Verotoimiston nainen,minä sekä ongelmani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heikku

Aktiivinen jäsen
27.01.2009
1 704
0
36
Kanta-Häme
Meniköhän nyt ihan oikein,kun eilen soitin verotoimistoon hakeakseni muutosverokorttia sosiaalietuutta varten,eli lastenhoidon tukea ja hoitolisää.Verotoimiston täti suuttui mulle kun huomasi,että olin tehnyt hieman aikaisemmin muutoksen vero.fi:n sivuilla johon olin mun mielestä laittanut tulorajan ihan oikein..mutta..kun saan kuntalisää,niin silloinhan mun laskema tulo minkä olin laittanut aikasemmin sinne,niin olis ollu oikein,koska nythän mä saan mätkyjä,koska tota kuntalisää ei se nainen laskenu ollenkaan mukaan tohon muutosverokorttiin-Otettakoon vielä huomioon että kuntalisää siis ainakin täälläpäin haetaan eripaikasta kuin kelasta,ja siitäkin verotoimiston nainen suuttui kun sanoin että tarvitsen muutosverokortin myöskin kunnalle itselleen että voin hakea kuntalisää..Menikö tää nyt ihan oikein vai olenko ymmärtänyt jotain väärin,esim.että kuntalisää ei jostain syystä tarttis laskea mikskään tuloiks ja sen takia se nainen laski vaan ne kotihoidot ja lisät tuloiksi..??

Itse soitin täysin samasta asiasta eilen verotoimistoon. Pyysin verokortin kuntalisää varten (joka haetaan kunnalta), kotihoidontukea varten ja palkkaa varten. Kaikki nuo kolme tuloiksi lasketaan. Verotoimistolla tuntui olevan hankala ymmärtää sitä, että tarvin kuntalisää varten erikseen sen verokortin. Ilmeisesti monessa paikassa sekin tulee kelasta.

Just eilen soitin sinne kanssa muutosverokorttia ja kyllä se nainen taas laski kuntalisän siihen tuloihin ja pitää erikseen laskea kuin kotihoidontuki. Mut siis lähettävät mun puolesta verokortin sekä kaupungille että kelalle ja mulle sitten vielä yhden kopion.

Elikkäs,mun täytynee siis vielä kerran tehä se muutosverokortti laskien mukaan kuntalisän--Mitäköhän ne tuumaavat.. :laugh: :ashamed: Ois pitäny omaan vaistoonsa luottaa eikä antaa enää sen laskee uusiks mitään.Mutta miten ihmeessä...voi verotoimiston laskija laskea noin päin seiniä! |O

Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Elikkäs,mun täytynee siis vielä kerran tehä se muutosverokortti laskien mukaan kuntalisän--Mitäköhän ne tuumaavat.. :laugh: :ashamed: Ois pitäny omaan vaistoonsa luottaa eikä antaa enää sen laskee uusiks mitään.Mutta miten ihmeessä...voi verotoimiston laskija laskea noin päin seiniä! |O

Valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että ne voi laskea päin persettä, ne saa neuvoa päin persettä, mutta sä maksat laskut.

Terveisin nimimerkki "moisesta verovirkailijan mokasta 7000 e pulittanut" =)

Älä Siis IKINÄ LUOTA SIIHEN, MITÄ SULLE VEROTOIMISTOSTA NEUVOTAAN. Varsinkaan, jos olet itse vähänkään epäileväinen.

Yhteistyössä