Verokortin tuloraja + opintotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "gemma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"gemma"

Vieras
Hei jos mulla on verokortin tuloraja 10 000€, niin tarkoittaako se että saan tienata palkkaa tuon kymppitonnin, ja siihen lisäksi päälle opintotuki (josta kai menee jo valmiiks 10% veroa), vai pitääkö sekä palkan että opintotuen määrän mahtua tuohon kymmeneentuhanteen??

En oikein löytänyt kunnon vastausta verohallinnon sivuilta...

HUOM; en siis kysynyt miten palkka vaikuttaa opintotukeen, vaan vain tuota edellä mainittua :)

Jos opintotuesta menee valmiiksi vero, niin luulen tuon olevan työtuloja varten. Eri juttu on sitten se, paljonko kaikkiaan tienaat ja meneekö lopulta mätkyjen puolella, tuskin menee.

Mun mielestä siihen menee etuudet ja palkat samaan tulorajaan. Niin mä olen aina tilannut että erikseen ilmoitan palkat ja omassa kohdassaan sitten etuudet ja niistä lasketaan veroprosentti.

Mun mielestä siihen menee etuudet ja palkat samaan tulorajaan. Niin mä olen aina tilannut että erikseen ilmoitan palkat ja omassa kohdassaan sitten etuudet ja niistä lasketaan veroprosentti.

No kun mielestäni alkuvuodesta kun sitä verokorttia tilailin, niin arvioin siihen että saan opintotukea 7 kuukaudelta ja ihan palkkapalkkaa 10000€, sitten kuitenkin tuli sellainen verokortti jossa se raja oli vaan tuon 10000€ :o

No, pitänee soittaa sinne huomenissa..

Yhteistyössä