään), että se voi silti tulla, mutta tulee sitten vaan paljon lievempänä, eli ei mitään hirveetä rakkulamäärää ja kutinaa lapsen tarvi kärsiä vaikka vesirokko tuliskin.

Näinhän se on. Rokotteesta huolimatta tauti voi tulla, mutta paljon lievempänä kuin ilman rokotteen antamaa suojaa.

Meillä lapsella lääkitys ja ohjeissa on tosta vesirokosta, et pitää 72 tunnin sisällä hakea joku vastalääkejuttu sairaalasta jos tartunnan saa. No jos tuo nyt sitten saa tartunnan ni mistä minä tiijän noin lyhyessä ajassa että lapsella on vesirokko? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Meillä lapsella lääkitys ja ohjeissa on tosta vesirokosta, et pitää 72 tunnin sisällä hakea joku vastalääkejuttu sairaalasta jos tartunnan saa. No jos tuo nyt sitten saa tartunnan ni mistä minä tiijän noin lyhyessä ajassa että lapsella on vesirokko? :o
[/quote
sama juttu täälläkin. pakko soittaa helsinkiin ja kysyä vielä.suututtaa tää juttu,silloin jos on kontaktissa sellaisen kanssa kenellä rokko niin pittää lähteä heti sairaalaan.

Yhteistyössä