verta pissassa..kokemuksia?

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
onko kellään kokemusta tällasesta? kävin tänää pissakokeessa jälleen kerran ku mulla on koko ajan pissavaivoja ei sellasia että sattuis pissatessa mutta koko ajan hätä ja alamaha on hiton arka ja alaselkä, en tiedä mitä tarkottaa tää lääkesanasto mutta niissä alustavissa tuloksissa ei löytynyt tulehdusta , mutta verta oli taas pissassa jotai 3plussaa tms. joten lekuri suostu vihdoin viimein lähettää mut lisätutkimuksii mm.ultaraääneen (johki urologille) mutta ku sain ajan vasta 2 viikon päähän ja mua ahdistaa ihan hitosti ku luen netistä
mistä tää voi johtua, diabetes, munuaisten vajaatoiminta, kasvain ym....onko kellää muulla onllut tällasta? ja lisään veilä että mulla on ollut tosi paljon myös pissatulehduksia ja olen syönyt kymmeniä/satoja antibiootteja mutta nyt ei ollut sitten tulehdusta eli mitä tää voi olla?

minul on ollut jokusen kertaa..kivuttomana, verta virtsassa ja tihentynyt tarve ..mutta mulla oli virtsatietulehdukset kaikil noil kerroil...
ei vaan jostain syyst tuu niitä sattumista pisutessa jne. :whistle:
osasko se lääkäri sanoa mitää mistä voisi johtua?

ei se oikeen sanonut mitää muuta ku että ainakaan ei ole gynegolinen tapaus jäi tosi epäselvä kuva että mitä nyt..sain maanantaiksi soittoajan jolloin se lopullinen viljelytulos valmistuu siitä katotaan jotain soluja ym.. mutta siis tulehdusta ei ollut vaikka liittyy varmaanki virtsateihin/munuaisiin..pelkään et mul on joku kasvain ja kuolen :'( tai muuta kamalaa.

kaverillani on jotain vasdtaavaa, siellä on rakossa sellainen ärsytystila päällä, joka aiheuttaa jatkuvaa pissaamisen tarvetta, mikä taas ärsyttää virtsaputkea josta tulee verta. Ja sitä verta ei tarvi olla kuin 10osa nuppineulanpäästä niin näyttää monta plussaa näytteessä. Hän käy jossain virtsarakon huuhdontahoidossa olikohan nyt kerran kuussa. Ei siis vakavaa hänellä, mutta ehkä vaivalloista. Eli älä vielä pelkää pahinta, tutkitaan ensin!

on muutaman kerran ollut myös noin. Tulehdus se silti oli, ei vain näkynyt stiksatessa, koska virtsa ei ehtinyt olla rakossa riittävästi. Mulla kans tuli verta (aika reilustikin) ja alaselkä oli kipee. Ottiko ne sulta sen pikatestin vai ihan viljelyn?

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
koska maanantaina tulee se lopullinen tulos,tänää kävin antamas labras aamupäiväl näyttee ku mul oli 2 lekuri..joten ei siinä 2 tunnis ehtinyt viljelyä saada mutta alustavan tuloksen kyllä.

Eli periaatteessa voi olla ihan vaan tulehduskin. Pikatesti ei välttämättä näytä positiivista tulosta jos virtsa on tosi tuoretta. Itsellä näytti testi puhdasta, koska ravasin vessassa vartin välein. Antoivat kuitenki kuurin oireiden perusteella, sillä hoitui.

mulla oli neuvolassa ja labran näytteessä veri yhdellä plussalla, muttei tulehdusta. Kotona olen tehnyt stick-testejä ja niissä on veri vaihdellut yhdestä kolmeen plussaan. Nyt kävin verikokeessa ja vielä pissakokeessa ja saan tulokset tiistaina. Lääkäri puhui enemmän munuaisperäisen vaivan kuin rakkoperäisen vaivan puolesta. Olen jo ehtinyt googlettamaan kaikki mahdolliset syövät.
Kerrohan Jääprinsessa, mitä sait tulokseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
onko kellään kokemusta tällasesta? kävin tänää pissakokeessa jälleen kerran ku mulla on koko ajan pissavaivoja ei sellasia että sattuis pissatessa mutta koko ajan hätä ja alamaha on hiton arka ja alaselkä, en tiedä mitä tarkottaa tää lääkesanasto mutta niissä alustavissa tuloksissa ei löytynyt tulehdusta , mutta verta oli taas pissassa jotai 3plussaa tms. joten lekuri suostu vihdoin viimein lähettää mut lisätutkimuksii mm.ultaraääneen (johki urologille) mutta ku sain ajan vasta 2 viikon päähän ja mua ahdistaa ihan hitosti ku luen netistä
mistä tää voi johtua, diabetes, munuaisten vajaatoiminta, kasvain ym....onko kellää muulla onllut tällasta? ja lisään veilä että mulla on ollut tosi paljon myös pissatulehduksia ja olen syönyt kymmeniä/satoja antibiootteja mutta nyt ei ollut sitten tulehdusta eli mitä tää voi olla?

Mulla ollut jo vuosia verta virtsassa. Joudun välillä juoksemaan vessassa puolen tunnin välein. Mitään kirvelyä ei ole, ei myöskää tulehduksia.
Pari vuotta sitten raskaana ollessani sain vihdoin lähetteen jatkotutkimuksiin, jotka tehtiin vasta vauvan synnyttyä. Vatsan alueelle tehtiin mangneettikuvaus, jossa todettiin munuaisissa ja maksassa joku hyvänlaatuinen kasvain, jolle ei tarvi tehdä mitään. Urologi teki virtsarakon tähystyksen, sattui niin hirveästi että itku tuli kun ruiskutti jotain nestettä rakkoon. Katsoivat miten paljon rakko venyy. Vika löytyi virtsarakosta, joka todella pieni tilavuudeltaan, eli pissahädän tunne tulee heti kun rakossa vähänkin virtsaa. En muista mikä "sairauden" nimi on, mutta rakkoa voidaan laajentaa tarvittaessa jos vaivat pahenevat.

sain juuri tiedot verikokeista ja virtsanäytteestä. Labrassa tutkittu näyte oli negatiivinen ja verikokeet normaalit. Silti kotona olen tikkutesteillä saanut useammankin plussan verta pissassa. Taidanpa nyt lopettaa tikuttelun. Halutessani saan vielä lähetteen labraan, jossa tilanne voidaan katsoa parin viikon kuluttua. Mitenkäs JääPrinsessalla kävi tulosten kanssa?

Yhteistyössä