vesi ja kivunlievitys

pitääkö ammeeseen mennä ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä? kiinnostaa niin avautumisvaiheessa olemiseen liittyen, mutta myös ihan synnytykseen liittyen.

paracervikaali-puudutus kiinostaisi, mutta miten on sitten ammeen laita sen jälkeen..

haluaisin synnyttää ammeeseen, mutta jos jostain syystä ei onnistu, niin sitten jakkaralle kökkimään..
 
Käsittääkseni aika harvassa sairaalassa onnistuu veteensynnytys. Mihin olet menossa synnyttämään?

Tai voihan sitä kieltäytyä nousemasta ammeesta kun alkaa ponnistuttaa, veteenhän se vaavi silloin syntyy... :D
 
Tuosta lääkepuolesta en tiedä, mutta mulla on kahdessa synnytyksessä se ammeessa lilluminen auttanut kipuun niin hyvin, ettei lääkkeitä sitten edes tarvittu. Edellinen synnytys oli viime lauantaina ja piti välillä ihan nousta ammeesta ylös varmistaakseni, että supistukset todella jatkuivat kunnollisina. Heti teki kipeää, kun nousi vedestä pois, mutta aina kun maha oli veden alla, supistukset tuntuivat lähinnä kiristyksenä ja paineena. :)
 
Olin itse harjoittelemassa Oulaskankaalla viime syksynä. Silloin ainakin siellä pystyi ensikertalaisetkin synnyttämään ammeeseen, jos vain kaikki oli ok.

Menin sitten lähinnä mielenkiinnosta (ja myös paremman perhehuonetilanteen vuoksi) itse synnyttämään Kokkolaan, jossa piti olla myös mahdollisuus synnyttää ammeeseen halutessaan. Kesken synnytyksen sitten selvisi, että kyseisessä sairaalassa ei ole kuin 1-2 kätilöä, jotka hoitavat ammesynnytyksiä. Olin kuiten ammeessa avautumisvaiheessa useamman tunnin ja ainakin minulle oli tosi hyvää kivunlievitystä.
Jos (ja toivottavasti kun) vielä lisää lapsosia tulee niin sitten taidetaan laittaa auton nokka kohti Oulaskangasta :) Eikä syynä pelkästään tuo vesisynnytysmahdollisuus.
 
itsekin juuri opiskeluaikojen kokemusten vuoksi valitsin Oulaskankaan sairaalan. mutta olipa mukava kuulla, että ensarikin saa veteen synnyttää, olettaen, että kaikki on ok! muistelin tosiaan, että vain avautumisen saisi ensikertalaisena olla.

kohtahan tuo selviää, miten omalla kohdalla käy.. rv 39+2 on nyt menossa.
 

Yhteistyössä