Verta nenästä

  • Viestiketjun aloittaja Tilli80
  • Ensimmäinen viesti
Tilli80
Heips,

en yhtään tiiä, onko tästä keskusteltu tuola aiemmilla listoilla (sorppa, kun en viittiny alkaa penkoon). Mulla on viime aikoina joka ikinen kerta tullut verta enemmän tai vähemmän niistämisen yhteydessä. Sitä ei siis valu solkenaan, mulla ei oo koskaan elämäni aikana tullu verta nenästä muuten kuin rään mukana. Aattelin vain, että liittyykö tämä jotenki raskauteen, vai onko nyt just vain jostain syystä sattunu alkaa tuleen. Ei tämä nyt silleen ees haittaa elämistä...mulla ei oo kunnon nuha eikä mitään, niistätyttää vaan usein (mutta niin on ollut aina).

Mietiskelin vain, että onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja kun nyt näyttää siltä, että joitain ihmisiä ärsyttää ""turhanpäiväiset"" kysymykset, niin anteeksi heille;)

Tilli80, 14+0
 
nenu
Joo, tulee verta ja nenä koko ajan tukossa. Raskaus vaikuttaa limakalvoihin. Kovasti odottelen synnytystä, josko pääsisi vaivasta eroon. Tukkonenä aiheuttaa mulla myös kovaa kuorsausta, argh!
 
Manna
Juu rv.11+3 ja aivastuttaa ja niistätyttää koko ajan. Sitten yhtä äkkiä nenä on rutikuiva. Verta tulee niistäessä joskus, nyt nenässä kipeä kohta limakalvoilla, jota rasvaan.

+ummettaa, pissittää ja oksettaa...

Pregnant glow:ta odotellen
:D
Manna
 
yes rv 24+
Samaa vaivaa täälläkin. Menee kyllä jotenkin kausittain, että välillä ei tuota verta tule, mutta toisinajoin on joka nenäliinassa punaista. Normaalisti itselläni ei tule verta nenästä, eikä tosiaan nytkään vuotamalla, vaan ainoastaan niistäessä.
 
Nonne
Kyllä, lähes koko raskauden ajan on tullut. Välillä päivittäin, muutoin joitakin kertoja viikossa. Tulee sitten ihan solkenaan ja pari kertaa tullut jopa molemmista sieraimista ""syöksymällä"" yhtä aikaa saunan jälkeen niistämisen jälkeen....
Joo, ja ikenistä vuotaa kanssa. Hammaslääkäri sanoi, että normaalia... huoh.

Nyt 35+2.
 
pörrö
a-vitamiinitipat valuu nieluun ja maistuu pahalle. kannattaa kokeilla nozoilia. se on seesaminsiemenoljyä, eikä siis haitaksi vaaville. eikä valu nieluun. auttanut on ja hyväksi olen todennut. ja eikös a-vitamiinia pidä välttää raskausaikana? tosin en tiedä, onko sitä a-vitamiinitipoissa vaarallinen määrä...
 
Minä :)
sama ongelma mulla. Koskaan ei mullakaan tule verta nenästä, mutta nyt tulee kun niistää. Ja nenä on koko ajan ihan tukossa ja sieltä tulee ihan ku sellasta rupea kun niistää...Ja aivastuttaa ihan sikana. Mä jo ihmettelen, että olen vilustunut, mutta näköjään ei johdu siitä :)
 
Manteli 23+5
Samat vaivat täälläkin. Nenän lisäksi verta tulee myös ikenistä ja ""rään"" mukana nielusta. Nyt vielä flunssan aikana, kun ei oikein pysty yöllä hengittämään nenän kautta niin suun kuivumisen seurauksena ihan verillä kaikki röörit :( Mä oon käyttänyt nenään tota erisan suolaliuosta, joka ehkä vähän kosteuttaa, jos vaan ei tarvi heti niistää pois.
 
Tilli80
En tiiä onko mulla kyse silmien kuivumisesta vai mistä, mutta jos esimerkiksi suihkussa pesen kasvoja, niin silmäluomet tuntuu aroilta... eiku ei silleen luomet vaan jotenki jännästi ne silmät sielä luomien takana...
 
miuku
mulla on aamuisin aina kunnon verishow kylppärissä. alkuraskaudesta vuoto oli satunnaista ja pientä, nyt loppuraskaudesta olen joutunut muutaman kerran vakavasti harkitsemaan lääkäriin lähtöä kun ei vuoto meinaa tyrehtyä.
lääkäri kehotti syömään enemmän c-vitamiinia, sillä se vaikuttaa suonien pintojen rakenteeseen. ilmeisesti en kuitenkaan vieläkään syö tarpeeksi sitä :)
 
mire
Veren vuotoa nenästä kesti ihan loppu raskauteen asti, synnytyksen jälkeen loppui kun seinään! Kiusallinen vaiva kun ei koskaan tiennyt missä ja milloin oli veritippa nenästä valumassa.
 

Yhteistyössä