Vesijuoksijat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
Kertokaas nyt onko oikeesti ollu hyötyä?siis kiinteytyykö kroppa ym. kuinka usein juoksette ja kauan kerralla, meettekö hitaasti liikkeitä "liioitellen" vai nopeesti vai miten..

Olen vasta aloitellut ja haluisin kuulla miten kukakin tekee..

tuntuu hassulta ku sanotaan et on tehokasta ym, mut miulla ei kyl tuu ees hiki.. sen takia ihmettelen. siis on kyllä jäsenet sen tuntuset et ois jotain tehny, mutta ei minkään bodypumpin jäliltä kyllä ole olo..

oonko nyt jotenki hakuteillä :)

Kiitos jos joku viitsii vastailla!!

ja hyviä linkkejä saa laittaa kanssa!!

kysäses ohjeita uimavalvojalta,15 minuuttia tehokasta vesijuoksua oikealla tekniikalla aloittelijalle niin hiki tulee. on turhaa lillua altaassa 2 tuntia muka vesijuosten ...

en mie siellä lillukaan vaan meen koko ajan ja omasta mielestä en kauheen paljon kovemmin ainakaan pääse, sen takia ihmettelenkin, ettei tuu hiki.. pitääkin kysästä sieltä joltain valvojalta..ne vaan istuu siellä korkeella lasikaappinsa suojassa, et on vähän hakala kommunikoida..

tee välillä intervalliharjoituksia: juokse esim. altaanmitta niin lujaa kuin kintusta lähtee ja sitten taas yksi rauhallisemmin.
Tai tee pitkiä loikkia yksi altaanmitta välissä.
taatusti tulee hiki.

olen aktiivi vesijuoksija ja kyllä sillä hien saan, mutta sehän riippuu ihan kuin tehokkaasti juokset ja kuin kauan. Minä juoksen aina vähintään 45min, välillä tunnin. Käyn hallilla 4-5 x vko:ssa, en sitten juuri muuta teekkään. Menen aina aika vauhdikkaasti, jopa jalkavastuksilla olen kohtuu nopea. Kroppa on kutistunut todella paljon, välillä olo on kuin hakattu, lähinnä yläkropassa. Teen lisäksi vaihtelevia liikkeitä yläkropalle, jotta harjoitus on mielekäs kerrasta toiseen.

Liian hitaasti meet, jos ei tuu hiki. Itse en saa vesijuoksulla sykettä nousemaan, enemmän palaa kaloreita hitaahkossa rintauinnissa. Vesijuoksulla mulla palaa n. 300 kcal / tunnissa ja uinnissa reilu neljäsataa. Ja vesijuosta saa todellakin reippaasti (ja mummoja ohitellen), jotta syke nousee.

kiitos vastauksista, menen siis liian hiljaa, oon nyt käyny (kahtena viikkona) 3 x vk 60min. ja huomenna siis alan nostamaan vauhtia, ehkä nää alkukerrat on ollu vaan liikkeiden tunnustelua. todellakin meen mummujen vauhtia ja olen kuitenkin nuori heihin verrattuna :D

Yhteistyössä