verotuksesta, onko tää palautuksia vai mätkyjä viime vuodelta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annnas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annnas

Aktiivinen jäsen
03.12.2006
2 453
0
36
laittelen viime vuoden palkkatulot ja sosiaalietuudet tohon laskuriin ja antaa tälläisen vastauksen

Koko vuoden verot yhteensä 1 522,19
Alkuvuoden ennakonpidätys yhteensä -1 916,90
Hyväksi luettava valtionverotuksen ansiotulovähennys -222,50

Loppuvuoden verontarve yhteensä = -617,21

Onko tuo 617 sitten mätkyjä vai palautuksia, palautuksia pitäs mun järjen mukaan olla kun en ole tiennannut lähellekään 15000 euroa mikä oli raja, vain 9000.

Mistä ihmeestä teillä pysyy niin sitkeessä tuo usko, että jos ei pääse lähellekään tulorajaansa, palautuksia on luvassa??? Ei ole. Ei mitenkään automaattisesti. Totta kai voi olla, mutta ei automaattisesti.

Liian suuresta veroprosentista voi seurata mätkyjä!!!!! Syy tähän on se, että siihen veroprosenttiin arvioidun tulon mukaan olet oikeutettu tiettyihin vähennyksiin. Mutta et ole oikeutettu niihin, jos et maksakaan niin paljon veroa kuin on ennakoitu. Eli ei. Ei ole välttämättä palautusta. Saattaa olla, mutta ei automaattisesti!

Veroprosentin pitää olla mahdollisimman lähellä oikeaa tuloa!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mistä ihmeestä teillä pysyy niin sitkeessä tuo usko, että jos ei pääse lähellekään tulorajaansa, palautuksia on luvassa??? Ei ole. Ei mitenkään automaattisesti. Totta kai voi olla, mutta ei automaattisesti.

Liian suuresta veroprosentista voi seurata mätkyjä!!!!! Syy tähän on se, että siihen veroprosenttiin arvioidun tulon mukaan olet oikeutettu tiettyihin vähennyksiin. Mutta et ole oikeutettu niihin, jos et maksakaan niin paljon veroa kuin on ennakoitu. Eli ei. Ei ole välttämättä palautusta. Saattaa olla, mutta ei automaattisesti!

Veroprosentin pitää olla mahdollisimman lähellä oikeaa tuloa!

hittoako sille voi jos ei pääsekää loppuvuodeksi töihin ja alkuvuoden on maksanu juuri sen verran mitä on ollu palkka, mulla oli palkka 1200 ja raja kuukaudeksi 1250.

Kyse olikin siitä että tarkoittaako tuo miinus tuossa edessä palautuksia vai mätkyjä kun eihän tuosta ota selvää.

Miten mä ton asian käsitin on se, että olet maksanut veroja 1900 euroa ja rapiat, kun sun olis pitänyt maksaa vain 1500 euroa ja rapiat. Joten siis palautuksia pitäisi olla tulossa tuo reilu 600 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten mä ton asian käsitin on se, että olet maksanut veroja 1900 euroa ja rapiat, kun sun olis pitänyt maksaa vain 1500 euroa ja rapiat. Joten siis palautuksia pitäisi olla tulossa tuo reilu 600 euroa.

Kiitos, olispakin näin :D

Yhteistyössä