Vesirokkorokote

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miia"

Vieras
Oletteko ottaneet lapsille rokotetta? Oliko jotain rokotusreaktioita?

Olen jo pidempään miettinyt kuopuksen rokottamista. On nyt 5-vuotias, eikä ole (tietääkseni) vielä vesirokkoa sairastanut. Päiväkodissa kyllä koko muu ryhmä sairasti, mutta meidän ei. On siis voinut sairastaa sen huomaamatta..

Kannattaisiko ensin otattaa vasta-aineet?

Meidän taaperomme rokotettiin vesirokkoa vastaan, minulta sen sijaan otettiin ensin vasta-aineet koska en ollut varma olenko tuota sairastanut. Tulosten perusteella olen sairastanut joten minua ei sitten rokotettu. (tarkistus oli tarpeen ihan siksi että en halua raskaana ollessani pelätä sairastumista vesirokkoon)

Lapselle ei tullut minkäänlaisia rokotusreaktioita ja vaikkei tuo rokote ihan 100% suojaa annakkaan niin olen tyytyväinen että se on annettu lapselleni, luotan sen voimaan aika paljon.

Mulla oli sellainen ajatus että lapset rokotettais ennen päiväkotiin menoa, mutta sairastivat sen sitten ollessaan 1 ja 2 vuotiaita. Ja hyvä niin, melko lievä tauti oli.
5- vuotiaan rokottaisin kyllä, mutta ehkä ne vasta-aineet kannattaa ottaa, on hyvin voinut lievä tauti olla kun muut ovat sairastaneet.

Meillä kaksi vanhinta saaneet rokotteen ja aioin nuorimmaisenkin rokotuttaa kunhan ehtii vuoden ikäiseksi... Ei mitään reaktioita tullut kumpaisellekaan rokotteesta :)

Yhteistyössä