Verojen maksu tämänkaltaisesta toiminnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Haluaisin perustaa oman nettikirpputorin lastenvaatteille. Mutta koska siihen liittyy niin paljon vielä muttia ja riskejä, ajattelin aloittaa fb-kirppiksellä. Perustaisin siis oman fb-sivun, jolla myisin käytettyjä lastenvaatteita. Homma sinänsä on ihan tuttua, koska olen harrastanut tätä vuosia mutta myynyt vain omiani, joista tietenkään veroja ei tarvitse maksaa.

Mutta miten sen kanssa toimitaan, jos alan ostamaan käytettyjä vaatteita muilta ihmisiltä tai esim. kirpputoreilta ja myyn niitä (toivottavasti) voitolla eteenpäin? Maksetaanko niistä veroja jostain tietystä tulosta eteenpäin vai ihan pienestäkin myynnistä?

" Pullonkeräystulot lisätään ansiotuloihin, joiden veroaste määräytyy kokonaisansioiden perusteella. Pienituloisella pullonkerääjällä pullorahat voivat jäädä alle noin 1 200 vuosirajan, jonka saa tienata maksamatta veroa. "

Jatkokysymys siis kuuluu että voinko maksaa verot omalla verokortilla vai pitääkö minun pistää pystyyn oikea yritys? Toiminimi? Mitä eroa noilla kahdella on?

Ansiotulothan minulla on tällä hetkellä 0€, koska hoidan lapsia kotona.

Yhteistyössä