verokortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Miten se menee, jos on monta työtä ja tekee keikkaa vähän siellä sun täällä, niin miten verokortti toimitetaan? Voiko sen kopioida, voiko niitä tilata useampia ja mikä on päätöiminen työ ja mikä lisätyö? Vai pitääkö pyytää verokortti aina takaisin ja käyttää samaa?

Päätoiminen työ on periaatteessa se, mistä saat eniten rahaa. Voit siis tehdä sinne oman verokortin, josta saat eniten palkkaa. Sitten voit jakaa sen sivutulokortin muihin paikkoihin. Mutta sitten kannattaa olla tarkkana, ettei tulorajat ylity. Kannattaa käydä verotoimistossa laskettamassa kortti niin tulee ainaski oikein.

Hae verotoimistosta freelancer-kortti.
Sitä varten määritellään yksi tuloraja, jota seuraat itse. Sinun tarvitsee vain näyttää korttia työnantajillesi, mutta itse pidät huolen, ettei raja ylity.

Mä vaan hain verotoimistosta kaks uutta korttia. Jos tietää suunnilleen paljonko tienaa tietystä työpaikasta vuodessa, voi laskettaa uudet kortit sen mukaan. Esim. iltatyöpaikalle vein pienemmän kortin, ja päivätyöpaikalle suuremman.

päätoimiseen työhön tarkotettua korttia ei voi kopioida. lisäprosentilla olevan voi..
voihan sitä toki aina pyytää takasin ja toimittaa seuraavalle mut menee hankalaks jos keikkahommia tosiaan monessa eri paikassa
mut tosiaan ton freelancer kortin saa sit kopioida useempaan paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja simppu:
Sitä varten määritellään yksi tuloraja, jota seuraat itse. Sinun tarvitsee vain näyttää korttia työnantajillesi, mutta itse pidät huolen, ettei raja ylity.

Freelancer-korttiin ei riitä 3 paikkaa. On siis aika ihme, jos verotoimistosta sellanen annetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja simppu:

Freelancer-korttiin ei riitä 3 paikkaa. On siis aika ihme, jos verotoimistosta sellanen annetaan...

Mulla on kaksi/kolme paikkaa, eikä mitään ongelmia ole ollut kortin saamisen kanssa. Ei ne siellä verotoimistossa ole paljon kyselleet. Näin on helpompi itselle, ainakin minusta. En jaksaisi kiikutella kortteja edes takaisin.

Yhteistyössä