vesirokkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti -77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti -77

Vieras
Kuten huomata saataa olen lähellä kolmeakymmentä..ja sairastuin vesirokkoon maanantaina. Vanhin lapsista(2,5v) on juuri pääsemässä sen yli ja nuorin(2kk) tulee sen todennäköisesti sairastamaan. Joten onko kenelläkään tietoa onko vaarallinen noinkin pienelle ja minkälaisia jälkisairaukasia voi vesirokko aiheuttaa minun ikäiselle. Ja ovatko jäklisairaudet yleisiä??????

täällä kans yks melkein 30v joka ei luultavasti ole sairastanut vesirokkoa... olen kuullut että aikuisiällä mahdollinen jälkitauti on vyöruusu. Vesirokkoon on olemassa rokote ja verikokeella pystyy selvittämään, onko sairastanut. Rokote on vaan aika kallis n.160e!

kenelle tahansa vesirokon sairastaneelle on vyöruusu myöhemmällä iällä mahdollinen mutta yleensä syynä sitten vastustuskyvyn heikkeneminen mm.stressin yhetydessä.

saattaahan tauti olla rajukin noin pienellä mutta lääkitys on sairaalassa mahdollinen jos pahaksi menee.

Minun lapsi sairasti aikanaan vesirokon, kovasti näppyisen n.4kk iässä. Tauti meni tosi helposti ohi isompiin lapsiin verrattuna,eikä jälkitauteja tullut vauvalle.Isommat lapset saivat järestään jälkitautina korvatulehduksen.Näin pienen lapsen ei pitäisi saada vesirokkoa,mutta poikkeuksia on. Vesirokon sairastettua seuraavana kesänä iho palaa auringossa helposti ja suositellaan aurinkorasvoja.

Kyllä sun pieni vauva voi saada sen rokon, koska sillä ei ole vasta-aineita sulta saatuna, koska et ollut sitä aikaisemmin sairastanut. Kysäisepä lastenlääkäriltä, suosittaisiko rokotusta vauvalle? Tauti voi olla rajukin. Vesirokon vaarallisin jälkitauti iästä riippumatta on enkefaliitti, aivotulehdus, joka vaatii sairaalahoitoa, ja josta voi jäädä pysyviä vaurioita joillekin. Juuri tuon takia siihen on kehitetty rokotekin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:21 vieras kirjoitti:
täällä kans yks melkein 30v joka ei luultavasti ole sairastanut vesirokkoa... olen kuullut että aikuisiällä mahdollinen jälkitauti on vyöruusu. Vesirokkoon on olemassa rokote ja verikokeella pystyy selvittämään, onko sairastanut. Rokote on vaan aika kallis n.160e!

Ei kai se noin kallis ole?!? Itse maksoin n.60?, joskin tehoste tarvitaan vielä.